Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 18721 til 18740 af 90635
  • algebrarisk udregning

    Forumindlæg
    hej SP er der nogen der kan hjlæpe mig med at løse denne opgave algebrarisk. altså på en "generel måde" og ikke bare ved at indtaste tal der opfylder kriterierne? jeg forstår det ikke helt selv (: det drejer sig om opg. c i den vedhæftede fil
  • I tvivl . s:

    Forumindlæg
    Bestem c så ligningen x^2 + 4x + c = 0 har netop én løsning .. - Ved godt , det sikkert er en temmelig nem opgave .. Men er blevet helt i tvivl .. Skal jeg bare isolere c ? Eller ? s:
  • Trigonomatri afleveringsopgave

    Forumindlæg
    Heyy SP Jeg er i gang med en matematik opgave. Jeg har haft lidt svært med min matematik opgave, specifikt opgave a. Jeg har vedhæftet opgaven. På forhånd mange tak :) <33
  • Tilbyder lektiehjælp i Odense

    Forumindlæg
    Hej! :) Er der nogen i Odense området der er interesseret i at få privat hjælp? Du kan både være STX-studerende eller folkeskole-elev.Jeg er en pige på 20 år som har studiestart på medicinstudiet i februar, så jeg har lige noget tid til at arbejde som lektiehjælper. Min studieretning i STX var ...
  • Jeg har virkelig brug for hjælp til opgaven

    Forumindlæg
    En anden parabel P2 har Toppunktet T=(2,2) og rødderne 1 og 3. Bestem en ligning for P2. Jeg kan slet ikke huske hvordan man starter sådan en opgave
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Sidder med en opgave som lyder som følgende: Et andengradspolynomium f har følgende forskrift: f(x)=x^2-6x+c a)Bestem, for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop én rod. Forstår simpelthen ikke hvad opgaven går ud på?
  • Opvarmning af vand

    Forumindlæg
    Jeg har meget hårdt brug for at kende følgende formel... Hvis man ønsker at opvarme en given mængde af vand med en given effekt, til en bestemt temperatur, for derefter at kende tiden for denne process. hvad er så formlen for dette? Eksempel: 6000L vand skal opvarmes med et 300W varmelegeme til ...
  • Specifik varmekapacitet

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg trænger til hjælp til opgave 6B og 7. Opgaveformuleringen er vedhæftet. Jeg har gjort mig nogle overvejelser til opgaverne: 6B: Måling af temperaturens specifikke varmekapacitet: Her har jeg tænkt på, at man kan smide stenen ned i noget vand, med kendt masse, og kendt start...
  • hvorfor bliver 1-1/5 +4/5 til 1+3/5? hvilken regel siger at minus bliver til plus?

    Forumindlæg
    hejsa er i tvivl om hvorfor 1-1/5 +4/5 bliver til 1+3/5 er med på at at 3/5 kommer fra af at man pluser to brøker men hvilken regel siger at den tidligere minus bliver til plus?
  • Transitivitet

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan forklare begreberne refleksivitet, symmetri og transitivitet og give eksempler på det?
  • parabel

    Forumindlæg
    Nogen som kan hjælpe? er hat til matematik. Spørgsmål: Undersøg om en lastbil som er 2,5 m. og 4 m. høj kan køre igennem tunnelen? Den er 20 m. bred og 4,3 m. høj.
  • 2. gradsligning

    Forumindlæg
    Hej alleHåber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej i matematikken er lige startet på hf b niveau.Har en ligning der hedderx^2-3x-10=0Jeg har ikke set sådan en før så jeg håber at der er en der vil hjælpe mig på vej.
  • Grafiske billede af ligning.

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og er igang med min matematik aflevering, og er kommet til en opgave som jeg ikke helt forstå.. Opgave: Tegn det grafiske billede af ligningen i et koordinatsystem. y = -0,125 x2 + x + 1 Jeg fatter den ikke rigtig?
  • Er der ingen der kan hjælpe mig? :)

    Forumindlæg
    Hej er der nogle som har lavet HF eksamens sættet Matematik b fra maj 2009? Hvis det er er der så mulighed for at få lidt hjælp hurtigst muligt :) jeg skal kun lave opgave:1,2,3,5,6,7,8,9 i TI jeg vedhæfter opgaveformuleringen på forhånd tak :)
  • Jura eller HA.erhversøkonomi?

    Forumindlæg
    Jeg har i et år nu læst erhvervsøkonomi på uni, og jeg synes efterhånden sværhedsgraden måske lige er lidt for høj til mig - især nu, når eksamensperioden nærmer sig, så frygter jeg, jeg ikke består. Jeg mangler desværre nogle gange intuitionen bag matematikken, og jeg er bange for, det er det,...
  • Supplering i spansk

    Forumindlæg
    Hej! Jeg dumpede desværre min spansk skriftlig eksamen, men bestod både mundtlig og skriftligt i standpunktskarakter. Jeg vil gerne læse dansk på uni, og der er et adgangskrav at man skal have bestået et fremmedssprog. Kan man komme ind alligevel på kvote 2? Og er der nogle der ved no...
  • Pythagoras

    Forumindlæg
    hvis man isolerer a, kommer formlen så til at hedde: a^2 = c^2-b^2
  • hjælp til at finde første ordens afledede

    Forumindlæg
    Hej jeg har problemer med at finde den første afledede af denne funktion: y = a - (b/c+x)
  • Reducering

    Forumindlæg
    http://i26.photobucket.com/albums/c129/voodoo-doll/ABCD0011.jpg Jeg har disse opg. og har svært ved den sidste. ab/c + bc/a Nok der kan gennemgå den for mig?
  • Find kateten ved at bruge sinus

    Forumindlæg
    Konstruer og løs en opgave hvor du bruger Sinus for retvinklede til at bestemme en katete.. Skla jeg bruge formlen: Sin(A) = a/c - Hvis ja, hvordan?