Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19061 til 19080 af 36005
-
funktioner uden en graf
ForumindlægHej alle. Er der nogle funktioner, som ikke har en grafisk repræsentation? Hvis ja hvilke Tak på forhånd -
Strukturen i et bevis
ForumindlægJeg sidder her og læser op til matematikeksamen. Mange beviser er bygget op sådan at man kan omskrive løsningen til udgangspunktet. Et godt eksempel er beviset for diskriminantformlen. I beviset laver man en masse fiddelihut (multiplicer med 4a, læg b^2 til og træk b^2 fra, faktoriser og isoler... -
en sætning.
Forumindlæghejsa allesammen.. jeg sidder med nogen tysksætninger.. jeg vil meget gerne lærer det her, synes tysk grammatik er lidt svært nemlig.. Så tror i ikke i kunne, når i ser på sætningen, skrive hvad hvert led er, og hvorfor, så jeg kan forstå det. Her er sætningen så: I mellemtiden løber ulven hen ti... -
Jeg er bange for..
ForumindlægJeg er bange for at få dårlig standpunktskarakter.I Dansk siger jeg meget. I skriftlig har jeg fået følgende: 8/9, godt, 8/9, godt, set, udsædvanlig godt, godt, godt arbejde, 7/9, I math siger jeg også meget. I skriftlig har jeg fået følgende :7,8,7,8,7,11, 10, I Fysik/Kemi siger jeg også meget. ... -
Kort oversættelse 1
ForumindlægEr der nogen der vil være så venlige at kigge på mit tysk? Daniel og Juli befinder sig i Wien, Leo er kørt videre, og de ved ikke, hvad de skal gøre. De sniger sig om bord på en Donaudamper som blinde passagerer. Om natten ligger de på dækket og snakker og ryger hash. Det er en helt ny opleve... -
eksamen
Forumindlæghvis der lige er en som vil kigge det jeg har skrevet indtil videre igennem for de værste fejl så ville jeg blive rigtig glad... :) Der text heißt „Metin und Martin” und der text ist von Alev Tekinay geschrieben. Resümee von „Metin und Martin“ Der text handelt von Metin der einen Ausländer ist.... -
Aufsatz: Migration – Übersetzung ???
ForumindlægHey alle .. Er der ingen, som har lavet denne oversættelse og evt. ville hjælpe lidt? :) _________________________________________________________________________________ Aufsatz: Migration – Übersetzung (Tekst fra Kristeligt Folkeblad 15.6.08, som dog er kraftigt omskrevet) Da det tyske f... -
Doping i sportsverdenen - Kommet for at blive?
ForumindlægHey! Hvorvidt tror du, at doping vil blive en naturlig del af fremtidens sport? Her kan du i hvert fald læse mit eget bud: Den teknologiske udvikling går rasende stærkt på alle fronter, den er et eksempel på en eksponentiel vækst for nu at bruge et udtryk fra matematikkens verden, og således vi... -
Rettelse af tekst :)
ForumindlægHej alle sammen jeg har skrevet en mindre tekst på tysk som jeg tænkte om en eller flere måske ville kigge igennem og kommentere på ? Meine Sommerferien In meine Sommerferien, war ich in Berlin. Ich war in Berlin für 4 tage mit meine Eltern und meine Schwester. Wir wohnten auf dem Mark Apart Hot... -
rettelse af kort tekst.
Forumindlæghey studieportalen. tænkte om der en venlig sjæl der lige gad at kigge min kort tysk stil på omkring 100 ord igennem. Ville være en stor hjælp :) fragen 4. (stefan meint, dass das aussere der menschen heutzutage eine grosse rolle spielt. Was meinst du?) in die text stefan meint, dass das au... -
Engelsk kvote 2 Århus Universitet
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne søge ind på Århus Universitet næste år, for at læse Engelsk (kvote 2), og har først lige nu fundet ud af at det faktisk ikke ser så godt ud for mig... Har taget en 2-årig hf, og her er hvordan situationen pt ser ud: Kvote 2 fagene siger Dan A, Eng B og His B - og så ska... -
Forfatningsret, anyone?
ForumindlægHejsa! Er til reeksamen i forfatningsret på 1 år ved KU i morgen og står lidt lort i det. Der er tale om en to døgns hjemmeeksamen. Har været selvstuderende her på det første år og har desværre ikke sat mig godt nok ind i faget og stoffet. Af samme årsag er jeg heller ikke i noget netværk af med... -
Erhvervscase
ForumindlægHej til alle jer der skal lave erhvervscase de kommende dage. Held og lykke med arbejdet med erhvervscasen, og husk at hvis der er problemer, så er alle jeres venner på Studieportalen klar til at hjælp. -
rettelse
ForumindlægHi jeg er skide dårlig til tysk.. kan i hjælpe med at rette den??\n\nSpg. 2.\nDas Internet Spieler eine groß Rolle in meinem Alltag. Wenn ich in der Schule bin, brauche ich das Internet, und wenn ich zu Hause bin bin, baruche ich auch das Internet. Das Internet mit dem Computer ist ein von den wi... -
grammatisk oversættelse - haster
Forumindlæghejsa er der en, der gider at kigge min oversættelse igennem for grammatiske fejl? den danske tekst: Vi fejrede Werners og Zenas bryllupsdag, selv om det ikke var den helt rigtige dag. Men Gloria sagde, at når vi havde inviteret dem, skulle vi benytte lejligheden. Børnene skulle egentlig have sp... -
oversættelse
ForumindlægThe Tempest , romantisk drama af Shakespeare, stykket , der sandsynligvis er skrevet i 1611, er det sidst fuldførte fra Shakespears hånd : trykt første gang i follioudgaven fra 1623: emnet er behandlet bla.a i en tysk skuespil . Hertugen af Milano , Prospero, er blevet drevet af tronen af sin bro... -
Hjælp, inden imorgen... tak
ForumindlægHej...Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med at rette følgende sætninger inden imorgen...De ord der er i parentesen, skal sætningen indholde, da det er de ord jeg skal have lavet sætninger af...I er velkommen til at lave jeres egen sætning ved et af ordene, hvis i sætningen er for langt ud... -
Polarkoordinater til et kompleks tal
ForumindlægHej med jer, Jeg er i den norske lærebog "Kalkulus" stødt på følgende eksempel: 3.2.2 Eksempel: Finn polarkoordinaterne til det komplekse tallet <equation>-\sqrt{3}+i</equation> Lengden r er gitt ved <equation>r=\sqrt{3+1}=2</equation> og vinkelen er bestemt ved ... -
Et tvivlspørgsmål
ForumindlægHejsa! Jeg er lidt af en perfektionist med et rigt ordforråd og godt kendskab til grammatikreglerne, hvoraf jeg vil forsikre mig omkring det sidstnævnte. For jeg er kommet mere og mere i tvivl om noget med hensyn til, om kommasætning er nødvendig i visse tilfælde, som i nedenstående situation - d... -
forskrifter
ForumindlægBestem i hvert af følgende eksempler, om det vil være rimeligt at bruge en lineær model (y = ax + b) eller en eksponentiel model (y = b * a^x). Eksempel 1: Hos et bestemt telefonselskab koster et fastnetabbonement 370 kr. pr. kvartal. Derudover er der en samtaleafgift pa 0,25 kr. pr. min. (Her ...
