Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18661 til 18680 af 21415
-
Ligevægt
ForumindlægNogle som kan hjælpe med denne opgave. Det er primært opg 4 jeg har problemer med. -
Dødsstraf Essay - Rigtige karakter?
ForumindlægJeg er en dreng fra 8. klasse, hvor jeg befinder karakteren yderst skuffende. Jeg vil gerne stille to spørgsmål angående den vedhæftede fil. Den vedhæftede fil er et essay omhandlede dødsstraf. Sprøgsmålene er følgende "Er 4 den rigtige karakter for dette essay, hvis ja hvad skal der til ... -
Rotation omkring massemidtpunkt
ForumindlægHvorfor er det, at når man skubber til et udstrakt, rigidt legeme, at det så altid vil give sig til at rotere omkring dets massemidtpunkt. Hvilke ligninger siger, at det må være sådan? Se for eksempel på tegningen, hvor jeg har tegnet en "pind" i det ydre rum. Skubber du til den vil ... -
Skuffet :(
ForumindlægJeg er total skuffet. Vi havde en fysik prøve sidste uge.. Jeg synes jeg klarede en godt, og regnede med at få 10. Jeg får den så tilbage, så står der at jeg har fået 7 .. jeg blev så trist. Fordi jeg har virkelig knoklet, knoklet og knoklet. Jeg har skrevet rigtig rigtig mange noter.. De fleste ... -
Sherlock Holmes. Oversættelse
ForumindlægHej alle(: Jeg håber, at en af jer har tid - til at kigge min oversættelse igennem. Jeg skulle oversætte fra dansk - engelsk, men synes det var temmelig svært. Sherlock Holmes: The final problem In the short story”The last problem” Conan Doyle tells about how the invincible master det... -
studentereksamen i skr. dansk 2007
ForumindlægHej, jeg synes det kunne være lidt spændende at høre, hvad I andre synes om stileemnet i skr. dansk? (Går ud fra at prøven var landsdækkende i dag:o) - hvilket emne skrev i om? Jeg skrev om 1´eren, men synes generelt at det var nogle lidt kedelige emner og ikke de mest saftige tekster... men tro... -
Lineær programmering
ForumindlægHey allesammen, tænkte på om der var nogle der kunne komme med ideér til hvordan jeg løser denne opgave: Tilrettelæg et mellemmåltid, som skal bestå af franskbrød og sødmælk. kravet er, at: 1)energien skal dække højst 10 % af døgnets forbrug 2)måltidet skal indeholde højst 10 gram fedt 3)måltide... -
Bestem ligning ud fra punkter
ForumindlægJeg har følgende punkter i et koordinatsystem: x: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 y: 0 1 3 6 10 15 21 28 36 45 55 Bestem funktionen for y. What to do? Tænkte selv det var en parabel y=ax^2 men sætter jeg x=2 og y=3 ind bliver a=0,25: y=0,25^2 hvilket ikke stemmer overens. Kan ikke komme ... -
Beregning af kræft vektore
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave som omhandler vektore, og jeg kan bare ikke komme i gang med det. Her er opgaverne: http://rabi.dk/mat/opgave-a/opgave-a-opgave.html Og en vejledning til opgave 1c http://rabi.dk/mat/opgave-a/opgave-a-vejledning.html Den opgave som jeg har problemer med er 1c, ha... -
De syv dødssynde
ForumindlægHej, er der en historie, novelle eller en form for test som omfavner emnet - de syv dødssynd? :) -
Hvad er STX og HTX? Hvad uddannelse kan man få? (Vigtig)
ForumindlægHej, jeg er i tvivl her, da jeg ikke ved hvad jeg skal efter folkeskolen. Jeg er en smule i rush nu da det er sidste år, hvor jeg ikke ved hvor jeg ender. Først og fremmest noget om mig: Fysik/Kemi/Samf/Geo/Bio er ikke noget for mig, da jeg rimelig er dårlig til det. Jeg har ikke fremmedsporg (fr... -
Et godt gennemsnit?
ForumindlægJa, hvad er et rigtig godt gennemsnit når man bliver student? Både set med danske briller og internationale? Hvor meget snakker vi fx om, at der skal til for at man ca. befinder sig mellem landets 5% bedste snit. -
Pseudoinverse Bevis.
ForumindlægHej Derude. Jeg har en opgave, der er rimeligt svært, især for mig. Min bogen hjælper ikke med beviset, og derfor har brug for hjælp. Vil nogen hjælpe med denne svær opgave. Det vil være hjælpsome, hvis nogen kan finde beviset, som en "Lecture Note" . Opgaven lyder som: Bevis at ps... -
Vigtigt! Mange tak.
ForumindlægHej derude. Hvis der var nogen der havde tid/lyst til at hjalpe mig med en dansk stil. Der skal bare sattes kommaer ( , ) Mange tak. Oliver Emil Vestergaard Gregersen -
Sekanthældning
ForumindlægJeg er helt lost i de her opgave: a) Numerisk differentiation: beregn sekanthældningen a_s = f(4+h)-f(4-h)/2h for h = 0,1 b) grafisk differentiation: indtegn på øjemål tangenten i punktet P (4, 1) og mål denne tangents hældning a. c) Sammenlign og kommenter de to a- værdier fra a) og b) (fors... -
Definitionen på en Borgerkrig?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til og igang med at skriv stor SRP opgave i 3.g og jeg har netop fået min problemformulering til opgaven. I redegørelsen skal jeg redegøre for karakteristika for borgerkrige. Jeg har nu skrevet ca 2,5 sider, men da redegørelsen skal fylde omkring 4-5 sider, mangler je... -
Uni: uendelig potensrækker og komplekse funktioner
ForumindlægHej alle! 1) Jeg har en opgave, hvor jeg har fundet ud af, at \large \sum_{n=1}^\infty e^{nx} konvergerer punktvist på mængden I=]-uendelig,0[. Derudover har jeg vist, at \large \forall x\in I: \sum_{n=1}^\infty e^{nx}=\frac{e^x}{1-e^x} Jeg skal så vise, at rækken \large \sum_{n=1}^\infty n... -
hvordan finder jeg normalkraften?
ForumindlægHejsa jeg er igang med at skrive en rapport. For at kunne lave en graf på Excel, skal jeg først finde normalkraften af alle målinger. Hurtig: middelværdi (lod 98,82+ klods) - 0,5 afvigelsen 0,08 Middelværdi (98,82+40,56+ klods) - 0,65, afvigelse 0,06 Middelværdi (98,82+40,56+64,76+klods) - 0,9 a... -
Dumpet til kemi eksamen
ForumindlægHeej alle sammmen. Jeg er idag (d. 11. juni) dumpet til min kemi eksamen. Det værste ved det hele er, at jeg nok nu ikke kan komme ind på universitet og læse biologi (der står med adgangskrav, at man ska ha kemi B, men burde det så ikke osse være bestået ?) Er der nogen som ved hvad jeg kan gø... -
eksamen - hvordan gør man???
Forumindlæghejsa. jeg skal til eksamen i old i morgen og er ved at få stress.. jeg kan ikke helt forstå hvad eksamenen egentligt gr ud på og hvad man skal. jeg har læst nogle steder herinde at man får en lille del af en tekst man har læst i timerne, men hvad skal man så med den?? og hvad får man ellers? hå...
