Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18321 til 18340 af 102572
-
Hjælp
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til 2 matematik opgaver...1. Bestem en lining for den cirkel, der har centrum i C(0,2), og som tangerer linien med liningen y=x+12. Bestem det ene punkt (x,y), som passer i liningen x^2+2x+y^2-6y+10=0Nogen der kan hjælpe? -
hjælp !
ForumindlægHej alle på studieportalen. jeg er ny her så bær over med eventuelle fejl og mangler. jeg har fået den her opgave i matematik og jeg sidder simpelhent fast. a) Bestem længden af AB. b) Bestem vinklen v. c) Bestem arealet af det viste gavlstykke, hvis vinkel z = 49o -
Angiv stamfunktioner til hvert af følgende funktioner.
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med lidt matematik? Opgaven lyder således: Angiv, uden brug af cas, samtlige stamfunktioner til hvert af følgende funktioner. a) ∫(sinx + cosx) dx b)∫(sin2x + cos2x) dx c) ∫(1+tan2x) dx d) (sinx + 1) dx Håber nogen kan hjælpe. -
Differentialregning
ForumindlægHej alle ! Jeg skal snart til eksamen i matematik b! Jeg har nogle spørgsmål så driller. a) definere begrebet differentialbilitet b) gør rede for bestemmelsen af tangenten til grafen for en differentiabel funktion. c) vis, at funktionerne f og g er differentiable, så er funktionen f + g different... -
Det haster rente regning
Forumindlægb) Jens Peter sparer op til en cykel, som koster 5335 kr. Hvor lang tid skal han spare op? termin er ukendt derfor bruger formelen . c) Jens Peters fætter Aksel sparer op til den samme cykel, men han får 7,5% i rente pr. år på sin opsparing. Hvor lang tid tager det for Aksel at spare op ti... -
Underligt eksamensspørgsmål? matC
ForumindlægHej alle! Jeg er i den heldige situation, at jeg skal til matematikeksamen her på torsdag. Vi har fået opgivet de 10 eksamenspørgsmål, og et af dem undrer jeg mig meget over. "Definer ved hjælp af enhedscirklen sinus og cosinus. Udled hvordan sinus og cosinus kan udregnes ud fra siderne i ... -
Studieretning
ForumindlægJeg har fundet en spændende studieretning på HTX, som jeg tror vil gavne mig mest i fremtiden. Studieretningen som overvejes er ''internationale medier'' hvor følgende niveauer er påkrævet: Kom/it A, Engelsk A og mediefag C. Samtidig har jeg tænkt mig at hæve matematik fra dens n... -
Andengradsligninger ÅRSPRØVE
ForumindlægHej elskværdige matematikfolk! :) jeg er en gut som er sprunget direkte fra folkeskolen til gymnasium, og vi har i folkeskolen aldrig snakket om andengradsligninger. Jeg står og skal op til årsprøve i matematik på B niveau hvor vi i prøven har fået at vide at der med garanti vil komme en andengra... -
Finde v(t), s(t) samt a(t) for fritfald med luftmodstand
Forumindlæghejsa jeg har et problem med en fysik/matematik opgave, hvor jeg skal finde v(t), s(t) samt a(t) for fritfald med luftmodstand medregnet. Problemer er jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre. Jeg ved det er noget med differentiering/integrering, men har ikke særlig godt styr på de to begreber Formlen ... -
Forbrænding
ForumindlægHejProblemet er opgave 10.7 c) i "Opgaver Kemi".Skal bl.a. (tror jeg) opskrive reaktionsskemaet for forbrænding af PVC. Molekylformlen for PVC kan skrives (CH2-CHCl)n. PVC er jo en polymer, hvorfor det er lidt svært, men er det sådan:2(CH2-CHCl)n + 5O2 --> 4CO2(g) + 2H2O(g) + 2HCl(g)... -
Studieretning? :S
ForumindlægHej. Jeg har set at man skal bruge matematik a fysik b kemi b for at læse medicin men jeg vil gerne ha matematik A kemi A fysik b,, kan man stadig godt læse medicin så? -
Hitlerfascismen..
ForumindlægEr der nogen som har haft den bog som hedder: "Hitlerfascismens vej til magten" som har nogle noter til den, så ville jeg blive glad. Jeg har selv en del, men det kunne være fedt hvis andre havde så man kunne få mere med./Xabbu -
Diffrentialligninger
ForumindlægHeyyy!!! Er der nogen der ved hvordan man laver opg c?? -
Hjælp!!!!
ForumindlægHeiii har virkelig brug for hjæp :/ Det er matematik jeg kan ikke rigtig finde ud af dette styk :( a) 1/ 3 x= b) 4-(2+x) = 0 c) 2(-3+x) = 4 d) 3(2x-4) = -8 -
er der nogen ved hvad 3.g studentereksamen dansk stilhæfte emnerne bliver i år 2004?
Forumindlægskriv venligst. jeg ville sætte pris på det. -
Bevis for toppunkt :/
ForumindlægHello :) Sidder og bakser med beviset for y-kordinaten til toppunktet i et andengradspolynomie. Bogen forklarer det således: f(-b / 2*a) = (4*a*c-b^2) / (4*a) = -(b^2 - 4*a*c) / (4*a) = -d / 4*a Hvilket også giver god mening, men spørgsmålet er så, hvordan er de kommet frem til (4*a*c-b^2) / (4*a... -
Engelsk
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en engelsk stil. Jeg vil høre om der er nogen der vil læse den nedenstående tekst igennem for mig. This has meant that I have many times been viewed with prejudice. It has not always been fun. Part of the prejudices I have been seen with, for example, th... -
Polynomier
ForumindlægJeg har et eksamensspørgsmål, som lyder: Gøre rede for andengradspolunomiet f(x)=ax^2+bx+c. Kom herunder ind på toppunkt og på h vilken betydning talle a,b og har for grafen. Mit problem er hvordan jeg skal gøre rede for polynomiet ? Jeg ved at grafen er en parabel, men så er jeg ikke så mege... -
Bestem forskriften for tangenten i x=0
ForumindlægEn funktion f er givet ved forskriften f(x) = x3-63x2+132x+500 b) bestem forskriften for tangenten i x=0. c) Bestem forskriften for eventuelle tangenter med hældningskoefficient på 2. Jeg har forsøgt at lave dem, men er meget usikker. Håber i kloge hoveder vil være så flinke at hjælpe... -
Hjælp ønskes :S
ForumindlægHej, I et koordinatsystem i planen er der givet tre punkter , A(1,2) B(5,7) og C(6,3) Punktet D er bestemt ved, at a) Gør rede for, at firkant ABDC er et parallelogram. Tegn dette i et koordinatsystem. b) Beregn koordinaterne til diagonalernes skæringspunkt i parallelogrammet. Håber I kan hj...
