Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17701 til 17720 af 27490
-
mitose/meiose
ForumindlægJeg har vist lidt en fornemmelse for hvad det går ud på, sådan i helt store træk.. Men til eksamen; hvordan skal man så beskrive forløbet? Er der nogle der, kortfattet, kan give et bud? -
Spørgsmål til mat-freaks
ForumindlægHej alle mat-genier, Jeg kunne så godt tænke mig at vide hvordan det kan lade sig gøre at se logikken i matematik. Hvordan kan man træne sin hjerne eller systematisere sin tankegang til at kunne se fx hvad en parameter er (rent visuelt) eller hvordan man fx (uden nogen bøger eller lærere) kan ud... -
Opbygningen af kronik?
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en kronik over vores studietur, men aner ikke hvordan man skriver en kronik. Nogle der kan hjælpe?? -
Vertigo fysik
ForumindlægHej alle. Jeg har lidt bøvl med at aflæse en graf (se vedhæftet fil) Jeg har fået følgende informationer om grafen: En forsøgsperson sidder i den gule flyver i Vertigo. Han har en blå vest med et accelerometer med. Under turen måles følgende kurve: (se graf) Jeg kan også se at x - aksen svar... -
Elektricitet
ForumindlægHej jeg har et par spørgsmål som jeg overhovedet ikke kan finde et svar på Jeg skal svare på følgende: PS: Der er kun et svar i hver opgave :) Hvordan går det med amperemeterets udslag, efterhånden som flere og fæere pære skrues fast, så de lyser? 1. Udslaget bliver større 2. Udslaget bliver mi... -
navngivet
ForumindlægSkulle lige være sikker på om jeg havde navngivet følgende rigtige? a) Navngiv følgende forbindelser. NaHSO4 = natriumhydrogensulfat NH4NO3 = Ammoniumnitrat K2HPO4 = Kaliumhydrogenfosfat CH3COONa = natriumacetat Og hvordan er det jeg kan opskrive reaktionsskemaerne for hvert af dem, så de vis... -
Ohms lov!
ForumindlægHej xD Nogen der kan forklarer mig ohms lov godt og grundigt? Ville være en mega hjælp. P.s. mangler også en god forklaring på elektrolyse. Tak på forhånd. Bob le Swagger -
Bevis at log(1-x) = x for små værdier af x
ForumindlægEr der nogen, der har et fikst bevis på log(1-x) = x hvis x er meget lille? Evt. bare navnet på sætningen, så jeg selv kan google det. -
funktionstilvækst af f(x)=3/(4x-8) når x0=1
Forumindlægf(x) = 3/(4x-8) når x0=1 Er der nogen der kan hjælpe. Indtil videre har jeg prøvet at regne funktionstilvæksten Δy=f(x0+h)-f(x0) jeg har fået f(1+h) = 3/(4*(1+h)-8) = 3/(4h-4) og f(1) = 3/(4*1-8) = 3/-4 Δy= (3/(4h-4)) - (3/-4) ? hvordan regner jeg det ud? er de... -
en ligning med 2 ubekendte og givet asymptot
Forumindlægjeg skal bestemme b i følgende funktion og efterfølgende bestemme de resterende asymptoter til grafen. men hvordan bestemmes b, er det noget med opstilling af 2 ligninger med 2 ubekendte og hvordan findes ligning 2 så, eller skal -3 indsættes på f(x) og x'ernes plads hvor b så bestemmes? de ... -
Cellemembran
ForumindlægHvordan kan stoffer blive transportet over i en cellemembran? -
Elementær musikteori, tak!
ForumindlægJeg har brug for noget viden omkring tre- og firklange samt akkorder. Jeg er meget i tvivl angående hvordan man kan vide, hvor mange tertser man skal gå op, når man skal finde tonerne til en bestemt klang. Nogen der kan hjælpe?! -
Islam
ForumindlægJeg vil skrive om islam i min eksamensprojekt, men jeg ved det ikke hvordan jeg skal lave min problemformulering og hvad skal jeg have med fra islam. Er der nogen som kan hjælp mig med at lave en problemformulering?? -
rettelse
Forumindlæghej er der ikke nogen der vil rette noget af min tysk stil? -
AB0-systemet.
ForumindlægHej alle. Jeg har nogen spørgsmål til AB0-systemet. Hvis jeg har blodtypen A, så har jeg antistoffer imod blotypen B...... Så hvis jeg skal modtage blod så kigger man på mine antistoffer, og donerens antigener (blodtype). Er det korrekt forstået? Så har jeg et spørgsmål til rhesus systemet.. Skal... -
Hvad for et programmerings sprog bliver bedst betalt?
ForumindlægHej, jeg har overvejet at blive en programmør og jeg vil helst gå efter at lære det højeste betalte sprog. Jeg søgte på det og google sagde at det var Java, men jeg tvivler lidt på det, så jeg vil bare gerne vide hvilket et der bliver højest betalt. -
Mundtlig test
ForumindlægHvad er fordele og ulemper ved kontanthjælp? -
Din holdning til integration
ForumindlægHey, Vi (Alma og Nana) arbejder med integration i vores projektuge. Vi lægger meget vægt på at vores fremlæggelse skal blive så nuanceret som muligt, og derfor vil vi gerne høre jeres holdninger til integration. her er nogle spørgsmål som i meget gerne må besvare: 1. Hvad er din holdning til inte... -
HJÆLP MED AT FINDE ET EMNE!!!!!
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at finde et underemne til projekt uge. Mit deleemne er de ti bud, altså at man fx. godt kan tage om den bud der siger at man ikke må dræbe, og så snakke om dødstraf.... Håber i kan hjælpe, tak på forhånd!! -
etik??
Forumindlæghej jeg ville bare lige spørge til nytte- og pligtetik, nogen kan forklare disse to for mig?? tak på forhånd ;)
