Søgning på: naturgeografi b disposition. Resultater: 17961 til 17980 af 89815
-
Ligning
ForumindlægLøs ligningen log 4 + log x =1 Hvordan gør man? Jeg ved godt at: log(a)+log(b)= log(a*b) så: log(4*x)=1 Og hvad så og hvad skal jeg så gøre??! Hjælpppp -
Atomkerner og atomer, Vejen til fysik B2, Opgave 58, side 80, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
Forumindlæg58. a) Hvor mange atomkerner er der i 5 g R-226 ? b) Hvor mange atomer er der i et kg carbon ? Jeg synes ikke at bogen giver nogle ledetråde til hvordan, man skal besvare spørgsmål a) og b). På forhånd tak -
Hjælp mig med at finde højden.
ForumindlægHej jeg har en opgave hvor jeg skal finde højden af en trkant og jeg har regnet siderne og vinklerne ud. A=35 B=103 C=42 og a= 1,77 b=3 c=2,06 men nu kan jeg ikke komme videre... -
Afstandformel hjælp
ForumindlægOpgave: Benyt a) og b) til at vise, at AB=KVADRATROD(b1-a1)2+(b2-a2)2 Så det her er opgaven, men jeg forstår simpelthen ik, hvordan jeg skal benytte a og b til at vise AB=det der Nogen der kan forklare det til mig? tak :) -
Trigonometri
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med delopgave B i opgave 14? Jeg kan godt løse a'eren. Har brug for hjælp til B. Hvilke formler skal jeg bruge? Og hvad skal jeg bestemme først, og hvordan gør jeg det? -
Reducer følgende udtryk
ForumindlægHej Studieportalen Nogen der ved, hvordan man kan reducere dette? (1/2+a)(1/2-a) Ved godt, at man skal gøre det som følgende formel beskriver: (a+b)(a-b)=a2-b2 Men jeg ved bare ikke, hvad man kan gange med sig selv, så det bliver en halv (1/2) På forhånd, tak for hjælpen. -
Sin, Cos, Tan? WHAT TO DO
ForumindlægHej. Nogen som kan hjælpe mig følgende: I Trekant ABC er vinkel A 12,2°, b = 4,2 og c = 6,1. Beregn vinklerne B og C og siden a. HOW TO DO IT??????? -
parenteser
ForumindlægEn der vil fjerne parenteserne og sætte de rigtige fortegn? C-[(A*B)+(H*A)+((G*H)+EE))] [(G*B)-(A-H)]-[(A*D)+(C*F)-(H/2)] -
HURTIGT! Parameterfremstilling
ForumindlægJeg kan simplethen ikke forstå hvordan jeg skal gøre med den her opgave: Bestem en parameterfremstilling for linjen m gennem A og B, når A(1,2,2) , B(3,-4,-2) Anyone? -
Mapel
ForumindlægJeg har problemer med at jeg ikke kan lave krydsprodukt Jeg har først diffineret min a og b og skriver efterfølgende "CrossProduct(a,b)" Når jeg så trykker enter, får jeg bare de to værdier sat ind i formlen. -
taxafirmaer statistik
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig med denne opgave? det er opgave b,c og d jeg har problemer med, men jeg har lavet a. Forstår ikke helt hvordan jeg skal gribe opgave b an? Håber nogen kan hjælpe:) -
Hypotenusen | Matematik formelsamling
KompendieHypotenusen er den længste linje i en retvinklet trekant.Retvinklet trekant med hypotenusen og kateterne markeret.En retvinklet trekant består af tre sider, hvoraf to af dem ligger vinkelret på hinanden, den tredje er hypotenusen. De to vinkelrette sider kaldes kateterne.Hypotenusen ligger altid ... -
Bestem 2.gradspolynomium som er løsning til differentialligning
ForumindlægJeg har brug for hjælp til følgende opgave: "Du skal bestemme et 2. gradspolynomium der er løsning til: y' - 2y = -8x^2 + 12x - 16" Det er muligvis noget med at finde a, b og c og indsætte disse, men jeg får ikke nogen brugbar løsning :-( .....er der nogen der kan hjælpe mig hér?... -
Er matematik på A-niveau svært?
ForumindlægJeg har aldrig været speciel god til matematik, men jeg kan godt lide matematik. Jeg aflsutter folkeskolen til sommer og jeg er i tvivl om jeg skal vælge mat på A-niveau eller B-niveau. Jeg er bange for at A-niveau er for svært og at jeg bliver for stresset og fortvivlet midt i forløbet... Siden ... -
Hurtigt matematik spørgsmål
ForumindlægHvis jeg nu reducere et stykke f.eks.(a+b) - (1a-b) og lad os bare sige at det ville give a+b-1a-b=-a Hvordan skal jeg så skrive det ned som et Svar? altså skal jeg skrive hele linjen ned altså, a+b-1a-b=-a, eller skal jeg kun skrive =-a PS. De her stykker er 100% opdigtet, så det er... -
Vektorregning
ForumindlægHar brug for hjælp til delopgaverne b) og c). PÅforhånd tak for hjælpen. -
differentialrening. Hjælp
ForumindlægHej nogen der ved hvordan jeg laver b og c tak på forhånd -
Hjælp til opgave 1
ForumindlægEr der en kinetisk energi? Og hvordan laver jeg opgave B? D; -
Øvre grænse
ForumindlægHvordan finder jeg den øvre grænse i opg b? -
2.D2.22
ForumindlægJeg har lavet a, men har brug for hjælp til b’en. Hvordan skal den løses?
