Søgning på: naturgeografi b disposition. Resultater: 18281 til 18300 af 89815
-
opstil en ligning
ForumindlægOm den ny dug, der er 2,0 m lang og 1,1 m bred, oplyses, at dugens areal ved første vask vil krympe med 5,0%, og at længden og bredden reduceres med x%. opstil en ligning, som x skal opfylde? har aldrig haft en opgave som denne xD håber i andre har. -
eksponetiel forskrift??
Forumindlægopg: om en eksponentialfunktion f oplyses at f(10) = 20 og at fordoblingskonstanten er 5. a) bestem en forskrift for funktionen f? hvordan gør man det?? -
Hurtigt spørgsmål om moms
ForumindlægJeg skal løbe noget online (stadig fra DK).. Der står: Beløb i alt:xxxx Moms:xxxx Skal jeg så lægge de kroner der står under moms, oveni "beløb i alt" ???? -
14x^2-12x+9
ForumindlægNår jeg får et stykke der lyder således: 14x^2-12x+9 Hvad skal jeg så gøre? Hvad er hurtigst, nemmest? & hvilke fejl skal jeg passe på at gøre. Dette er uden hjælpemidler. Tak på forhånd :) -
andengrads
Forumindlæger det ikke noget med at man kan finde forskriften for et andensgradspolymonium hvis man kender 3 punkter på dette? hvis, hvordan kan det så gøres ? -
HJÆLP, funktioner?
ForumindlægHej derude. Håber der er en eller nogle der kan hjælpe mig med nogle matematik opgaver, jeg er selv helt blank og vil gerne se hvordan man laver dem. OPGAVE 1: En parabel er graf for funktionen: f(x) = -2x² + 6x + 1 a) bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. OPGAVE 2: Bestem nulpunkter ... -
Kvadratsætninger reduktion
ForumindlægHej, er lost i kvadratsætninger og kunne godt bruge noget hjælp - tak 1. (-3x + 2y)2 2. (x + 2)2 - (x + 1)(x-1) -
Potentille udviklinger, Bevis Vha kædereglen
ForumindlægHvordan løser jeg dette? Bevis Vha. "kædereglen", at: I beviset benyttes at: -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal snart til at vælge et emne til mit studieretninsprojekt, og jeg mangler lidt inspiration, eller gode forslag? Projektet skal indebære Bio plus et andet fag... KOm med nogle gode forslag og ideer... -
Reducering af udtryk
ForumindlægHvordan giber jeg følgende udtryk an? (X-3)^2-(X-2)^2 -
andengradspolynomien
ForumindlægHJÆLP, ved ikke hvordan jeg gør.... -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det? -
LINEAÆR FUNKTION - JEG ER LOOOST! HJÆÆÆÆLP PLEEEASE ;/
ForumindlægJeg har fået denne opgave og jeg forstår NADA af den : BEstem en forskrift for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne (2,10) og (-3,0) og løs ligningen f(x)=3 HJÆLP PLEEEEEEEEEEEEEEEEEEASE! ;/ jeg vil godt have nogle mellemregninger så jeg bedre kan forstå ;S -
ligning for tangent - svært
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x^2*ln(x) bestem en ligning for tangenten i punktet P(e,f(e)) Punktet har jeg så udregnet til P(e,e^2) Men så er det jeg kommer i tvivl - skal jeg "bare" differentiere funktionen og indsætte punkt og derved udregne hældning osv? Jeg får bare den mest un... -
Vektor
ForumindlægHej allesammen, håber virkelig, at nogle kan hjælpe mig med den nedenstående opgave http://peecee.dk/upload/view/220462 -
Sol over horisont - sinus/cos..
ForumindlægHej! Nogle der kan hjælpe med denne opgave, et lille hint eller noget :) " Hvor mange grader står solen over horisonten, når en 13m høj flagstang kaster en skygge på 27m" ? -
Den afledede funktion
ForumindlægJeg har lidt problemer med at finde den afledede funktion til g(x)=4*ln(x)-3x. Er det g'(x)=4/x-3 ?? -
Hjælp til opgave
ForumindlægOpg 4027 i "vejledende eksempler på Eksamensopg i mat" OPgaven: Indtegn tabellens oplysninger i et passende koordinatsystem, og gør rede for at der med god tilnærmelse gælder, at vægten målt i pund, er en eksponentiel voksende funktion af diameteren, målt i tommer. Bestem forskrift f... -
Differentialligninger
ForumindlægHey folkens Opgaven lyder bestem en lineær funktion, der er løsning til differentialligningen: dy/dx=3x-2y nogen der kan give en hånd? -
Klorofyl
ForumindlægHej En solcelle er lavet af et stof som kan optage solens stråler, og man kan således lave sin egen celle, med brombær saft og nogle andre dele, men hvad med klorofyl? Det bruger planterne jo til fotosyntese?
