Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18021 til 18040 af 33650
-
matem
ForumindlægBetragt rækken ∑∞, n=0 (3n + 2n ) / 5n Bestem rækkesummen. får den til 13/6 er det rigtig? -
Reducer
ForumindlægHej! hvordan reducerer jeg det her? 9^3 * 6^2 * 3^-4 / 3^-5 * 6^-1 * 9^4 og 4 (3 andendele) * 2^-2 * 8 (en tredjedel) / 64^- (en sjettedel) :-)) -
Parabel
ForumindlægHvordan løser man denne?: En parabel er graf for funktionen p(x) = x2-10x+24. Bestem førstekoordinaten til hvert af parablens skæringspunkter med førsteaksen. -
Biologi C eksamen 2010
Forumindlæghejsa. jeg skal afslutte faget biologi c, og har været så uheldig at trække faget. er der nogle derude som kan fortælle mig hvad der er smart at fortælle inden for: - dyre og planteceller - kost, sundhed og fysisk udfoldelse - infektionssygdomme/ sundhed - sex, sex sygdomme osv - genetik - øk... -
Gennemsnitsfart
ForumindlægEn cyklist starter kl. 14.20. En knallertkører kører 14.40 fra samme sted og kører ad samme vej. Knallertkøreren kører med en gennemsnitsfart på 27 km i timen. Han indhenter cyklisten kl. 15.05. Hvad er cyklistens gennemsnitsfart? -
Biologi B svær?
ForumindlægHej,jeg skal efter sommerferien på andet år på HF, hvor jeg har valgt at Biologi B som valgfag. Jeg har i dette skoleår der er gået haft biologi på c niveau. Jeg er ikke så vild med biologi, og når jeg tænker over det, ville jeg ikke have valgt biologi på B niveau, men tror at det nu er forsent... -
Logaritmeregler ved parantes
ForumindlægJeg har haft en heftig debat med min lærer de sidste par dage. Diskussionen handler om hvorvidt: log(a)x = log(ax) Jeg vil hævde at dette ikke er korrekt, da jeg vil våge at påstå at man skal regne det i parantesen først - og dermed udregne logaritmen først og tage eksponenten bagefter... -
Debat indlæg
Forumindlæghej jeg skal skrive et debat indlæg men ved ikke hvordan jeg skal starte? jeg skal skrive et debat indlæg om provokation i kunst. på forhånd tak! :D -
Studiecomputer
ForumindlægHej! Jeg står desværre i den lidt kedelige situation, at min nuværende Asus bærbar som efterhånden kører på andet år, er ved at svigte. Computeren har 2 års garanti, men da studentereksamen venter rundt om hjørnet kan jeg ikke undvære min computer. Jeg er derfor på udkig efter en ny, men jeg ... -
Udledning af raketligningen
ForumindlægHej alle :) Sidder og skriver SRP og skal udlede raketligningen på baggrund af Newtons 2. lov og impulsbevarelse. Indtil videre har jeg udledt raketligningen fra: P_før=0 -----> P_efter=0 som omskrives til: udm+dv(m-dm)=0 ----> udm+mdv-dvdm=0 dvdm fjernes fordi den er minimal: udm+mdv-dvdm... -
Rettelse til korte tyske sætninger
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal snart til eksamen i skriftlig tysk, hvor jeg skal oversætte sætninger, indsætte ihr/sein, angive køn på navneord, bøje verber osv. Derfor er jeg igang med at oversætte sætninger så jeg kan få øvet mig. Der er nogle enkelte steder hvor jeg ikke har skrevet noget, for var re... -
Lidt spørgsmål ang. tysk skriftlig afl.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere en tysk afl. på fredag, og føler mig lidt 'in trouble'...! Har tre dilemmaer, tre ting, jeg er kørt fast i. Jeg går kun i ottende, så det forklarer vel mit lave niveau ;-) ... einem langen/langem Hund/ med m eller n i slutningen af tillægsordet når dativ e... -
Lineær differentialligning
ForumindlægJeg har brug for henvisninger til hjemmesider, der redegører for differentialligningen af kategori: y' = g(x) * y + h(x) (hvilket jeg går ud fra må være af den samme art som y' = b - a * y, hvor h(x) er b, a er g(x). Det er ikke meget jeg har fra lærerbøger, så jeg kunne godt brug... -
Eksistentialismen og Søren Kierkegaard
ForumindlægJeg skal skrive en eksamensopgave på læreruddannesen i faget KLM. Jeg trak emnet etik. Jeg skal derfor skrive om eksistentialismen og Søren Kierkegaard. Har I nogle forslag til hvad jeg kunne skrive om? Mit eget forslag: Redegørelse for eksistentialismen, hvem er Kierkegaard , ......... , .......... -
EGENVÆRDIER HURTIGT
ForumindlægHar en opgave der skal afleveres om lidt som volder problem, en flink sjæl Med hurtig hjælp? Jeg skal bestemme egenværdierne for matricen: række 1: -t, v, 1 og række 2: v, -t, 0 og række 3: 1,0,-t -
Beregning af stofmængde
ForumindlægJeg skal beregne masse af NaHCO3. Jeg kender både massen af ionforbindelsen, som jeg har udregnet til at være 86,0027u, og den molare masse, som jeg har fået til 86,0027g/mol. skal jeg så blot benytte n = m/M ? Dette virker bare forkert. I forsøget skulle jeg opvarme natron, og jeg kender vægte... -
Hjælp
ForumindlægHvordan løses denne opgave? Opgave 4 Når man har at gøre med en lille radioaktiv kilde, der kan opfattes som punktformig, så gælder der den såkaldte afstandskvadratlov, som siger, at strålingsintensiteten aftager med kvadratet på afstanden. Hermed menes, at hvis x er afstanden til kilden og y... -
Engelsk - essay
ForumindlægHej studiepotal, jeg er meget glad for at i vil hjælpe mig. Jeg skal skrive et essay i engelsk om handicap, og har brug for hjælp til at komme i gang, det handler om at jeg skal skrive om 3 forskellige slags handicapper, en af dem er surferen Bethany Hamilton, Mark Pollock den blinde mand som kør... -
Isolér oxonium-ioner (Kemi/Matematik)
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne vide, hvordan man rent matematisk isolerer ch3o+ fra følgende formel på definitionen af pH. I øvrigt har jeg fundet den, men jeg vil bare gerne kende til de "steps" der er. pH = -log(ch3o+) Se billede for en "smukkere" formel. -
antisemitismen
Forumindlæghej :) jeg har brug for jeres hjælp. er der nogen der kan hjælpe mig med jødehadet under 2 verdenkrig og propaganda håber i ville hjælpe med, da jeg skal til eksamen
