Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 18381 til 18400 af 35259
-
Hjælp til rettelse af nyttige sætninger
Forumindlæghej. jeg skal snart til engelsk eksamen, og derfor har jeg lavet nogle sætninger på engelsk som kunne være nyttige, men det giver jo kun point hvis det er grammatisk korrekt, derfor vil jeg høre om der er nogle som vil tjekke dem igennem? mvh :) Jeg har fået teksten … Som indgår under em... -
Hjælp til analyse
ForumindlægJeg skal skrive SRP i samf A og idræt B, hvor mit emne er fedme/ overvægt. Jeg skal komme ind på årsager til fedme, både fysiologiske og samfundsårsager. Jeg skal også komme ind på hvilke politiske tiltag man kan lave, for at forhindre at flere og flere bliver overvægtige, herunder kritik af... -
Analyse og fortolkning af "Town and Country Lovers"
ForumindlægHej alle sammen, sidder pt med SRP (Apartheid), og skal analysere og fortolke City Lovers og Country Lovers af Nadine Gordimer. Jeg har allerede fået analyset City Lovers, men det med at fortolke går ikke særlig godt. Hvilke steder er der noget at fortolke på i begge noveller? Har kun det med D... -
problemer med forståelse af opgaveformulering
ForumindlægHej kloge hoveder, søger hjælp til at forstå første del af min opgaveformulering i min SRP opgaven lyder således: Du skal redegøre for løsning af homogene lineære anden ordens differensligninger med konstante koefficienter Skal jeg da: - bevise den fuldstændige løsning eller - forkla... -
Karaktergenemsnit For Medicin.
ForumindlægHvad skal mit genemsnit være? Har overvejet at starte på et HTX gymnasium, og de obligatoriske fag som jeg har ligge allerede på 9,25 I grundskolen. Dog ved jeg at det slet ikke er nok, så hvor høj skal den være? Udover at Engelsk, Dansk, Matematik og Fysik/Kemi skal være over 10. -
Kroatisk ordbog
ForumindlægHey friends, er der en der ved, hvor jeg kan skaffe en kroatisk ordbog henne? Her er der tale om enten en dansk - kroatisk (hvilket jeg tvivler) og en engelsk - kroatisk. Gerne som CD. Vh. :) -
Jordemoder - 9,4 i snit, for at komme ind?
ForumindlægKan det virkelig passe? At jordemoder uddannelse, kræver så meget i snit?På forhånd tak! -
Bitte Herr Witzack hilfe
ForumindlægHej herr Witzack vil du være sød at hjælpe mig med at rette min tyske stil om min tur til berlin.. Knuser JannieBerlin ein Schönes Stadt…Es war sehr kalt, und wir warteten alle mit unserer Bagage auf dem Bus. Diesem Bus sollte uns nach Berlin fahren. Wir sollten unserem Studienbesuch in Berlin ve... -
Dansk essay - den danske kultur
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet et essay om nutidens danske kultur, og hvad der bestemmer den i dag. Jeg vil gerne have nogle input til forbedringer, uddybelser og lignende, men i behøver ikke sætte kommaer, for det er bare et spørgsmål om, at jeg selv tager mig sammen og gør det. På forhånd tak, og... -
den korrekte kommaer i englsk stil
ForumindlægHvordan sætter man kommaer i englsk tekst, sætter man færre kommaer i englsk tekst end dansk tekst? Hvad er reglen? Nogen siger, at man skal sætte så få komma som muligt, når man skriver englskstil. Kan det passe? -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægHej er der nogen, der vil rette min tysk stil? Eventuelle forslag til forbedringer? Opgaven går ud på, at man skal skrive om, hvorfor mange tyskere rejser til Danmark og Østrig. Die Deutschen reisen viel nach Österreich und Dänemark, weil die zwei Länder dicht bei Deutsch-land liegen. Die kurz... -
Mundtlig eksamen(B)
ForumindlægDer er formentlig en del andre herinde, som snart skal op til den mundtlige engelsk eksamen. Så det kunne være meget passende, at starte en tråd i den anledning. I forhold til gode vendninger til eksamen, hvad er der så af habile råd? fx: En anden tekst som er tilsvarende med denne er.......... f... -
små ord der lige skal tjekkes
ForumindlægHvordan siger man dette på engelsk : Mod nord, Canada, Mod syd Mexico. Mod øst Atlanterhavet og mod vest Stillehavet og Beringstrædet. Indianerne boede der i forvejen. Derefter kom vikingerne til "Vinland" (nordøst-USA). Derefter Columbus (faktisk lidt uden for USA) og herefter spanier... -
Oversættelse
ForumindlægHej Folkens. Jeg har fået en opgave hvor jeg skal oversætte danske oversættelser til engelsk. Da jeg ikke er særlig god til engelsk har jeg prøvet godt som muligt at oversætte. Jeg håber i kan hjælpe mig da jeg skal aflevere den her på fredag. Ps. Jeg er ikke særlig god til engelsk da jeg født Co... -
For lave karakterer til læreruddannelsen?
ForumindlægHej jeg bliver student her til sommer og jeg har planer om, at læse til folkeskolelærer i 2012 efter et sabat år. Jeg er bare i tvivl, om mine karakterer er gode nok og kræver det noget bestemt snit? jeg har fx. 7 i mundtlig matematik på B niveau - og er det ikke noget med man skal have 7 i sit ... -
Simpel oversættelse, 2 linjer
ForumindlægHejsa. Er der nogle der kan oversætte det her fra engelsk til dansk for mig? "Only the things that you truly love will you pursue with that energy, and for me my family, my friends, and skiing, that’s it for me, that’s my life. The joy I get from skiing…that’s ... -
4 sætninger
ForumindlægEr lidt usikker på om disse sætninger er rigtige, er der ikke en der vil kigge på det, så ville jeg blive meget glad =)Det er ikke utænkeligt at det var tanken om onkel jules´rigdom der fik ham til det:-ce n’est pas impossible que c’était l’idée de la richesse de l’oncle Jules qui le lui faisait ... -
Vedr. fejlsætninger mm.
ForumindlægHej! Jeg sidder med denne engelsk aflevering og jeg har følgende fejlsætning hvor jeg skal forklare og rette fejlen: "Gerard has a daughter, Lucy, which is eight years old." Jeg er godt klar over, at "which" skal udskiftes med "who", men jeg kan ikke forklare hvorfo... -
Hvordan forbereder man sig bedst muligt til terminsprøverne?
ForumindlægHej Om ca. 3 uger har jeg terminsprøver. Jeg har terminsprøver i 4 fag, dage efter hinanden. Så jeg har 4 terminsprøver efter hinanden... Ja, men altså, jeg vil jo rigtig gerne klare mig meget godt - det skal lige siges at jeg går i 3.g - så terminsprøve resultaterne vil påvirke ens standpunkt... -
Hvis-ledsætning
ForumindlægHej! Jeg lærer dansk og har for nylig faldet over noget, som jeg gerne vil forstå. Er begge af disse sætninger korrekt? Jeg kunne have lavet kaffe, hvis jeg havde vidst, at du kom. (lad os kalder den "A-formen") Jeg havde lavet kaffe, hvis jeg havde vidst, at du kom. (B-formen) Den...
