Søgning på: matematik c hf 2018. Resultater: 18641 til 18660 af 86708
-
Navngivning
Forumindlæghvordan giver man et systematisk navn for: CH3 / O |H3C - C - CH3 | CH3 MTBE -
Løsninger af ligning?
ForumindlægDer er givet: f(x) = -x^2 + 6x - 3 = c For hvilke værdier af tallet c har ligningen f(x) = c a) Ingen løsninger? b) en løsning? C) to løsninger? Jeg forstår slet ikke opgaven. Håber at der er nogen, der kan lede mig på rette spor. -
Beregnelser af stofmægder
ForumindlægJeg skal svare på de her spørgsmål. Men kemi er jeg ikke god til. Så hvis man kunne skære det ud i pap for mig hvordan eller hvilke formler jeg skal bruge, ville det være dejligt. a) Beregn stofmængden af AgNO3 i det tilsatte volumen 0,1 M AgNO3. b) Hvor stor en stofmængde Ag+ er der tilsat? c... -
Tangentplan - ligning
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig til eksamen i morgen, og har lige et spørgsmål En kugle har centrum i C(1,-2,1) og indeholder punktet P(4,5,2). Bestem en ligning for kuglens tangentplan i P. Vektor CP=(3,7,1) Så er jeg kommet frem til 3(x-1)+7(y+2)+1(z-1) Jeg ved ikke om jeg skal opløfte parantes... -
Defibrillator
ForumindlægHej, Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre med dette: Det handler om en defibrillator. Kondensatoren har kapacitansen 30,0 uF og dens energiindhold er på et tidspunkt 375 J. Jeg skal bestemme spændingen over kondensatoren. Jeg havde tænkt mig at bruge formlen: Ladning (Q) = Kapacitans (C) * ... -
blandbarhed
Forumindlægjeg skulle lave en forsøg med forskellig stoffer for at se om de opløses i vand og heptan her er min resultater, kan i kig om de er rigtig? hvordan ved jeg om et stof er polære, upolære eller svagt polære hvis den indholder flere bindinger? jeg ved godt hvad elektronnegativitet er men hvis jeg nu... -
Cosinus og sinus!
ForumindlægHey..Ved ikke helt om jeg har helt tjek på Cosinus og sinus og skal til termin... min Bog kan ikke hjælpe, men her kommer så mit spørgsmål!ER der ikke noget med at sinus har sine steder i cirklen hvor den er positiv og negativ og det samme med Cosinus.. Men hvilken side er det????HVIS der er noge... -
løsningsmængden/logaritmen
Forumindlæghmm vil starte med:hvordan finder man løsningsmængden til uligheden ax^2+bx+c?og hvordan gør man rede for potensreglerne og logaritmefunktionen og dens graf?og hvordan beviser og opstiller man regneregler for logaritmen til at produkt og logaritmen a^x (a>0)bare nogen der kan forklare/hjælpe m... -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Hjælp til forståelse af adgangskvotient
ForumindlægHej, Det er nu 10 år siden jeg blev student. Forstår ikke de ther adgangskvotient. Når der nu står at 1prio. har 8.0 og standby er på 6.9 vil det så sige at hvis man søger ind på kvote 2 med 4 kan man ikke komme ind. Måske et meget dumt spørgsmål men jeg har ikke gået i skole i mange år så er ikk... -
Hjælp til afstem kemiske reaktioner
ForumindlægJeg skal afstemme nedenstående. Jeg ved at der skal være lige mange på begge sider, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal gribbe det an. Er der en, der kan hjælpe og forklarer metoden? H2(g) +F2(g) --> HF(g) P(s) + Br2(g) --> PBr2(s) H2 (g) + Br2 (g) --> HBr(g) På fo... -
uden hjælpemidler??
ForumindlægHej alle :D jeg skal afslutte matematik i år og skal derfor til eksamen i skriftlig matematik i morgen. Jeg er i gang med at kigge mine gamle opgaver igennem, og der er 1 opgave med 5 punkter jeg ikke kan løse, så håber der er nogle der vil hjælpe; a)bestem en ligning for tangenten til grafen ... -
Adgangskvotient for psykologi - stige eller falde?
ForumindlægHej venner. Jeg sidder lidt i saksen, da jeg i øjeblikket har et snit på 9,4. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at studere psykologi, og jeg har fundet ud af, at jeg faktisk er ret tæt på at nå adgangskvotienten på AAU, som ligger på 9,5. Jeg har kun matematik på c, hvilket vil betyde, at j... -
Omskrivning til Herons formel
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave: Herons formel. Vi har følgende formel for trekantens areal: T = ½*a*b*sinC . I det næste skal vi skrive om på denne formel, så vi kommer frem til Herons formel: T = s*(s-a)*(s-b)*(s-c) , hvor s er trekantens halve omkreds: (a+b+c)/2 . Inden vi går i ... -
opgaver
ForumindlægDan tre hændelser således P(A1 omvendt U A2 omvendt U A3) = P(A1)P(A2)P(A3) A1,A2 og A3 er ikke uafhængige. A1 og A2 er parvis uafhængige. 2. Vis, at A1 og A2^C er uafhængige, samt at A1^C og A2^C er uafhængige. 3. Vis, at der ikke findes en diskret stokastisk variabel som har ss-funktion p g... -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
Fagsnit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på jura (kvote 2) studiet i aarhus, men ved sku ikke hvordan det helt beregnes. Har kigget på forskellige hjemmesider, men kan ikke finde ud af det. De specifikke adgangskrav for jura er Dansk A, engelsk B, sa... -
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke... -
Differentialligning
ForumindlægDet indre af en dyb skål har form som det omdrejningslegeme, der fremkommer, når funktionen f(x)=sqrt(x) roteres 360 grader om første aksen. Skålen fyldes med væske, der tilføres med konstant hastighed c pr. tidsenhed. a) Bestem væskens rumfang som funktion af dybden h. Hertil har jeg brugt inte... -
Eksamen i morgen .. xD
ForumindlægHejsa .. jeg skal til 9. klasse mdt. matematik i morgen ... (Fuck >.Jeg ved at der vil være nogle opgaver med f.eks. bygninger, måske et slot ... mit spørgsmål er så, hvad kan jeg komme ind på hvis jeg nu trækker noget med et slot eller noget lignende - udover det oplagte .. ?
