Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18801 til 18820 af 21415
-
Parforhold
ForumindlægHvor lang tid har dit længeste forhold varet? Hvis I ikke er sammen mere, hvad gik der galt? var problemet dig, eller ham/hende?? Jeg har aldrig selv været i et forhold, men det er fordi jeg ikke tror på kærlighed.. Problemet ligger bare i mig. Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at stole ... -
Intersubjektiv falsificerbar viden
Forumindlæghvad vil det sige? -
Tro og videnskab? Kan de forenes?
Forumindlæg? -
Skriftlig dansk - er det fair?
ForumindlægHej Jeg sidder her, og er en smule (for ikke at sige meget) skuffet over min skriftlig dansk karakter.. Det er fra min afgangsprøve fra 9. klasse, og jeg valgte at skrive et essay. Her er stilen: Det smukke ved Danmark er… Marina Cecilie Roné har skrevet et essay om hvad hun synes er det smukk... -
Pålædning på stranden
ForumindlægHvad mener I om det? Er det okay at pigerne render rundt uden bh for eksempel? Fordi det gør de, Jeg har naturligvis ikke et problem med det (overraskende nok) men det er lidt stødende hvis man fx ser en tyk pige uden tøj. Det er klamt! I burde blive derhjemme! Og hvad med drengene? Er det okat... -
Modsiger Bibelen sig selv?
ForumindlægHej. Man hører til tider, at folk siger Bibelen modsiger sig selv. Jeg mener ikke at vide alt om Bibelen, og jeg opretter heller ikke dette indlæg for at få en voldsom diskussion, men jeg er lidt på jagt efter nogle af de selvmodsigelser folk mener Bibelen har. Jeg mener faktisk, at nogle af dis... -
at bevise de følgende formler
ForumindlægHej. er er nogen som er gode til at beviser formler, og måske vil hjælpe mig ? Funktionerne cosh og sinh er defineres ved coshx = (ex+e-x) / (2) og sinhx = (ex-e-x) / (2) og kaldes henholdsvis cosinus hyperbolsk og sinus hyperbolsk. bevis følgende formler: a) cosh2x - sinh2x = 1 b) (d/dx)co... -
Må man udskyde min kærestes uddannelse
ForumindlægHej alle, Håber i kan hjælpe? Min kæreste søgre ind på jordemoder uddannelsen i kbh og først var hun ikke kommet ind, men så ringede vi ind og fandt ud af at de havde regnet hendes karakter gennemsnit forkert ud, hun har 9,3 på den nye skala. Efter denne bommert fra deres side, har de nu beslu... -
Sange/musik uden "sangen"
ForumindlægFindes der et program, hvor jeg kan fjerne selve sangen og kun beholde musikken? Eller er det muligt med Windows mediaplayer? :S -
Den topologiske dimension
ForumindlægHejsa, tænkte om der er nogen der kunne forklare mig hvad definationen på den topologiske dimension er? Og gerne komme med et eksempel på hvordan den beregnes for et eller anden objekt. Der findes alt for meget om det på nettet til at jeg lige kan danne mig et overblik. Så ville være super hvi... -
Krimi
ForumindlægHej... Jeg skal læse en krimi, som er skrevet efter år 2000, har I nogle gode og spændenede forslag? Eleven -
Hastesag.
ForumindlægEMNE: udvalgte kulturmøder følgende overskrifter: • Antikken, med særlig vægt på Romerriget • Den arabiske ekspansion efter Muhammeds død • Vikingetiden • Imperialismen Jeg skal til at skrive en synopsis, som skal afleveres inden i aften. :( men jeg har aldrig lavet ... -
EU-parlamentsvalget
ForumindlægJeg er blevet meget i tvivl om hvem jeg skal stemme på til EU-parlamentsvalget. Det bliver nok enten Radikale eller Konservative. Alle de EU-negative eller delvist EU-negative partier (Enhedslisten, SF, Ny Alliance og DF) er helt udelukket. Radikale og Konservative er de partier der generelt tilt... -
Opg.: Kræfter, arbejde, kinematik
ForumindlægJeg har lige tre opgaver og så skulle jeg gerne være færdig med sættet. 1) En klods (m=2 kg) ligger på et skråplan der hælder 45 grader med vandret. Klodsen er i hvile. Bestem de påvirkende kræfter og deres størrelse. 2) En pige på en cykel (m_total= 100 kg) accelererer fra 5 m/s til 30 m/s på 10... -
Cirklens ligning; to cirkler med samme punkt
ForumindlægJeg får i opgaven at vide, at der er to cirkler; C1 og C2. C1 har en linging, der hedder: x^2+y^2-22x+4y+61=0 Ud fra det har jeg fundet radius til at være: r(C1)=8 Og centrum til: C(C1)(-11;2) Så får jeg at vide, at C2 har centrum A(-1;3) og r=5 Så lyder opgaven så: "Gør rede for, at de t... -
lektiehjælp til tysk
ForumindlægHej. Jeg hedder Malene og er 17 år gammel. Jeg er lige startet i 2.g på Ordrup Gymnasium, hvor jeg har en studieretning med musik og engelsk på højniveau. Jeg ved ikke præcis hvor jeg skal henvende mig, men jeg søger i hvert fald lektiehjælp til tysk. Jeg afslutter tysk til sommer, hvor jeg jo ka... -
Uddrag af "Kapitalen" til AT-synopsis
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet marxisme i AT. Jeg skal analysere Marx' teori om kapitalismen. Dertil skal jeg benytte uddrag af hans hovedværk "kapitalen" (http://www.marxister.dk/kapitalen.php). Da det er et meget stort værk, ville jeg høre om der var nogle der havde nogle oplagte ideer... -
Matematik på økonomistudiet
ForumindlægHej kære medstuderende. Så som så mange andre gymnasieelever sidder jeg og funderer over hvad jeg skal efter sommerferien. Jeg er klart indstillet på at skulle gå direkte videre til uni. Men er i tivil om hvilke uddannelse. Det forholder sig nemlig sådan, at jeg er temmelig ringe til m... -
SRP - Revurdering - Klage - Evt. nogle venlige sjæle, der vil læse min SRP og se om de er enige
ForumindlægHej, som nævnt ovenover er jeg utilfreds med min SRP-Karakter. Derfor tænkte, jeg om der er nogle venlige sjæle ville læse min SRP, og se om de er enige med vurdereing som er et 7 tal. (Mener selv det burde være 10, samt gør min søster som har en bachelor i det emne jeg skriver i) Fagene er Enge... -
Hvem bestemte at berlinmuren skulle bygges?
ForumindlægHej. Hvem bestemte at berlinmuren skulle bygges? Jeg har læst lidt, og er blevet lidt nysgerrig. Havde det noget som helst noget at gøre med Suvjetunionen og USA? eller var det DDR som bestemte det? Men spørgsmålet er: Hvem bestemte at berlinmuren skulle bygges?
