Søgning på: psykologi c noter psykologiens veje. Resultater: 18381 til 18400 af 84944
-
hjælp til vektorer
ForumindlægSidder med den her opgave, og jeg har søgt rundt på forummet og kigget lidt, men kan ikke finde noget, så håber lidt der er en der kan skære det ud i pap og bøje det i neon for mig. Der er givet en trekant ABC med flg. koordinater til hjørnerne: A(-2,1) , B(7,4) og C(3,6) a) Bestem koordinatern... -
Cirklens ligning??
ForumindlægHej, har en opgave der lyder så ledes: En cirkel har centrum i punktet C(3,4) og radius √13. Bestem en ligning for cirklen Hvordan gør jeg dette? -
HJÆLP DET HASTER!!!
Forumindlæghej derude. Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig med følgende: Jeg skal beregne mængden af ascorbinsyre i en juice udefra det tilsatte rumfang KIO_3 Jeg har lavet følgende: Jeg brugte 50 mL fabriksfremstillede juice og hældte det over i en 250 mL konisk kolbe. Til denne tilsat... -
udled formel for sin. og cos
ForumindlægHej. jeg skal udlede formlerne for anvendelse af sinus og cosinus. sinus er det med a/sin(A) = b/sin(B) = c/ sin(C) men er det den som jeg skal bevise? forstår det ikke når der står " anvendelse af sinus" {a^2} = {b^2 + c^2 - 2 * b * c *cos A} {b^2} = {a^2 + c^2 - 2 *a * c *cos B} ... -
Enhed ved -log(M)
ForumindlægHvad skal jeg skrive som enhed, når jeg regner pH ved -log(c), hvor c er i enheden eller mol/l? -
2 gradsligninger
ForumindlægBrug for lidt hjælp til det ubekendte :-) 1) For hvilke tal c, har -2x2-24x + c = 0 ingen løsninger? - når diskriminanten er negativ? men hvordan finder jeg frem til c? 2) Bestem b, så 4x2 + bx + 9 = 0 har netop én løsning. Bestem løsningen. - når diskriminanten er 0? men hvordan finde... -
Omskrivning af cosinusrelation, hjælp hurtigt
ForumindlægHej. Jeg har a2 = b2 + c2? -2bc *c*cosA ?Jeg vil gerne have isoleret CosA så jeg i stedet for at finde siden a kan finde vinklen A. Jeg har forsøgt og gør sådan her: a2 = b2? + c2? -2bc *c*cosA a2*cosA = b2 + c2? -2bc *c*cosA*cosA a2 *cosA-a2 = b2 + c2 -2bc -a2 cosA = b2 + c2 - 2bc -... -
STX eller HF?
ForumindlægHej :) Jeg skal vælge i mellem STX og HF, men jeg er virkelig usikker. Planen var at, jeg skulle søge ind på STX. Jeg vil gerne have matematik på C niveau (det går dårligt i matematik), og min vejleder fortalte mig at, jeg ikke kan have det på C niveau, medmindre at jeg vælger to fremmede sprog,... -
Hvorfor har jeg uren hud? :(
ForumindlægHej!Jeg har hørt at her hjælper man alle enhver inde på denne hjemmeside!Jeg ved godt at det jeg skriver ind ikke har noget med lektiehjælp af gøre men jeg har et problem og det er at jeg har uren hud! Men hvorfor har jeg uren hud i forhold til alle andre teenager? De kalder mig øgenavne og det g... -
rang
ForumindlægJeg har netop lige lagt mærke til at jeg er blevet forhøjet til adjunkt, hvordan kan det være? -
Vektoregning..
ForumindlægHey.. Jeg har et problem med en vektorregning..Jeg har en bro, hvor jeg kender længderne på nogle stangkræfter..Og jeg kender trykke på nogle bestemte stænger i broen, og så skal jeg udregne resten..Nogle der har nogle ider / ligende opgaver, som der kunne hjælpe mig lidt.? -
Giv mig en god grund til ikke at snyde
ForumindlægHej. Jeg synes det er ret irriterende, at når jeg skal lave en samfundsfags aflevering (en aflevering baseret på tidligere eksamensopgaver) så kan man med et par klik finde opgaven på nettet --> og hapse guldnoterne og skrive dem ind i sin opgave. Er vi ikke enige om dette er forkert? ... -
Islam / Kristendom
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne vide lidt om kvindens ligeværd i forhold til mandens i islam og kristendom?? Hvad står der om dette i Bibelen og i Koranen?? -
Snyd
ForumindlægHey.. Mit debatoplæg er relativt simpelt:Er det okay at snyde, for derved at opnå en bedre årskarakter? -Fx. ved at kopier en aflevering fra dette site Og til sidst, har DU nogensinde snydt? -
Engelsk grammatik - HELP !!!
ForumindlægHey. Der er hele 7 opgaver, som jeg overhovedet ikke kan finde ud af. Har prøvet. håber på hjælp : Opg A: Ret fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. 1. On the stage leans the painist forward ... -
Linjens ligning (normalvektor/retningsvektor)
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at omskrive linjens ligning fra a(x-x0)+b(y-y0)=0 til en parameterfremstilling. Dertil aflæser jeg en normalvektor, som jeg så kan konstruere en retningsvektor ud fra. Min problematik består i: "Reverser" jeg bare processen fra retningvektor->nor... -
Optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad der foregår i optagelsesprøve ? Altså hvordan det er ? Hvad kan man øve sig på ? Hvad kan man komme op i ? -
Det naturlige hieraki
ForumindlægFørste skoledag. For mit vedkommende var det starten på mit sidste gymnasieår, for 1.g’erne var det starten på det første. Som den ældste, som den øverst placerede i skolehierarkiet, som den evigt privilegerede og som den der bare må, var det en fornøjelse at byde de nye ’puttere’ velkommen til s... -
Opgaver om fedtstoffer
ForumindlægJeg forstår ikke helt opgave a), b) og c). Håber nogle kan hjælpe:) -
Hjæælp
Forumindlæghej Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave C ? (tjek bilelde) Tak på forhånd:))
