Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17781 til 17800 af 95434
-
mængdeberegninger - molarmasse for lightergas
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i kemi. Jeg sidder og læser mine rapporter igennem, og kan pludselig ikke huske, hvordan jeg har gjort i mine beregninger. Jeg skal finde stofmængden for lightergassen, vha idealgasloven. Da trykket jo afhænger af temperaturen, skal jeg derfor finde trykket i ba... -
Fysikopgave hjælp
ForumindlægHej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen. -
enzymer
ForumindlægHej.. Hvad er et enzym? og hvad gør det? :-) -
Universet/Mælkevejen
ForumindlægHey, jeg har fået et spørgsmål, hvor jeg skal finde ud af hvornår en galakse kaldet Andromeda og mælkevejen vil ramme hinanden, hvis hastigheden bliver ved med at være konstant. Hastigheden er 300000 m/s. Nogen der kan hjælpe ? -
Hvad har energi, frekvens, bølgelængde og lysets forskellige farver med hinanden at gøre??? HASTER
ForumindlægJeg har nu siddet i over 2 timer og kan stadig ikke finde noget om hvad energi, frekvens, bølgelængde og lysets forskellige farver har med hinanden at gøre. Håber i kan hjælpe. -
Eksamen - Energibevarelse??
ForumindlægHej alle ! Er der nogle af jer der kan gøre rede for hvad energibevarelse er ? -
Subscript og superscript på samme tid
Forumindlæg<equation>y_1 = ax_{1}^2 + bx_1 + c</equation> Hvordan får jeg lavet mellemrum, så der står, at det er <math>x_1</math> i 2? -
Karakterer i folkeskolen
ForumindlægHej..Jeg har fået en opgave der går ud på at man skal give sin mening om man synes at karaktererne fortsat skal blive i folkeskolen.Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Gerne vel argumenteret.Daniel. -
hjælp til engelsk
ForumindlægHe doesn't want to live in the same place with the unintelligent persons, as he thought that he don't is like them.He will be a different person than them.He has a bad relationship both with his mother and father, and he hates them both. His mother Thelma who has lived in Plaistow in bad ... -
Hjælp med svar!! Dumper jeg min eksamen??
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil på forhånd sige tudsind tak, fordi i gad at læse mit spørgsmål og svare tilbage. Nu til mit spørgsmål. Jeg læser til dagligt Historie på univiseritetet. Har lige afleveret en skriftlig eksamensopgave i faget; Historisk Metode 2. Vi fik før eksamen at vide, at den maks måt... -
diskriminanten
Forumindlæghvordan bestemmer jeg c så ligningen = x^2 + 4 * x +c = 0 -
Flaskehalsen
ForumindlægAnalyse af Flaskehalsen af H. C. Andersen -
Bevis for ubestemt integrale
ForumindlægJeg vil bevise, at ∫c*f(x)dx=c*∫f(x)dx ∫(c*f(x)dx=c*∫f(x)dx ∫(c*f(x)dx)'=c*f(x) ∫(c*f(x)dx er stamfunktion til c*f(x), fordi ∫(c*f(x)dx)'=c*f(x) c*∫f(x) er stamfunktion til c*f(x), fordi c*∫f(x)'=c*f(x) ∫(c*f(x)dx og c*∫f(x)dx er begge... -
Funktion
Forumindlæga) Tabellen viser sammenhængen mellem tætheden af fiskebiomasse M(målt i kg pr.ha) og fosforkoncentrationen x(målt i mikrogram fosfor pr.liter) i en bestem sø. x = 40 48 61 74 83 90 M = 200 219 247 272 288 300 Det oplyses, at denne sammenhænge kan beskrives ved M=b*x^a... -
blanding
ForumindlægHej Er der nolge som kan hjælpe mig med dette spørgsmål???En af alkanerne er eicosan, C H . Skriv reaktionsligning for et eksempel på en crakingproces af eicosan. Angiv strukturformler og navne for reaktionsprodukterne. De antages at være ligekædede -
Højder i trekanter
ForumindlægHej i kloge mennesker ;) Mangler lidt hjlæp med en opgave, så her kommer den: Beregn højderne i trekant ABC. a=64 B=67 C=78 A=35 Hjælp tak.... :D -
Hvad gør jeg forkert?
ForumindlægVed 298K er K = 0,090 for reaktionen: H2O(g) + Cl2O(g) ? 2HOCl(g) Beregn koncentrationen af alle tre stoffer efter ligevægt er indtrådt for hvert af følgende tilfælde: H2O(g) + Cl2O(g) ? 2HOCl(g) Start: 1,0g + 2,0g M(H2O) = 2*1,008+16 = 34,016g/mol n(H2O) = m(H2O)... -
Spændingsfald vs. spændingsforskel
ForumindlægHvad er forskellen på spændingsfald og spændingsforskel? Eller har begge begreber den samme betydning? Vh -
Differentialligninger ... Endnu engang
ForumindlægJeg beklager de mange opslag omkring differentialligninger. Er der ikke en, der muligvis vil forklare, hvordan man griber disse opgaver an og måske kort kan redegøre for, hvordan og hvorfor man skal gøre, hvad man skal gøre? Tusind tak på forhånd fra en stresset elev! -
Keplers love
ForumindlægHvordan skal jeg svare på opgave 702? Hvis jeg fx. tager Jorden og bruger formlen hvad er så den halve storakse a?
