Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17601 til 17620 af 24857
-
Vand og lambda værdi
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med et SO-projekt, hvori jeg i mit projekt vil undersøge noget angående isolering af en væg, hvori jeg vil benytte mig af vand. Nogen der ved om lambda værdien for vand vil ændrer sig ved temperatur stigning, da jeg desværre intet kan finde på dette. Hvis ja, er d... -
centroid
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave og har snart givet op.... den siger Find the centroid of the plane region bounded by the given curves. Assume that the density for each region. x=-1, x=3, y=-2, y=4 Er der nogen der kan hjælpe... Jeg får hele tiden det forkerte resultat :( Og helst et svar, hv... -
Argh! noget med batterier..
ForumindlægVi har fået følgende skønne opgave af vores søde fyslære..Et batteri på 6V tilsluttes en 6W elpære. Herved ændres polspændingen fra 6V til 5,2V.- hvad er elpærens modstand?- Beregn batteriets indre resistans- hvor stor strøm kan batteriet maksimalt levere?osv osv.. Men da vi repeterer 1g stof... -
Forklar hvad der forstås ved effeckt og specifik varmekapacitet
ForumindlægNogen der gider at forklare hvad der forstås ved effeckt og specifik varmekapacitet. Sætter pris på alt slags information! -
Joule og Watt
ForumindlægHvis jeg dividerer J med W hvilken enhed kommer det så ud i? -
hjælp !!!
ForumindlægOpgave: januar har værdien 45 april har værdien 35 oktober har værdien 50 november har værdien 55 Hvilken værdi har september ? Mvh BNH -------------------------------------------------------------------------------- -
Lineær accelerator - hvordan fungerer den?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en SRP opgave om cancer og behandlingsformer hvor fokus er rettet mod strålebehandling. Her skal jeg redegøre for hvordan de forskellige ioniserende stråler fremstilles, men jeg kan ikke finde nogen dybdegående forklaring på hvordan en strålekanon eller en lineær a... -
Mat program.
ForumindlægHi allHvilket program er godt at bruge til at skrive mat opgaver ind med, ud over Excel..Thx :D -
Matematik
ForumindlægHej :) Er der nogen, der kender en hjemmeside som kun er beregnet til matematikere og matematiske forsker, eller evt. en bog? Jeg leder nemlig efter et materiale/hjemmeside, hvor modtageren er matematikere, og hvor man kan se, at den aksiomatiske deduktive metode bliver brugt til at opbygge d... -
asymptote .... vær så rar..
ForumindlægJeg har en ligning der ikke er en en polynomiumsbrøk.. jeg skal finde eventuelle skrå asymptoter... fatter brik... for altså når det ikke er en polynomiumsbrøk hvad gør jeg så??... ellers må det være noget med at finde en asymptote for en vektorfunktion for den form har jeg den også på. altså det... -
Formel for trykket i en bestemt højde?
ForumindlægHej hej!Jeg står og mangler en formel til at beregne trykket i en bestemt højde, og jeg mener det atmosfæriske tryk, f.eks. trykket på et bjerg i en bestemt højde.Formlen for trykket i f.eks en væske kan ikke bruges, da luften jo bliver tyndere og tyndere jo højere man kommer op. -
massen af guldet i en kiste
ForumindlægHar virkelig brug for noget hjælp til at løse denne opgave. Opgaven lyder: Ofte stikker filmheltene i gode, gamle sørøverfilm afsted med en kiste fyldt med guld under armen. Hvad er massen af guldet i en kiste med indvendige mål: 3cm X 30cm X 20cm? -
optisk aktivitet
Forumindlæghey folkens Er der nogen der hurtigt gider at skrive kort om et optisk aktivt molekyle....gider ikke at slå det op (er for doven) I behøver ikke svare hvis I også er dovne, men hvis nogen har det i hovedet ville det jo være perfekt.mvhkyllerylle -
Halveringstid
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare helt simpelt hvad henfaldskonstanten er, og hvordan man regner (give et eks.) ? -
Hyperbel
ForumindlægHejsa...Tja jeg har egentlig et lille problem.Jeg er ved at gennemgå vores formelsamlinghvor jeg er stødt på en hyperbel. Jeg ved hvordan formlen udregnes og hvordan den tegnes, men jeg har aldrig fået en opgave med en hyperbel. Nogle der ved hvordan en sådan opgave vil være formuleret eller hvor... -
Tysk-rettelse af stil...Tak!
ForumindlægHej, er der en der vil rette dette.. Tak!Um 06.30 Uhr stehe ich auf. Ich Wäsche mich an die Toilette und danach frisiere ich meine Haare und lege Make-up. Zuletzt ziehe ich an. Heute will ich gut angezogen sein.Um 07.00 Uhr isst ich frühstücke mit meine Mutter und währenddessen sprechen wir von w... -
tysk stil
Forumindlægværd sød at rette denne stil da jeg er i tidsnød eller og så plzz sige hvor jeg skal rette(hvilke ord i hvilke sætninger der skal rettes) på forhånd tak. Deutsch Das letzte BuchHeute kann man sehr viel mit der Computer-Technologie machen. In die Computer kann man fantastische Welt schaffen.Univer... -
van der waals
Forumindlægjeg kender tryk og volumen og temperatur og masse, som er opgivet i pascal, kubikmeter og kelvin og gram og har med idealgasligningen fundet den molare masse for den ukendte gas for at finde ud af hvad det er for en. men har fået af vide af min kemilærer at gassen måske ikke opfører sig idealt, j... -
Hjælp!!
ForumindlægMangler hjælp til følgende kemi opg:Et bestemt rumfang af 1,00 M NaOH tilsæattes 100 mL 0,100 M H3PO4 - opløsning for at få en "phosphat-puffer" med pH på 7,21.Beregn dette rumfang?Hvordan skal det gøres?På forhånd tak! -
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F...
