Søgning på: religion c begreber. Resultater: 17901 til 17920 af 70434
-
Flux ud fra divergens
ForumindlægOpgaven lyder som følger: Om et vektorfelt V oplyses: Div(V)= − x^2 − y^2 − z^2 Beregn fluxen af V ud gennem en kugleskal C med centrum i Origo og radius 3. -
Betydning af h' og h'' af svingninger
ForumindlægHvad betyder det når man dobbeltdifferentierer f(x)=a*sin(bx+c)+k til y''=-k^2*y. Jeg ved godt, hvordan man gør, men jeg forstår ikke hvad det betyder i forhold til grafen. Hjælp tak :) -
Betydende cifre og beregning af hastighed! Skal afleveres i morgen, hjælp
ForumindlægOpgave 2 En pige cykler en tur på 8,53 km. Det tager hende 28 min. a) Hvor mange betydende cifre må resultatet have? b) Beregn hastigheden i enheden km/h. c) Omregn hastigheden til enheden m/s. -
Rettelse af opgave
ForumindlægMin opgave lyder: I en trekant ABC er vinkel C ret. Endvidere er siden b=3 og vinkel- halveringslinjen A(v)= 4. Tegn en model af situationen, og bestem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC. På linket ligger mit resultat med skitsen. http://peecee.dk/upload/view/129461 a i den lille trekant, ... -
Trekant
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig med denne her opgave I trekant ABC er a = 7, b= 12 og c = 17 Punktet D ligger på BC, så vinkel D i trekant ADC er 45 grader a) bestem længde AD -
Isolering
ForumindlægHej, jeg har prøvet at isolere min "T2" på mange måder nu, men resultatet passer aldrig. Formlen ser således ud: Q=C*(T2-T1) - og jeg vil så isolere T2. Jeg vil sætte stor pris på jeres hjælp! På forhånd tak. -
Mathcad og en trekantsformel. Hvordan?
Forumindlægc2=a2+b2-2*a*b*cos(C) Mathcad laver 2 rød der hvor der står c2, men kan egentlig godt regne det ud.. Hvorfor? og hvis jeg vil ændre det til cm, så skriver den: cm2. Er det rigtigt? og skal jeg så bare tage kvadratroden bagefter? -
Matematik opgave optimering
ForumindlægHej, har denne opgave: Jeg kan ikke finde ud af a) og b) Men c) er jeg rimelig sikker på, at jeg skal tage og derefter sætte den lig med 0, for at optimere giver det, og så skal jeg lave en monotonilinje -
Opgave vedr logistisk vækst
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med den vedhæftede opgave? Til opgave a, vil jeg jo mene svaret blot er M = 30000 da det er de øvre grænse? Nogle der kan hjælpe mig med opgave b og c? På forhånd tak :) -
retvinklet trekant.
ForumindlægJeg har en retvinklet trekant. jeg har alle vinkelmål og hypotenusen. vinkel A=38 grader vinkel B= 90 grader og vinkel C=52 grader Hypotenusen er 50,30 meter. Hvordan udregner jeg højden på denne trekant? -
Vektorer og midtnormaler
ForumindlægHey jeg har lige prøvet at lave vedhæftet opgave, dog syntes mit svar i c ikke at blive korrekt. Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med hvad jeg gør forkert? -
Principal logarithm.
ForumindlægEr det korrekt, en principal logarithm f(z) = Log(z) er defineret for z ∈ C\ {0}? Eller tager jeg fejl, at Log(z) ikke må have en værdi, når z er mindre end eller lig med nul i det komplekse rum? -
Differentialregning - skal afleveres i aften, please hjælp
ForumindlægHej, har 2 opgaver i min aflevering som jeg virkelig har brugt lang tid på nu, kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre :-( Det drejer sig om opgave b og c, i den vedhæftede fil Håber virkelig der er en sød sjæl der vil skærer det ud i pap for mig :-) -
cirklens paramterfremstilling
ForumindlægHej. spørgsmålet er vedhæftet. jeg kan godt beviset for cirklens paramaterfremstilling. men opstillingen af vektorfunktionen c(t) i spørgsmålet, forstår jeg ikke. At begge koordinater står samlet og at der står cos og sinus to gange. Er der en venlig sjæl, som kan forklare mig dette ;) -
trigonometri
Forumindlægnogen der kan hjælpe? |AB|=10, |AC|=12 og |BC|=6. For et punkt, P, gælder at |BP|=5,5 og |CP|=2 c) Undersøg om punktet P kan ligge inde i trekant ABC på forhånd tak -
Differentialligning
ForumindlægHer er opgaven Har løst dem alle undtagen opgave c Dette er mine løsninger: Som i kan se giver det ikke nogen mening at ovnen skal indstilles til 3 grader celcius for at stegen opnår en indre temperatur på 62 grader celcius -
Niels Bohr-foredrag
ForumindlægJeg skal holde foredrag om Niels Bohr, så jeg ville bare høre om nogle havde en opgave eller noget viden om hans teorier?? -
Tretrinsreglen
ForumindlægGivet funktionen f(x)=-x^2+3x. Benyt tretrinsreglen til at bestemme f^' (x) Beregn herefter f(2) og f'(2)og forklar hvad hvert af disse 2 tal fortæller om grafen for f(x er da nogen derk an hjælpe mig. er helt lost med denne????????? -
Linearkombinationer
ForumindlægHej med jer. Nogle der kan komme med en fin og forståelig definition af Linearkombinationer? (Jeg skal bruge det i sammenhæng med en ligning jeg skal bevise, nemlig 2.ordensdifferenligningen af typen y''=cy) Hilsen mig :-) -
Nyrealisme/realisme
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig, hvad forskellen på nyrealisme og realisme er? Jeg har prøvet at slå det op foskellige steder, men jeg synes ikke, jeg har fået noget svar..
