Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 18821 til 18840 af 152921
-
Bevis
ForumindlægJeg har siddet med en række beviser, men er gået i stå her: |vektor a|^2 = vektor a * vektor a Hvordan beviser jeg denne lov ? -
Udregn følgende udtryk
Forumindlæg(2a)2 + 2√36 * a+ 2 * a + 4a/2 + 3a - a Hjælp???? :((( -
Lineær vækstmodel
ForumindlægHej allesammen... Jeg skal snart op til eksamen i mat B og skal muligvis redegøre for den lineære vækstmodel. Hvad skal man sige til det spørgsmål, ud over at a er hældning og b er skæring med y? besvarelsen skal jo også gerne rumme et bevis af en art. På forhånd tak. -
Redoxreaktioner
ForumindlægJeg er helt lost i kemi og håber på lidt hjælp til disse opgaver :) 2. Kobber kan opløses i fortyndet salpetersyre, HNO3 (aq), idet Cu oxideres fuldstændigt af NO3- . Herved reduceres NO3- til NO. Opskriv og afstem reaktionsskemaet. 3. Benyttes varm koncentreret salpetersyre til at opløse kobbe... -
Lidt akut hjælp til induktionsbevis
ForumindlægJeg kender godt fremgangsmåden til at lave et induktionsbevis, bevis det for n = 1, antag at n gælder, og bevis det så for n+1. Men jeg kan slet ikke komme igang med følgende opgave: (har skrevet det ind i word og taget et screenshot). http://img338.imageshack.us/img338/6851/opgaveformvr7.jpg -
Fransk oversættelse endlig færdig
ForumindlægSå har jeg endelig fået lavet min fransk oversættelse færdig. Det ville være rigtig rart hvis der var en der gad at kigge den igennem for fejl. På forhånd tak.Algeriets Blodige Historie:Fra Krig til Krig:Le thème dans le texte est que la France a cru que c’était facile prendre. La France a sous-e... -
forskrifter!
Forumindlægplease hjælp med a og b -
Beregning af Ksp for PbBr2
ForumindlægHej, jeg sidder med den her opgave, som jeg er helt lost på: Opgave 1: En mættet opløsning af PbBr2 har et osmotisk tryk på 0.769 atm ved en temperatur på 298 K (R = 0.0821 L*atm/mol*K). a) Beregn Ksp for PbBr2 under antagelse af at opløsningen kan betragtes som ideal. nogen som kan hjælp? -
mat emner
Forumindlæghvad betyder de her fomeler: y-y0=a(x-x0) y=a(x+b) Bestem grundmængden 1/4x-3=7(x+3)-1/2x Det er er fordi jeg var igan med at læse mat. og fordtof ikke de her emner,, -
logaritme - sjov på c-niveau
Forumindlægnogen der kan hjælpe med en logaritme-opgave? log(x+2) - log(x) ved man skal bruge formlen: log(a) - log(b) = log(a) / log(b) man kan ikke komme videre.. :( -
udtryk en vektor ved en anden
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med metoden til at løse nedenstående opgave: skriver ikke stregerne, men det er vektorerer :) Det oplyses, at b = 3a-7a(hat). Udtryk 2b+5b(hat) ved a og a(hat). Hvordan går jeg det? (; På forhånd tak -
d
Forumindlæghey har brug for hjælp!! hvad gør man normalt for man løser sådan en opgave ? En funktion er givet ved f(x)= 4*a^x , hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går gennem punktet (2,100) . -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
Vigtigt skal aflever den i morgen
ForumindlægGeneration 60+ i disse år opleve verden en eksplosion i antallet af folk over 60 år: 1950 var der 205 millioner på verdensplan, 2006 var tallet 688 milliarder verden over være over 60. -------------------------------------------------------- Antallet af mennesker i verden over 60 år vokser kraf... -
Reducer udtrykket
ForumindlægKan simpelthen ikke forstå hvad er det jeg gøre forkert , fordi resultatet skal give -2b(b+a) (a+b)(a-b)-(a+b)2=a2-b2-a2-2ab+b2=-2ab Er det rigigt? -
Hjælp til ligning.
ForumindlægHej alle.Jeg vil gerne have isoleret a i følgende ligning:(3-1)^2+(4-a)^2 = 5^2Jeg vil gerne selv fortsætte med:4+16+a^2-8a = 25a^2-8a = 25-4-16Men kan ikke få det til at passe..Hvordan skal man gøre? -
Små opgaver
Forumindlæg(a + 3) i anden = Jeg får det til a i anden + 9Et par bukser kostede før 399 kr. Nu koster de 249 kr. Hvor meget er rabatten i procent? - Jeg kan ikke huske hvordan man regner det ud. -
omvendt proportional
Forumindlæga og b er omvendt proportionale. A 5 -0,5 10 ? B -0,4 4 ? 1 Jeg har været inde på matlex for at finde ud af hvordan man gør,men det hjalp ligefrem ikke. Hvad skal der stå de steder hvor der er et ? ? -
Endnu et spørgsmål om reducering.
ForumindlægHej igen. Jeg har den her reduceringsopgave som jeg ikke kan forstå. Jeg har løsningen, men jeg vil bare lærer at reducer. (a + b)2 - a(a+4b) og resultatet bliver 4b2 Hvordan det? -
Hvorfor er medicin så populært?
ForumindlægSom titlen antyder, så er jeg særdeles interesseret i at vide, hvorfor medicin er så populært, som det er. Hvis nogen har nogen som helst ide om det, må I være venlige at sige frem. Tallene taler i hvert fald for sig selv. Alle uddannelsessteder med medicin har adganskvotienter på over 10, ...
