Søgning på: idræt b case. Resultater: 18481 til 18500 af 91852
-
redution
Forumindlægnogen der kan forklare mig (så det er forståeligt) hvordan man reducér et udtryk? f.eks: 6(3a + b + 4) -
Parameterfremstilling ud fra to punkter
ForumindlægJeg skal betsemme parameterfremstillingen til en linje m, der går gennem punkterne A(0,0,220) og B(16,-16,200). Nogen der ved hvordan man gør? -
To vektorer i planen
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg har svært ved. Opgaven lyder: To vektorer i planen er givet ved a=(2 over 5) og b=(t over 3) a) Besem tallet t, så a og b er ortogonale. b) Bestem de to værdier af t, så vinklen melle a og b er 45 grader. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig. Idet jeg finder e... -
Linjens ligning BEVIS - Er dette rigtigt?
ForumindlægBEVIS linjens ligning - vektorer og plangeometri - linjer i planen : linje går gennem (x0,y0) og som har hældningskoefficienten a, kan skrives på formlen: y-y0= a(x-x0) Bevis: linjens ligning kan skrives på formen y = ax+b Da punkterne ligger på linjen passer koordinaterne i ligningen y0=... -
Kemisk reaktion
ForumindlægHej jeg sidder inde med en lille opgave her..... En kemisk reaktion omdanner et stof A til et stof B. Omdannelsen af A til B kan beskrives ved følgende model. y=160⋅0,875^x, hvor y er mængden af stoffet A i gram og x er tiden i sekunder. a) Beskriv hvilken information modelle... -
Intervaller
Forumindlæga) Intervallet fra men ikke med 7 til men ikke med 10 b) Intervallet fra uendelig til og med 0 c) Intervallet fra og med 3 til men ikke med 17 -
Matematik hjælp!!!!
Forumindlægnogen som kan isolere G i denne formel? V = 1/3 * (((√G) -b)/2) * ( G + g + √G*g) -
Fysik og biologi skriftlig
ForumindlægHej Har søgt lidt på nettet her og dér, men kunne ikke finde svaret til dette; Kan man komme op i fysik -og biologi skriftlig på STX på B og C niveau til eksamen? Tak på forhånd ;D -
andengrad
Forumindlæghej ni opgave 1.c forstår je ike hvordan det kan være at b= det som er markeret med gul på billedet som er vedhæftet -
Spørgsmål angående sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at benytte sinus- og cosinusrelationerne for første gang i min hjemme-opgave. Kan det passe, at hvis jeg hverken kender f.eks vinkel A og side a, at jeg så ikke kan benytte relationerne? Det samme gælder med de B b og C c. Jeg skal finde vinkel C. Jeg ville benytte: Vink... -
Matematisk tolkning
ForumindlægHvordan tolkes følgende matematisk udtryk n > 2 and a,b,c ≠ 0 -
1. ordens differentialligninger
ForumindlægHej Er y'=k*y en 1. ordens differentialligning? Og hvis ja, hvordan kan den så være på formen y'+a(x)y=b(x)? -
0-reglen
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med, at løse følgende ligning vha. 0-reglen? 1/a x - b = 0 -
spørgsmål. hjælp
Forumindlægder står i min bog, følgende enhver linje har en ligning på formen ax+by+c=0 hvor tallene a og b ikke begge er nul. omvendt vil enhver ligning af formen ax+by+c=0 hvor ikke begge tal a og b er nul. vil være ligning for en linje med normalvektoren. (a,b) det jeg ikke forstå er, der står jo det s... -
Differentialregning
Forumindlægudled differentialkvotienten for f(x)=ax^2+b vha. differenskvotienten . nogen der ved hvordan man gør ?? :) -
Trekant og vektorer
ForumindlægHej alle, Jeg er igang med en matematikopgave, og jeg gik lidt i stå efter den første opgave. Som i kan se, har jeg udregnet a) , men ikke b) og c). Håber i kan hjælpe mig, for jeg kan slet ikke finde ud af dem. En retvinklet trekant har en hypotenuse med vinkelspidser i punkterne A(3,... -
trekanter
Forumindlæghej kan nogle hjælpe med opgave b) jeg har to vinkler, der er halveret men jeg mangler en sidelængde? -
Bestemmelse af f'(x) og tangenten ligning
ForumindlægHej håber i kan hjælpe mig med denne opgave? "Idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2 +b og g(x)=2•√(x) , x>0 a) Bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem A(1,2), og således at grafferne har et fælles tangent i A. ... -
2 ligningssystemer
Forumindlæga) 5x+14y =-13 og -10x-28y=26 b)3x-8y =4 og -12x+32=9 hjælp!! -
Afleveringer
ForumindlægSkal man lave lige mange afleveringer i fag, man har på samme niveau? Jeg har fx samfundsfag og matematik på B-niveau, skal jeg lave lige mange afleveringer i de to fag?
