Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18461 til 18480 af 21415
-
Vurdering af stil - gym.a-niv
ForumindlægHej jeg fik i dag at vide at jeg har fået 6 for denne stil.. og jeg blve faktisk meget overrasket.. Kunne godt tænke mig at høre jeres vurderung. Den er skrevet på A-niveau i gymnasiet. Jeg kunne ikke finde noget sted at uploade den så har bare sat den ind. Opgave beskrivelsen lød på: giv en anal... -
Hvordan få 8 i old?
ForumindlægHar ikke været super aktiv året igennem og er ret nervøs for denne sidste eksamen - nogle gode råd? Læser og læser men er ikke sikker på jeg fanger alt det vigtige. -
Nogen der vil hjælpe mig og give kritik af min indledning?
ForumindlægHej.. Håber virkelig der er noget som vil hjælpe, for det er første gang jeg skal skrive en indledning til en stor opgave! Her er den så: Indledning Den sande og eneste religion og gudsdyrkelse er den, at man tror på tilgivelsen for synderne, som Gud giver af nåde, uden alle gerninger af barmhjer... -
Skal jeg overveje alternativer?
ForumindlægHej, Jeg er Student fra 2006, som søger ind på medicin ved KU her til sommer(2009). Mit snit fra studenter eksamen er 10,2 (7trins). Jeg er først for nylig blevet bekendt med 1,08 reglen og er faktisk blevet ret skeptisk overfor mine optagelses chancer. Vil enormt gerne læse i kbh. Hvordan vil i... -
Hvilket uni?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre, hvilke overvejelser der vægter, når I vælger universitet eller videregående uddannelsesinstitution? Er det beliggenheden, rygtet omkring stedet, traditioner (evt. i familien) eller andre ting, som afgøre, at I har valgt et specifikt universitet. Er det ene universitet mer... -
SSO Kemi
ForumindlægSå er der ikke så forfærdelig længe til, før det er tid til at vælge, hvad man gerne vil med sin SSO. Jeg har selv overvejet at skrive SSO i kemi, og derfor vil jeg lige høre, om der er nogle herinde, som fx. kunne fortælle, hvad de valgte (vil vælge) at skrive om, da de skulle skrive SSO i kemi :) -
vektorer
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe med denne opgave? er kørt helt fast.. -
Skovby
ForumindlægHeej :D Er der nogle der har lavet en opgave ang. skovby i afsætning A . Modtager gerne hjælp :D -
Kendte tyskere
ForumindlægHej... Jeg ville bare lige spørge om: Er der nogen der kan nævne nogle kendte tyske mennesker, der har haft stor betydning for landet/samfundet? -
Fysik - Endnu en bølgeopg.
ForumindlægHej,Jeg har brug for lidt hjælp til disse opgaver:*******************************************Opg. 1: I et forsøg på at bestemme brydningsforholdet ved overgang mellem medie 1 og 2 har man målt sammenhørende værdier af indfaldsvinkel og brydningsvinkel:iº bº20 14,930 22,040 28,850 35,060... -
Projektopgave 9 klasse 'Kvinderettighedder'
ForumindlægHej! Vi har projektopgave om 2 uger, er i gruppe med 2 andre. Vi ville spørge om , I kunne give nogle eksempler på kreativ produkt i fremlæggelsen ? Jeg tænkte på en tidslinje og aftenshow som en underholdning.... har I nogle ideer? - så er I velkommen til at svare'rre :) Også nogle id... -
Projektils bane - tid
ForumindlægEn person leger med en tennisbold i en stor stue og vil forsøge at kaste en bold fra den ene væg ogramme et lille billede der hænger h=30 cm fra loftet på den modstående væg. Det antages atpersonen i kastet slipper bolden i samme højde som billedet hænger. Stuen er L=10 m lang ogluftmodstanden ka... -
Gnidningsmodstand
ForumindlægEr der nogle, der kan finde ud af denne opgave:En styrløber starter fra hvile på toppen af en bakke. Skiløberen med udrustning vejer 95 kg. Ved bakkens fod måles farten til 37 m/s. Højdeforskellen mellem toppen og foden er 200 m. og bakken stiger med 20 deg. Der er en konstant gnidningskraft neda... -
Stil
ForumindlægVil bare vide om der er en der vil læse min danske stil igennem? -
Spørgsmål om de samme stykker...
ForumindlægHej...Jeg har tidligere spurgt hvordan man skal regne de stykker ud som står neden unden, jeg er i tvivl om hvordan personen er kommet frem til løsningen, så jeg kunne godt tænke mig at der måske var en der kunne skrive det op i detaljer, altså skridt for skridt...1) (x+3/x)-1 = (x^2-x+3)/x 4) x^... -
Hjælp til kreativprodukt
ForumindlægHej, Vi har projektopgave i denne periode. Vi har om seksuelt misbrugte børn, og vores problemformulering er: Hvorfor vælger seksmisbrugeren at misbruge børn og hvilke konsekvenser har det for de misbrugte? Hvad kan vi gøre i fremtiden for at forhindre seksuelt misbrug? Vi tænkte på, om no... -
Lille spørgsmål om fremskrivningsfaktor
ForumindlægJeg forstår ikke hvornår man skal sige 1+ og 1-, når man taler om fremskrivningsfaktoren. Sidder fx med to opgaver som lyder: 1) En vare koster 575,- og der er rabat på 15%. Udregn prisen, når rabatten er trukket fra. Vi udregner fremskrivningsfaktoren: F=1-0,15=0,85 2) En vare koster 383,-, m... -
rettelse af stil
ForumindlægHar fået en stil tilbage, som jeg skal rette og aflevere igen. Håber, at der er nogen, der lige vil kigge på det.1. ... weil Hitler einer Judenhasser war.einer er bøjet forkert - mit bud er ein2. Man stellte sie (dem/jøderne) ungerechte Bedingungen.sie er forkert led - mit bud er ihnen3. ... dass... -
Skim det igennem
ForumindlægVi skal digte videre på denne historie, men først skal jeg lige være sikker, at jeg forstår den helt. Jeg har lige oversat det, så det er måske lidt mangelfuldt nogle steder.J. B. n’avait jamias eu l’age de danser. Elle etait née dans une famille rustique de temperament et de gouts ou on lui avai... -
Ny linje??
ForumindlægEfter at have læst lidt i de forskellige guide etc. er jeg kommet frem til at komandoen for en ny linje er enten:\\\\ eller \ewlineJeg skrive følgende:{\\bf Formål}Denne øvelses formål er at bestemme tyngdeaccelerationen g. Dette gøres vha. 2 forsøg med et konisk pendul\\\\{\\bf Teori}Et konisk p...
