Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 18861 til 18880 af 84121
-
Hjææælp!
ForumindlægHej alle! Jeg har problmer med en matematik opgave som håber i vil hjælpe mig med at løse, opgaven hedder: Temperaturen på et bestemt sted ved jorden er 20o, og for hver 100 m man stiger til vejrs, aftager temperaturen med 0,5o . Beregn temperaturen i højder på 200 m, 300 m og 800 m. Temmpera... -
HJÆLP TI MAT A eksamen! Differentialligningen y'=b-ay graf
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig matematik eksamen på fredag! og har derfor hurtig brug for hjælp! Jeg har fået følgende spørgsmål: Forklar berebet differentialligning og gør rede for den fuldstændige løsning til differentialligningen af typen y'=b-ay herunder grafens udseende. Her er mit spørgsm... -
Min kusine skal op til mundtlig 2g MatB eksamen i Gym
ForumindlægHun er desværre en af de som ikke følger så godt med (og hun dumper sikkert), men hun har bedt mig om hjælpe hende ( fordi jeg kan det med matematikken) med at tyde hvad hendes lærer mon mener med følgende spørgsmål. "Bevis sætningen for 2.gradspolynomier". Det kan jo være det men... -
LIGNINGER!!
ForumindlægJeg skal til mundlig eksamen i morgen i matematik. Vi har fået udleveret en masse spørgsmål, som vi kan trække. Et af spørgsmålene handler om ligninger, og hvis der er noget jeg ikke kan finde ud af er det ligninger. Så ville høre om der var en der kunne hjælpe mig, for har helt ondt i maven, hvi... -
Hjælp, er blevet indstillet til optagelseprøve til HF!
ForumindlægHej jeg har det problem, at min lærer, har indstillet mig til en optagelses prøve til HF, pga. For meget fravær. Jeg er fagligt god til dansk, matematik, engelsk. men, stinker til tysk. desuden, har jeg heller ikke fået så meget undervisning, i fysik/kemi, i 10ende klasse, og har kun viden, fra 9... -
Hjælp ! FInd højde
ForumindlægHej jeg sidder og spekulærer på dette opgavesæt https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:W_VsY5wP1RkJ:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%2520og%2520eksamen/120903%2520htx122%2520... -
Parametrisering af trekant
ForumindlægHej SP, jeg sidder og skal til reeksamen i matematik 1 her til august, og én af mine store udfordringer er parametriseringer. Jeg sidder og laver det eksamenssæt som besejrede mig, og jeg uploader løsningsforslaget som billede da jeg ikke forstår løsningen (som virker ret simpel). Jeg har fået ... -
Trigonometri, SinB hjælp!!!!
ForumindlægSkal til eksamen her på mandag, og har virkelig brug for noget hjælp :( jeg går i 10klasse, og matematik er ikke mit område. så hvis i kan beskrive det, i detaljeret vil jeg blive lykkelig. Opgaven lyder: at jeg skal køre op af en bakke, men hvor lang er den?? info: Højden er 117m ... -
Linjens ligning på normalform
ForumindlægHej derude! Jeg skal til årsprøve i matematik og skal derfor forberede mig på nogle spørgsmål, som kan blive stillet til den mundlige del. Jeg er dog støt på et spørgsmål som jeg ikke helt kan forklare. Jeg forstår godt det overordnet konsept, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal redegøre for d... -
Radius i en mindre cirkel
ForumindlægHej her på en søndag aften Jeg sidder fast ved en opgave i matematik og håbede på en venlig hånd herinde En cirkel med radius 1 har to vinkelrette tangenter. En mindre cirkel tangerer den store cirkel udvendigt, samtidig med at også den har de samme vinkelrette tangenter som den store cirkel... -
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER? -
org. kemi (navn)
ForumindlægC-C=C-CEr det forkert (eller bare gammeldags) at navngive dette stof:2-buten?Eller skal det være but-2-en?Kan ikke finde noget på nettet om det. -
Hjælp til at differentiere
ForumindlægHej, Hvordan differentierer jeg denne C^(1-x) -1 Jeg har fået at vide den skal give -C^(1-x) * ln(c) -
Sinus- og cosinusrelationen
ForumindlægHej igen, jeg skal snakke om cosinusrelationer og bevise for sætningen, men jeg tænkte over hvad er forskellen mellem cosinus- og sinusrelationen. Jeg ved at man bruger cosinusrelationen til at finde alle vinkler eller længde på en side, og sinus bruges arealet, vinkler og sidelængder. Men hvad e... -
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
Cosinusrelationerne
ForumindlægDer er en opgave, hvor jeg benytter cosinusrelationerne i forhold til at finde en vinkel, men der opstår en fejl konstant under beregningen, dog kan jeg ikke helt finde frem til hvad det er: Trekantens sidelængder; a=2.3, b=4.6, c=5.9 cos(C)=a^2+b^2+c^2/2ab cos(C)=2.3^2+4.6^2-5.9^2/2*2,3*4,6 ... -
HTX - for teknisk?
ForumindlægHej allesammen Jeg overvejer hvilket gymnasium jeg skal gå på og valget er kogt ned til to forskellige: HTX og STX. Jeg har lige været på besøg begge steder og syntes at HTX var for vildt, men jeg har en betænkelighed. HTX reklamerer konstant for hvor praktiske de er og hvor mange fysiske eksper... -
Vilkårlig trekant
ForumindlægJeg har fået til opgave at finde vinkel C (som er stum) i en vilkårlig trekant. Af oplysninger har jeg: Længden af side b & c samt vinken af B. Såvidt jeg kan se skal man bruge længden af a for at udregne vinkel C... Og jeg ved ikke, hvordan man udregner længden af a, når jeg ikke har vinkel ... -
KRISE!
ForumindlægJeg skal aflevere min AT-synopsis, som skal bruges til årsprøve i 2.g på onsdag, og jeg har ikke fået skrevet et eneste ord, da jeg har problemer med problemformuleringen. Jeg har valgt dansk og matematik, og emnet astronomi. Jeg troede, at jeg så havde gjort det let for mig selv, men jeg er rigt... -
Noget med en trekant, cosinus og sinus
ForumindlægOkay, opgaven lyder sådan her: I en retvinklet trekant er a=17 og vinkel B=45,3 grader. Beregn b, c og vinkel A. Nogen der kan komme med en god forklaring på hvordan jeg skal finde b,c og A? Er godt klar over det noget med cos og sin, men jeg kan, for at være helt ærlig, bare ikke finde ud af det...
