Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 18441 til 18460 af 101533
-
AKUTHJÆLP I FRANSK
ForumindlægHej Jeg har formuleret disse franske sætninger omkring skolen, som jeg håber at du vil rette for mig og forklar mig gerne fejlen :)) Il y a du monde dans ma école= der er mange mennesker i min skole J `aime la école parce que c`est tres intéressant et instructif = jeg kan lide skolen fordi de... -
2.gradspolynomium
ForumindlægFor at bestemme tallet c's fortegn skal man vide at c skærer 2.aksen, men hvis c skærer 2.aksen er den så positiv eller negativ? -
kemi eksamenssæt 2001
ForumindlægHej jeg er i gang med at regne eksamenssættet fra maj 2001: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-10-1ke.pdfJeg får følgende resultater:OPGAVE 1)a) Delta H for reaktionen = -159,58 kJ/moldvs. det er en exoterm reaktion, der frigives energi til omgivelserne.b)trykket i beholder... -
Puslespil
ForumindlægEt puslespil kan samles, og sammenhængen mellem antal brikker og sekunder det tager kan skrives ved sammenhængen f(x)=1.54*x^1.44 hvor x er antallet af brikker, og f(x) er sekunder det tager at samle puslespiller. b) hvor stort et puslespil kan en person nå at samle på 3000 sekunder? Her ... -
massepromille
ForumindlægJeg sidder lige nu og kigger mine rapporter igennem, da jeg skal til eksamen. Jeg har lavet et forsøg omkring chloridioner i havvand. I efterbehandlingen skulle vi blandt andet beregne saltindholdet i g/L og derpå massepromillen. Mine resultater ser rigtige ud, men jeg kan ikke forstå, hvordan je... -
Ligningsløsning
ForumindlægGodaften.Jeg har lidt svært ved at finde c i denne ligning:62,5= (100)/(1+c*e^(-0,2185*40))Først ville jeg gange med nævneren, men det går lidt galt. -
retvinklede trekanter
Forumindlægheeij. jeg forstår ikke følgende opgave. A) Beregn de manglende sider og vinkler i følgende retvinklede trekanter, hvor C = 90º 1) a = 5 og c = 10 2) a= 14 og b = 8 jeg fortår ikke hvilken formler jeg skal bruge på forhånd tak. -
Kemisk analyse - Procedure?
ForumindlægHej med jer. Så er jeg stort set klar til den sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Der er dog et af vores emner, jeg ikke er sikker på. Som i nok kan regne ud, så er det kemisk analyse. Jeg vil lige skrive den fremgangsmåde jeg ville lave, og så ville jeg være utrolig glad, hvis der var nogle af je... -
Super vigtigt - tag et kig! Please :-))))
ForumindlægSagen er den, at jeg er super dårlig til matematik... Virkelig! Jeg skal være super heldig, hvis jeg kan formå at hive et 4-tal hjem med hjælpemidler i en aflevering, og det skal lige siges, at det er på en god dag, jeg kan lige så godt stå ved min sag. Hehe :) Men på mit gymnasie eller r... -
Kausalanalyse
ForumindlægY^s: udbudt mængde Y^d: efterspurgt mængde P^s: sælgers stykpris P^d: køber betaler pr. enhed t: afgift Jeg er blevet bedt om at lave en kausalanalyse af hver af de fire modeller, men ved ikke rigtigt hvordan man griber det an. -
Oversæt til engelsk
ForumindlægHej, er der nogle der kan oversætte disse sætnigner gramatik korrekt? 1. Patrick var ved at drukne. 2. Sophie havde ikke lyst til at redde ham. 3. Peter var optaget af at vaske håret. 4. ”Det er ingen god ide at forsøge”, sagde Thomas. 5. ”Det er værd at forsøge&rdqu... -
Hjælp søges!
ForumindlægJeg skal aflevere en kemi aflevering over opgave 3 i studenter eksamens opgaver i august 2000, men hvis der er nogen der kan hjælpe mig lidt ville det være dejligt, da jeg slet ikke har nogen ide:Opgaven lyder:i en 100 mL målekolbe opløses 2,00 g anilin vand, der fyldes med vand til mærket, altså... -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat A-niveau og har fået udleveret nogle udkast til hvordan emnerne kan se ud.. Et emne er andengradspolynomier, hvor der står at jeg bla. kan komme ind på, regression, tangent og differentation af x^2. Forstår ikke rigtigt hvad min lærer mener med regression? Hvad vi... -
Giv en mulig forklaring på, at kun 1,25-dihydroxyvitamin D3 kan aktivere D-vitaminreceptorer.
ForumindlægHej! Jeg sidder simpelthen i en situation, hvor jeg ikke kan regne ud, hvad dunsen jeg skal svare et biologisæt. Opgaven kan findes her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%... -
Bestem vinkel
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120815%20Mat%20B%20stx.ashx Opgave 12 A Kan man skrive resultatet sådan? 180-60 = x+x 2/120=2x/2 x=60 Bemærk: Jeg går... -
Et lille spørgsmål :)
ForumindlægHej :) Jeg er igang nu med at repeterer til eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare det her spørgsmål, fordi jeg forstår den slet ikke :) På batteriet til en bil kan der stå "30Ah". Hvilken oplysning er det mon, der gives her ? opgave nr 2 -hvo... -
Forsæbning af et fedtstof
ForumindlægHej Jeg er ved at bearbejde et forsøg, jeg kan komme op i til eksamen på turbokursus. Om forsæbning af et fedtsstof. Vi titrerede hhv. 25 ml KOH med 2 g olie og 25 ml KOH uden noget - med saltsyre. I KOHblandingerne var phenolptalein. Er det rigtigt forstået, at opløsningerne skifter farve f... -
Fordobling og procent.
ForumindlægMit spørgsmål lyder, at jeg skal finde ud af hvor mange procent træerne bliver højere hvis deres tæthed fordobles. Jeg har forskriften f(x)=168000*x^-2,01705. Mit bud ville være, at jeg benyttede fordoblingskonstanten, også regnet procenten ud af det tal jeg fik - but im not sure. På forhånd ta... -
Raketligning udledning!
ForumindlægJeg har lavet en udledning af raketligningen ud fra nogle noter jeg har fået af min lærer.. Nogen der vil kigge på det og se om det er helt forkert? Jeg er selv i tvivl om stykket hvor der står at det giver.. eller ..., fordi jeg ikke forstår, hvorfor det giver begge dele.. Filen er vedhæftet. På... -
Hjælp til foreslag af SRP emne
ForumindlægHej alle! Nu er det lige om hjørnet, at jeg skal have fundet emne til SRP. Jeg sidder lige pt. og tænker, at jeg gerne vil skrive i spansk og psykologi, problemet er bare, at jeg ikke ved hvilket område jeg synes er super spændende at skrive om. Har I evt. nogle foreslag til noget rigtig ...
