Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18461 til 18480 af 20689
-
Reel vs. kompleks
ForumindlægOkay, lige nu sidder jeg og løser en andenordens differentialligning. I bogen kommer jeg så til et sted, hvor de springer en udregning over (igen, igen), men anyway. Jeg får selv klaret omskrivningen, den var heldigvis ikke så svær, men så synes jeg, der er noget der underligt. Se omskrivningen:... -
Koblede ligevægte
Forumindlæg1. AgI(s) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) + I-(aq). Baggrund: Ligevægt 1. er en kobling mellem de to ligevægte: 2. AgI(s) = Ag+(aq) + I-(aq) 3 Ag+(aq) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) Hvordan finder man koncentrationen af [I-] ? Jeg kan se andre koblede ligevægte, men ikke lige ne... -
Ohms lov!
ForumindlægHej xD Nogen der kan forklarer mig ohms lov godt og grundigt? Ville være en mega hjælp. P.s. mangler også en god forklaring på elektrolyse. Tak på forhånd. Bob le Swagger -
LaTeX til Mat A-eksamen på HTX
ForumindlægNormalt bruger jeg OpenOffice.org til alle mine afleveringer, men jeg har gennem længere tid villet prøve LaTeX. Det har resulteret i, at min seneste matematikrapport er lavet med LaTeX, og at jeg har lært en masse om systemet. Mit spørgsmål er så, hvorvidt det kan betale sig at bruge LaTeX til ... -
Bohr og EInsteins diskussioner
ForumindlægHej hhvad var det helt præcist Einsteins og Bohrs diskussioner gik ud på? -
F R E M T I D :-)
ForumindlægKommende Studenter :-) Hvad er jeres fremtidsplan hvad angår studiet? Jeg regner med et friår - hvor jeg derefter enten vil læse psykologi eller journalistik :-) Dig? -
Er alle naturvidenskabelige teorier ikke forudsigelser?
ForumindlægSe overskrift. -
24-timersprøver
ForumindlægHejsa Jeg skal i op i 3 mundtlige eksamener her inden for den næsten måneds tid (Naturgeografi, psykologi og historie) og det er alle 24-timersprøver. Jeg har aldrig prøvet denne eksamensform før, og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med dem. Er der nogle vigtige t... -
eksamen - alt må medbringes?
ForumindlægHej, man må medbringe alt ind i forberedelseslokalet, men må man også det til selve eksminationen? Eller skal man til eksaminationen kun medbringe det man har skrevet på de gule papirer der ligger derinde og så teksten som man får udleveret? -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
Rødforskydning og fart
ForumindlægEn galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Beregn bølgelængden af det udsendte lys. hjælp søges.. er gået i stå! -
Bevis for gitterligningen?
ForumindlægEr der nogle der kan bevise gitterligningen? Der må jo findes et bevis for den, og det kunne jo være rart at have med til eksamen? -
Strømning gennem rør system
ForumindlægHej hjælpere! Jeg sidder med en opgave ang. strømninger gennem et rørsystem, hvoraf 1 af rørene har 0,5 i modstand hvor alle de andre har 1.. jeg synes denne opgave er utroligt besværtligt formuleret og jeg har prøvet i2 dage nu at komme videre.. jeg har løst opg. 1 og lavet de 8 ligninger, med ... -
Kollegium... kun med SU
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre jeres mening om at bo på et kollegium og kun leve af SU. Udeboende SU er jo 4500 kr. og prisen på et kollegieværelse svinger fra 1000-3000 kr. Kan man godt leve at SU alene eller bliver det meget stramt? Man skal jo også have penge til mad, tøj, husholdningsting,... -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
HJÆLP HAR KEMIPRØVE IMORGEN!
ForumindlægHej alle, har simpelthen prøve i Kemi imorgen, og jeg stinker til kemi skal det lige siges.. Jeg prøver at sidde og regne opgaver, men det går ligesom helt galt. jeg skal op i et emne kaldt alkhool og det der ligner: Og dertil høre der nogle opgaver.. Der er en del, er der nogen der har lyst til ... -
udæmpede svinginger - srp
ForumindlægHvor kan man se udæmpede svigninger i dagligdagen? og er disse udæmpede svingninger: mekaniske, termiske eller elektroniske svingninger? Jeg har rpøvet at søge på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde noget. -
klods på skråplan
ForumindlægHej, håber jeg kan få lidt hjælp til følgende opgave (den er vedhæftet filen). På forhånd tak for hjælpen: a) Har tegn kraftdiagram, og de kræfter jeg har fundet på henholdsvis lod og klods er: lod: Ft = m*g = 2,936 N Fs = Ft klods: Ft = M*g = 4,91 N FN = Ft * cos(v) = 4,25 Fskrå = Ft * sin(v) ... -
Radioaktivt affald
ForumindlægHej, Jeg har en opgave,som jeg ikke kan komme videre med...Sådan lyder opgaven: På et tidspunkt modtager lageret i Oskarshamn en portion højradioaktivt affald med 150 kg Pu-241 b) Beregn massen af Pu-241 i denne portion affald 30 år efter modtagelsen -
MAT/FYS
ForumindlægHej imorgen skal jeg aflevere mine ideer til SRP så har brug for lidt inspiration jeg skal som overskriften antyder skrive i mat(A) og fys(A) indtil videre har jeg set følgende ideer radioaktivitet planeters bane regnbuer (er der nok i dette emne?) keplers love aerodynamik nogle der har andre ell...
