Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 18821 til 18840 af 113953
  • f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f' og g(0)

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke hvad der sker, der er gået en matematisk blokade-klap ned for mig og jeg husker intet af differentialregning selvom jeg har afleveret 2 store afleveringer uden fejl for 2 uger siden samt lige genopfrisket pensum. Nogen der kan hjælpe mig? f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f'...
  • Skitser en mulig graf for f

    Forumindlæg
    Hey, er der nogen der kan hjælpe med en opgave? Billede af opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd
  • matematik haster :(

    Forumindlæg
    Hej Skal regne (a+b)^4 ud Ved at jeg skal starte med (a+b)*(a+b)*(a+b)*(a+b) og har fået mange underlige løsninger på det. hvor jeg får 8 led og 16 .. :( Håber I kan hjælpe
  • Arealet af en trekant

    Forumindlæg
    Hvordan finder man arealet af en trekant kun ved hjælp af sidelængderne? jeg skal finde arealet af Bermudatrekanten, men jeg kender kun trekantens sidelængder: 1681 km , 1666 km , 1635 km hm?
  • uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    1) en funktion f er proportional m en potensfunktion, og f(2)=5 og f(4)=5/4Bestem en forskrift for f.. jeg forstår ikke opgaven.. 2) jeg skal gør rede for at funktionen f(x)=x(e^2x + e^x) er løsningen til differentialligningen dy/dx=y(1+(1/x)) + xe*2x)..jeg har fundet differentialkvotent for f so...
  • Gennemsnit??

    Forumindlæg
    Hej alle! Er der nogen der ved, hvor højt ens gennemsnit skal være for at komme ind på Københavns Jura Univeristet? Hvis ja, så svar gerne :-) Kh, Emilia
  • hjælp til en Opgave

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan hjælpe mig de her opgaver
  • Indekstal- matematik

    Forumindlæg
    Har prøvet at løse den, men uden held. Håber en kan vise, hvordan man beregner denne opgave, og hvilken formel jeg skal bruge. Opgaven er vedhæftet.
  • Areal af trapez

    Forumindlæg
    Jeg mangler lidt hjælp til to matematikopgaver men jeg vil for overskuelighedens skyld dele dem i to indlæg. Det er opg. 7.b i linket. Jeg kan udmærket se, at man med pythagoras kan få kvadratroden af (4-x^2) men ved ikke hvor x+2 kommer fra. Jeg vil gerne have alle mellemregninger med, hvis noge...
  • nye karaktere

    Forumindlæg
    hejsa, jeg vil bare gerne høre om der er nogen ved hvordan man skal omregne sine gamle karaktere til de nye???
  • consiusrelationerne og sinusrelationerne

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke rigtig kende forskel på de to. Er der nogle der kan forklare hvornår jeg skal brug consiusrelationerne og sinus- Tak på forhånd.
  • Bestem forskriften for f

    Forumindlæg
    Jeg har fået et spørgsmål som lyder sådan her: Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne P(2,9) og Q(4,5) Bestem en forskrift for f Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an Matematik er ikke lige min stærke side (: Tak på forhånd
  • Linære funktioner

    Forumindlæg
    Hos vognmand Andersen kan man købe stabilgrus. Den samlede pris for stabilgrus fra Andersen kan beskrived med funktionen f(x)=225*x+1250 hvor f (x) er den samlede pris (i kr) for x m3 stabilgrus a) hvor meget koster det at købe 10m stabilgrus hos Andersen
  • Gini-koefficienten

    Forumindlæg
    Er gini-koefficienten defineret som a/a+b eller a/b? jeg er forvirret hvornår bruger man hvad?
  • beregning af opløselighed

    Forumindlæg
    hej..jeg har en opgave 1 c:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-3-uk.pdf?menuid=150560hvor jeg skal beregne sølv(I)bromids opløselighed.. er der en bestemt formel man skal bruge, eller hvordan skal det gøres?
  • problemer med en opgave

    Forumindlæg
    Hejsa jeg sidder med en opgave jeg ikke kan finde en måde at løse den på er der nogen der kan hjælpe lidt.. opgaven er 6b..på denne her side: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/med0181v.pdf
  • Hjælp til nem matematik om funktioner

    Forumindlæg
    Hej http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2000-8-6Vmh.pdf Opgave 3. Den sidste. "Løs ved beregning ligningen f (x) = 5x." Jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre??
  • Skalarproduktets anvendelse?

    Forumindlæg
    Jeg har følgende eksamens spørgsmål i matematik. Vektorer Vektorer i planen, skalarproduktet med anvendelser. Synes det er meget bredt, men går ud fra, at jeg kort introducerer vektorer, og så definerer skalarproduktet, men er i tvivl omkring hvad der menes med anvendelser, og hvordan...
  • hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskonstanten?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på onsdag, og jeg mangler svar på dette spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. nogle der kan hjælpe mig uden at forvirre mig :) hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskon...
  • differentialkvotienten for f(x)=x^2

    Forumindlæg
    Hey jeg skal til eksamen i mdl mat i morgen! Har læst op på alle spørgsmål men der er et enkelt jeg ikke kan finde ud af. "Udled udtrykket for differentialkvotienten for f(x)=x^2". Nogen der har løsningen på den?