Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 18021 til 18040 af 89230
-
"Det grønne bord"?
ForumindlægBordet til min sidste eksamen var ikke grønt. Var det en fejl? Så måske den eksamen slet ikke kan gøre sig gældende fordi bordet ikke havde den forventede farve? :) Ej men ærlig talt, det er et underligt udtryk... Hvor kommer det fra? Hvorfor skulle et eksamensbord være grønt? -
Gymnasiet.
ForumindlægHejsa Jeg er lige startet på gymnasiet (STX) her i år, og jeg er mega nervøs for at dumpe eksamerne i grundforløb. Nogle gode tips? Hvad sker der hvis jeg dumper alle 3 eksamer? AP, latin og NV. Tak på forhånd:)) -
isoler ligning
ForumindlægJeg kan virkelig ikke finde ud af at isolere ligninger... I ligning: E= m * c * T skal jeg isolere c I det vedlagte billede skal jeg isolere clod Hvis i kan hjælpe mig, kan i så være søde at komme med uddybende forklaringer, for jeg er meget udfordret på dette punkt... -
trekant beregning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg har lidt problemer med at få løst. Den lyder sådan her: I trekant ABC er a=12cm, b=14cm og C=34 grader. Hvad er arealet af trekant ABC samt længden af c? Nogle som kan hjælpe mig med denne opgave, den har virkelig drillet mig meget. ... -
Diffenrentialligning
Forumindlæg(*) y'+y=2*e^xa) Gør rede for, at enhver af funktionernefc(x)=c*e^-x+e^xhvor c er et tal, er løsning til differentialligningen (*).(ved fc(x) er c'et sænket..)b) For en bestemt værdi af c går grafen for fc gennem punktet P(-2,15).Beregn denne værdi af c.c) Nogle løsninger til differential... -
sin,cos og tan - Hjælp!
Forumindlæg?ABC er retvinklet med C=90o. Beregn de manglende sider og vinkler, når 1) A=43o og c=5 2) B=25o og a=19 3) C=12,64 og b=4,79 How-to? Har fået en masse formler fra min lærer -kun et uddrag her: cos A= (b/c) Sin A= (a/c) Tan A = (a/c) Men hvorfor nogle skal jeg bruge? Sin, cos eller tan? Og hvo... -
ukendte stoffer
ForumindlægEn elev får udleveret ukendte stoffer: A, B, C, D stoffet i glas A adderer Br2 stoffet i glas B er blandbart med vand i alle forhold. Blandingen reagerer hverken syrt eller basisk. stoffet i glas C giver bundfald med 2,4 dinitrophenylhydrazin og kn oxideres til en carboxylsyre. stoffet i gl... -
org. kemi (navn)
ForumindlægC-C=C-CEr det forkert (eller bare gammeldags) at navngive dette stof:2-buten?Eller skal det være but-2-en?Kan ikke finde noget på nettet om det. -
Hjælp til at differentiere
ForumindlægHej, Hvordan differentierer jeg denne C^(1-x) -1 Jeg har fået at vide den skal give -C^(1-x) * ln(c) -
spørgsmål til dem der er længere i udd.systemet
ForumindlægHej alle sammen. De opgaver man får i geografiundervisningen (folkeskole), har de opgaver noget tilfælles med de spørgsmål, man vil få til eksamen? Grunden til at jeg spørger, er fordi, at vi bare har fået nogle ark de seneste år om nogle lande, hvor der så var nogle spørgsmål som vi skulle besva... -
Puriner
Forumindlæghej, jeg sidder med nogle problemer med en eksamensopgave fra maj-juni 1988Og så er det at jeg gerne vil vide hvad puriner er, og hvad de gør. Et par af spørgsmålene i opgaven lyder således:Forklar hvilken betydning puriner har for cellers evne til at vokse og dele sig?Giv en sandsynlig forklarin... -
En funktion er givet ved f(x) =2e^2e+5. Bestem den stamfunktion til f(x) der går igennem punktet P(0,8)
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x) =2e^2e+5. Bestem den stamfunktion til f(x) der går igennem punktet P(0,8). Uden hjælpemidler. -
Differentialligning?
ForumindlægHej alle Jeg har problemer med en opgave, så jeg kan ikke komme videre Opgaven lyder således: "I en model for udviklingen af befolkningstallet i Mexico efter 2007 antages det, at den årlige vækstrate r er en funktion af tiden t (målt i antal år efter 2007), som tilfredsstiller d... -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg... -
Tre fag på A-niveau???
ForumindlægJeg går i 2. g og har matematik og kemi på A-niveau. Nu skal vi så snart vælge igen, og jeg har overvejet at vælge fysik på A-niveau. Nu kender jeg ingen der har tre fag på A-niveau, men jeg har hørt, at det skulle være meget hårdt. Er der nogen af jer der har erfaring med dette? -
Cosinusrelationerne
ForumindlægDer er en opgave, hvor jeg benytter cosinusrelationerne i forhold til at finde en vinkel, men der opstår en fejl konstant under beregningen, dog kan jeg ikke helt finde frem til hvad det er: Trekantens sidelængder; a=2.3, b=4.6, c=5.9 cos(C)=a^2+b^2+c^2/2ab cos(C)=2.3^2+4.6^2-5.9^2/2*2,3*4,6 ... -
Matematik HASTER
Forumindlæg1. Betragt funktionen med forskriften f(x) = x^3 -12x + 7 for -4<x<5 f´(x) = 3x^2 - 7 a) bestem monotoniforholdene og de lokale ekstrama ved hjælp af differentialkoefficienten. b) bestem værdimængden for funktionen Vm(f) c) Bestem for enhver værdi af c antallet af løsninger til ligningen f(... -
Vilkårlig trekant
ForumindlægJeg har fået til opgave at finde vinkel C (som er stum) i en vilkårlig trekant. Af oplysninger har jeg: Længden af side b & c samt vinken af B. Såvidt jeg kan se skal man bruge længden af a for at udregne vinkel C... Og jeg ved ikke, hvordan man udregner længden af a, når jeg ikke har vinkel ... -
Hjælp til bevis !
ForumindlægHej, Håber, at der sidder nogle kloge genier herude, som vil hjælpe mig med et bevis i forbindelse med ensvinklede trekanter - har siddet og bøvlet med det i en evighed, men kan ikke rigtig få det til at løse sig : ( 16.3 - Hvis trekanterne ABC og A1B1C1 er ensviklede, findes der et tal k, så ... -
Noget med en trekant, cosinus og sinus
ForumindlægOkay, opgaven lyder sådan her: I en retvinklet trekant er a=17 og vinkel B=45,3 grader. Beregn b, c og vinkel A. Nogen der kan komme med en god forklaring på hvordan jeg skal finde b,c og A? Er godt klar over det noget med cos og sin, men jeg kan, for at være helt ærlig, bare ikke finde ud af det...
