Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 18101 til 18120 af 23489
-
Halveringskontant??
ForumindlægHej derude. Jeg har lige et spørgsmål ang. en opgave om halveringskontant. Den lyder på: Grafen for en eksponentiel funktion går gennem punktet (2,10) og har en halveringskonstant T½ = 6. a) Bestem forskriften for funktionen. b) Bestem x-værdien når y = 20 A'ern er jeg fær... -
Trigonometri - uligheder se udregning af tan
ForumindlægHej er dette korrekt 1/4an (x) ≥ 5 x∈[0 ; 2π] 1/4 tan (x) / (1/4) ≥ 5 / (1/4) divider med 1/4 på begge sider tan-1 (5 / (1/4)) = 1.52 1.52 + π = 4.66 x∈[1,52 ; 4,66] da x ≥ 5 hvis alt dette er korrekt hva gøre jeg så derefter -
Pufferligning
ForumindlægPufferligningen gælder for en ikke-stærk syre og dens korresponderende base. Dvs ligevægten S (aq) +H2O (l) (harpuner) B (aq) + H3O+ Gælder pufferligningen også for en stærk syre og dens korresponderende syre (syren er jo svag her så). Dvs. ligevægten B (aq) + H2O (l) (harpuner) S (... -
binomialkoefficient udvidet
ForumindlægAntag, at vi har en mængde på N elementer. Vi vil finde antallet af måder at vælge Na elementer, Nb og Nc elementer, idet N=Na+Nb+Nc. Det er givet ved: N!/(Na!Nb!Nc!) Og man kan ræsonnere således: Hvis vi STARTER med at vælge Na elementer, skal vi vælge ud fra N elementer, hvis vi deref... -
beregning
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=8590 øvl. 34 264000/248600*100 = 1061,946 298900 / 248600 * 100 = 120,2 318200/248600*100 = 127,99 1, ingen ide 2. ingen ide hjælp tak på forhånd -
Engelsk sætninger
ForumindlægHar fået nogle sætninger af min lærer, og der er en fejl I hver af dem. Har allerede fundet størstedelen af dem, man kan simpelthen ikke se hvad der er galt med disse: 1. You always say that you never are late, but here you come and our appointment was two hours ago. 2. Well, it is rain... -
Blive bedre til at bevise formler
ForumindlægHvordan bliver man bedre til at bevise formler? Hvilke regler gælder for et bevis? På forhånd tak -
Fransk aflevering rettelser
ForumindlægKære søde mennesker :) Jeg er lidt usikker på mine svar i min aflevering, og kender ikke nogen der kan hjælpe mig, så jeg håber der var nogen der ville kigge den igennem og lige skimme for fejl. For jeg er ret sikker på de er der.. ;-) Håber I har en dejlig weekend! 1. Quelle est ... -
redox
Forumindlægjeg har et reaktionsskema jeg afstemme (sur væske): MnO4-(aq) + Br-(aq) -> Mn2+(aq) + Br2(aq) Jeg får den til: 32H+ + 10MnO4-(aq) + 2Br-(aq) -> 10Mn2+(aq)+ Br2(aq)+ 40H2O Nogen der ved hvor jeg laver fejl..? -
eksamensoplæg = giver ingen mening =urealistisk
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål til folk der har eller ved noget om teknologi..I eksamensoplæget i år som handler om arbejdsmiljø skal man OPFINDE et produkt der hjælper indenfor arbejdsmiljøet. Men er det ikke for meget at forlange af elever at de ligefrem skal opfinde produkter? jeg tænke... -
Hjælp til oversættelse - Der Absturz
ForumindlægHey! Jeg ville bare høre om der er nogle, som har lavet en tyskoversættelse, der hedder Der Absturz, som kan være behjælpelige, da jeg selv har ret store problemer med den. -
pH i NH4CL + NaOH ???
Forumindlæg(har på forhånd regnet at pH for 0,0100 M NH4Cl =5,625) hvordan regner jeg så pH i : 50ml 0,0100 M NH4Cl + 25mL 0,0100 M NaOH + Der ønskes fremstillet en pufferopløsning med pH = 8,75 ud fra 100 mL 0,0100 M NH4Cl og 0,0100 M NaOH beregn voluminet af den mængde NaOH-opløsning, der skal ... -
Hjæææælp - mangler inspiration omkring en engelsk opgave
ForumindlægHej folkens. der er tilfældigvis ikke nogen der sidder inde med et engelsk essay omkring Reconciliation, eller bare nogle goder noter? er virkelig gået i stå med opgaven, og har inderligt brug for noget inspiration! Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) -
mundt. eng. - MACBETH?
ForumindlægHvordan griber man et uddrag fra MacBeth an til eksamen? -
Regneregeler for differentialregning
ForumindlægHej med jer alle, Jeg skal føre bevis for de regneregeler for diffrentialregning som står i min formelsamling. De er som følger: f(x)=lnx f'(x)=1/x f(x)=e^x f'(x)=e^x f(x)=e^kx f'(x)=ke^kx f(x)=a^x f'(x)=(a^x)*lnx f(x)=1/x = x^-1 f'(x)= -1/x^2 = -x^-2 f(x)=rod(x)=x^(1/... -
Billede i sidehoved?
ForumindlægEr det på nogen måde muligt at have et billede i sidehovedet, der går helt op og helt ud til kanterne. Kunne nemlig godt tænke mig at have firma logo på alle sidehoveder i vores projekt rapport, både fordi det kunne se godt ud, og bare for at prøve om det kan lade sig gøre :-) Kunne evt. også ha... -
Danks hjælpe træning?
Forumindlæghejsa... Min eksamen er snart på vej, og jeg ved ikke hvad jeg skal øve mig på? Nogle der har en god ide til hvad man hvad man kan øve sig på til dansk skriftlig?? mange tak på forhånd :D -
hvad er offentlige investeringer?
Forumindlæghvad er offentlige investeringer? hvad er forskellen på økonomisk stagnation og økonomisk recession har forstået det sådan: økonomisk recession er når BNP´et har været faldende i mindst to kvartaler ækonomisk stagnation: når BNP´et er begyndt at falde. er det korrekt? hvad er BNP, har... -
SSO komplekse tal
Forumindlægkan ikke finde rundt i at løse disse opgaver, har virkelig brug for hælp.. Z^3+z-2=0 og Z^3+(2-3i)z-3-i=0 -
NV: Hjertekarsygdomme
ForumindlægEr ved at lave NV projekt (kemi, bio, geo.) Er åreforsnævring og Åreforkalkning det samme? Hvilke sygdomme bør jeg skrive mest om under "Hjertekarsygdomme"
