Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 18021 til 18040 af 187712
  • væksthastighed

    Forumindlæg
    Væksthastigheden for en funktion af tiden t er givet ved [\frac{dN}{dt}= \frac{1}{2}t^2 - 2t + 2 \quad \quad t \geq 0] Bestem væksthastigheden til følgende tidspunkter: [t = 0] [t = 1] [t = 2] [t = 4] Til hvilket tidspunkt er væksthastigheden lig med 8? Til hvilket tidspunkt er væksthastighede...
  • bevis(induktionsprincip)

    Forumindlæg
    heej..da dette med beviser er helt nyt stof for mig har jeg brug for hjælp til i hvert fald at starte..opg lyder således:vis at der for alle naturlige tal n gælderq(n): 1^2+2^2+3^2+...+n^2 = 1/6n(n+1)(2n+1)dette skal gøre vha. induktionsprincippethint?
  • Stofmængde

    Forumindlæg
    Hey - vil gerne have hjælp: Mavesyren, HCl og magnesiumhydroxid, Mg(OH)2, reagerer med hinanden ud fra følgende reaktions skema: 2HCl + Mg(OH)2 -> Mg2+ + 2 H2O + 2 Cl- hvor stor er stofmængden (n) af Mg(OH)2 skald er bruges til at reagere med stofmængden af HCl i mavesaften.
  • Brug for lidt hjælp for at komme i gang.

    Forumindlæg
    Har en opgave i form af; ^ = exponent (x-3)^2 - 3(x-5)(x-5) = 4(x+1) - 2(x+1)^2 - 2 Jeg har lidt svært ved at begynde på denne opgave, da jeg hurtigt får en andengradsligning og lege med. Er det korrekt at jeg først skal ophæve exponenterne så fx. (x-3)^2 bliver til x^2 - 6x + 9, eller skal ...
  • funktion for cirkelbue

    Forumindlæg
    Hej En cirkel med centrum i O(5,0) og radius 4, går gennem 3 punkter: A(1,0), B(5,5) og C(9,1). b) Gør rede for at cirkelbuen, der starter i A, går gennem B og ender i C, er graf for en funktion f med forskriften f(x) = sqrt( -9 + 10x - x^2 ). Jeg har naturligvis en funktion, g(x) = (x-5)^2 + ...
  • Hjælp til at finde f'(x)

    Forumindlæg
    hej. jeg skal finde f'(x) af denne funktion: f(x) = 0,5x^3 + 2x^2 + 1 f'(x) = ? Hvordan gør jeg? på forhånd tak for hjælpen
  • parentes regneregler

    Forumindlæg
    hej jeg har et spørgsmål angående regneregler (det sidder ikke i hovedet mere...). hvordan vil I løse denne ligning: (x+6x)^2 jeg er i tvivl om 6x bliver til 36x eller 36x^x På forhånd tak.
  • Toppunkt

    Forumindlæg
    Er der nogle der kunne udregne dette koordinatsæt til parablens toppunkt ud for mig, hvis en af jer har sådan en smart lommeregner. T = ( -6/2*(-2), -44/2*(-2) )
  • Diff.ligninger

    Forumindlæg
    Hej............ Andengradspolynomiet P er løsningen til diff.ligningen, x (2 * y´ - x) = 2* y Bestem en ligning for tangenten til grafen for P i (2,4). Bestem derefter samtlige andengradpolynomier, der er løsninger til diff.ligningen. a = y´ = 2(2* y´ -2) = 2*4 a = 3 y= ax+b = 4 = 3...
  • Reduktion

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder og øver reduktion, og er helt lost i en opgave (xy^2+yz)/2*1/y*y+z
  • Tangenten til grafen g.

    Forumindlæg
    g(x)=1,5x^2+2,5x-1. a) (2,g(2)) x0 = 2 f(x0)=f(2) = 1 f'(x0)=2*1,5*x0+2,5 = 3x0+2,5 f'(2)=2*2+2,5 = 6,5 y-f(x0) = f'(x0)(x-x0) y-1 = 6,5(x-2) y-1 = 6,5x+13 y = 6,5x-14. .. Andre fra min klasse har fået den til 8,5x-7. Hjælp til, hvad jeg gør forkert?!
  • Hvad skal man gøre??

    Forumindlæg
    Hvad skal man gøre hvis man får for meget sol? Det er min veninde som har taget for meget sol og jeg vil gerne hjælpe hende..
  • diskriminanten

    Forumindlæg
    jeg skal beregne diskriminaten har denne funktion ax^2 + 4x +2 = 0 d = b^2-4*a*c er i tvivl om hvad man gør med de ax^2 hvordan man sætter det ind d = 4^2 - 4 *ax^2* 2 eller?
  • SALT

    Forumindlæg
    Vi har et salt med denne molekyle formel:Na2S4O6 Kan saltet være opbygget ionerne Na+ , S(2-), O(2-) el O2(2-)?Håber nogen der kan forklare mig om det er O(2-) el O2(2-).
  • reducer

    Forumindlæg
    a^2 + b^2 - a(a+b) = b2 + ab korrekt?
  • hjælp

    Forumindlæg
    1/y^2 = -y^-1 hvorfor er nr 1 lig nr 2 ???
  • log - haster!

    Forumindlæg
    hvordan løser jeg følgende opgave? 4+logx=lne^2+2 tak på forhånd.
  • Andengradsligning.

    Forumindlæg
    Håber nogle kan hjælpe med denne: x^2 - 5x + 6=0, jeg kan godt regne ud i hovedet at x = 3 eller 2. Men hvordan kommer jeg frem til det?! På forhånd tak!
  • Rede for

    Forumindlæg
    Jeg har tegnet grafen og fundet definitionsmængden xeR\{2} men jeg har ikke forstået hvad der menes med omskriv funktionsforskriften og gør rede for, at f(x)—> 4 for x—> 2
  • Mange tak :)

    Forumindlæg
    hvordan løser man denne ligning? √9-x=2