Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18121 til 18140 af 29788
-
overflytning
ForumindlægJeg har en fil på 4gb som jeg gerne ville have flyttet over på en anden computer da jeg skal formatere den anden computer på grund fejl i DVD drevet. jeg har desværre ikke nogle usb nøgler med over 1gb huk og kan derfor ikke flytte den på den måde.de køre på samme netværk. -
Integrale (substitutions metoden)
ForumindlægIntegraletegn = § §e^kvadratroden(x)dx t = e^x^1/2 dt/dx = x/(2*e^x^1/2) dx = (2t/x)dt §t*(2t/x)dt = §(2t^2/x)dt 2§(t^2*(1/x)dt -> 2§((1/x)*t^2)dt Gennem Partiell Integration: 2(ln|x|*t^2 - §(ln|x|*2t)dt Gennem en ny Partiell Integration: 2(ln|x|*t^2 -((xln|x|-x)*2t - §((xln|x|-x)*2)dt)... -
Faktorisering
ForumindlægHej. Er der nogle der kan forklare hvordan man kommer fra: ax^2+bx+c til a(x-x1)(x-x2) Det er mat. A -
Solenergi fra solceller
ForumindlægAreal af solcelleplanet = 1,6m^2 Lys intensitet = 70 W/m^2 Hvor meget energi falder på hele solcellepanelet pr sekund? Jeg har fået givet den nedenstående formel, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal regne det. Er der nogle venlige sjæle der kan hjæpe mig med det?;-) I=(I_0)/4pi*r^2 -
Bestem den værdi af x, hvor f´(x) er maksimal
ForumindlægEt andengradspolynomium er bestemt ved: f(x) = -2x2 + 4x Bestem den værdi af x, hvor f´(x) er maksimal Hvordan gør jeg det? Er der en formel jeg skal kende, hvis der er hvad er det for en? På forhånd tak. -
Hjælp til salmonellaopgave
ForumindlægJeg bøvler med denne opgave. Hvordan regner jeg den? -
sin(x) differentiabel!
ForumindlægEt af de spørgsmål jeg kan trække til min matematikeksamen i morgen omhandler trigonometriske funktioner. Herunder skal jeg bland andet vise at sin(x) er differentiabel. Kan det ikke bare gøres ved at, vha tretrinsreglen, finde differenskvotienten for sin(x), eller skal der mere til? På forhånd... -
Pensum - forfatter.
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder her med mine tekstopgivelser og grubler over, om jeg skal terpe en hel litteraturbog igennem (hvilket nok er smartest), eller læse om de forfattere, der har skrevet de tekster, der er opgivet. Men er lidt forvirret. Kan jeg kun komme op i tekster/billeder, som er skrev... -
TRANSFORMATION
ForumindlægHvad er transformation?? :D -
udelykkelsesprincip og spin
Forumindlægdet kan godt være at jeg spørger om noget jeg ikke har forstand på, men synes altså det er rigtig spændende, så håber i kan svare mig så jeg kan forstå det. men hvad betyder udelukkelses princippet? jeg ved godt, hvad det ER, men hvad gør det? og hvorfor spiller det så stor en rolle, når det ikk... -
eksp funk
Forumindlæghej har en opgave jeg ikk kan løse en eksponentiel voksende funktion har fordoblingskonstanten 3,4 og f(5)=1,3 beregn f(8) bestem en forskift -
Religion i det offentlige rum
ForumindlægKan I godt lide at der er religion i det offentlige rum? Bør der tages flere hensyn til religiøse minoriteter i offentlige institutioner? Går I ind for adskillelse af kirke og stat? -
Mat A med hjælpemidler skabelon
ForumindlægSælger en skabelon jeg anvendte til prøven med hjælpemidler til Matematik A prøven sidste år. Jeg bestod selv prøven med 10 og er nu begyndt at læse Fysik på KU. Den er lavet i Ti-Nspire, men kan også laves om til et Maple dokument. Den kan kun anvendes til prøven med hjælpemidler. Men kan derimo... -
mdt eksamen dansk, billedeanalyse. hvordan for går eksamen?
Forumindlæghej.. jeg har 2 spørgsmål ang mundtlig fs10 dansk eksamen.. 1: jeg ska til mundtlig eksamen på fredag og jeg ska ha lavet en billedeanalyse af Det rybergske familiebillede.. men jeg er lidt i tvivl om det ska skrives i en lang kører uden afsnit eller ska det stilles op i punkter? 2: hvor... -
Psykologi VS Medicin
Forumindlæghej alle sammen. Jeg er 14 år og går i 9.klasse. jeg går lidt rundt med et dilemma. Det er sådan at vi snart skal vælge hvilken studieretning vi skal tage, men problemet er at jeg ikke ved hvor jeg vil hen. Jeg elsker humanistiske fag, men på samme tid elsker jeg også matematik og Naturvide... -
medicin i udlandet
ForumindlægJEg har ladet mig vide, at det er muligt at tage til polen og studere medicin hvis man ikke kan komme ind her. Men er der nogen herinde som ved hvilket gennemsnit man skal have? Hvormeget det koster? Om man med en uddannelse fra Polen er berettiget til at kunne prakitsere i DK? Og er ansøgningsfr... -
Tysk skriftlig
ForumindlægHej Er der nogle der vil være sød og sige om ordstilling er rigtigt. Da jeg konstant får af vide fra min tysklærer at jeg har nogle fejl ved ordstilling. Altså om verbernes placering er korrekte Ich glaube, dass Demokratie allen bekannt ist. Demokratie wird als gegeben nimmt. Der Grund dafür... -
Efter gymnasiet...
ForumindlægSå er gymnasiet snart slut for os 3g'ere og vi skal videre i livet. Men hvad skal I? Ansøgningsfristen er 5. juli så man skal snart beslutte sig! Jeg regner selv med at læse farmaceut. Andre? -
SABBAT ÅR
ForumindlægHvor mange herinde har tænkt sig at tage sabbat-år?? -
Verdensbillederne
ForumindlægHvilket verdensbillede beskriver himmellegemernes bevægelse mest korrekt - det geocentriske eller Kopernikus' heliocentriske?
