Søgning på: amish folket. Resultater: 19241 til 19260 af 19974
-
Beregn massen af vand. mat b.
ForumindlægHej folkens. Jeg er virkelig på bar bund her... og søger noget assistance! jeg har fået opgaven; Koncentreret saft med massen 60g og temperaturen 5,5*c hældes sammen med vand med temperaturen 12*C i et flamingobæger. Efter nogen tid måles fællestemperaturen af saft og vand til 10,8*C . Den k... -
har brug for hjælp til at rette min artikel
ForumindlægDet er den 28. juni 1904. Dampskibet S/S Norge er stødt på en klippe tidligt om morgenen, og de 727 passagerer kæmper om en plads i redningsbådene. Der er ikke nok plads til dem alle sammen; faktisk er der plads til 251 personer i de 8 redningsbåde. Dagen før er skibet sejlet ud fra København. De... -
Forskellen på brugen af de to verbaltider?
ForumindlægHej folkens. Jeg øver op til den første del uden hjælpemidler i engelsk. Men jeg kan dog ikke finde ud af den her. Er der en der vil være sød at forklare mig hvad jeg præcis skal gøre.. For jeg forstår det ikke.. I nedenstående tekst er der brugt både simpel tid og udvidet tid. Forklar ud fra... -
HJÆLP! Det haster !!!! Ret min oversættelse
ForumindlægDansk version: Jeg synes, at det er uacceptabelt at udelukke folk fra bestemte grupper fra arbejdsmarkedet. Alle har lov til at bestemme, hvordan de skal se ud og hvordan de skal klæde sig på. Jeg har selv problemer med at finde en arbejdsplads fordi jeg går med tørklæde. Derfor ved jeg, hvordan... -
Personlige pronomener
Forumindlæghej folkens! skal aflevere en franskopgave imorgen og jeg er helt på skideren! er der nogen, som kan hjælpe mig med disse opgaver? Indsæt objekts eller dativobjektspromomen i steder for fremhævede led. Skriv derefter sætningen i futur proche- Benægt derefter begge sætninger 1) Il voit le film... -
Oversættelse af brødrene Grimm
ForumindlægJeg skal oversætte denne tekst i tysk og tænkte på, om det er nogle grammatiske fejl? „Der var engang“, sådan begynder mange folkeeventyr. Brødrene Grimms eventyr er folkeventyr, som de to videnskabsmænd Jacob og Wilhelm Grimm samlede, skrev ned og udgav i årene 1812 – 15. De ... -
Hvad er de "særlige forhold" for at få udeboende SU?
ForumindlægJeg er 19 år, og vil meget gerne flytte hjemmefra. Desværre bor jeg kun 18 km fra min skole, og jeg har kun 35 minutters transporttid. Derfor vil jeg høre, om der er mulighed for at få udeboende SU på baggrund af den fjerde betingelse: "Du kan ikke længere bo hjemme på grund af ganske særl... -
GRAMATIK Spansk. Eksammen hjælp søges
ForumindlægHej alle dygtige folk til spansk :D Jeg sidder og læser op til spansk, da jeg skal op her den 4 juni. jeg øver mig i at skrive refaret til tekster, men mit gramatik er ikke min særlig side. og vi skal trække en tekst og har en time forberedelse.:( så jeg ville høre om der ikke er en sød sjæl der... -
24 timers eksamen "Mellemkrigstiden - 2. Verdenskrig"
ForumindlægHej Jeg skal op til 24 timers eksamen, og har trukket emnet "Mellemkrigstiden - 2. Verdenskrig". Jeg er dog lidt i tvivl om en god problemformulering. Mine materialer er som følgende: "Keynes' krisebekæmpende teorier" - Handler og at Keyne har fremsat nogen teorier som ... -
Studere geologi
ForumindlægHej, har taenkt i et stykke tid nu paa at studere geologi, men mangler lidt info / raad fra en som kender til studiet. Jeg gaar lige nu paa HF (er 20 aar) og er faerdig om 1 aar. Jeg interesserer mig meget for videnskab, heriblandt kemi, fysik, astronomi, biologi, og har laest, at geologi skulle ... -
Dog Walker
ForumindlægHej derude Opgaven lyder: Write an answer in English to the dog walker using formal and grammatically correct language: Hey Rich-Ass dog owners: Are you at the office 23 hours a day in a coke-fueled effort to squeeze every penny out of your 20s and 30s? Are you going out of town after the di... -
Hjælp søges hurtigt! Tysk
ForumindlægHejsa mennesker! Jeg har brug for hjælp til noget tysk! Jeg er lige flyttet skole, og på den skole jeg er flyttet til har vi lige fået en tysk stil for... Problemet er bare at jeg aldrig har haft tysk før, jeg har ikke noget at snakke med min rigtige tysk lære fordi vi havde vikar. Mine forældr... -
HURTIG HJÆLP SØGES - debatindlæg
ForumindlægNogen der vil være så behjælpelige og læse mit korte debatindlæg igennem, og komme med eventuelle rettelser. Det ville være en STOR hjælp. På forhånd TAK. Teksten kommer her: Photoshop skal gøres ulovligt i modebranchen Photoshop er noget der bliver taget i brug rigtig mange steder. D... -
Tyskland efter krigen
ForumindlægHej Jeg har skulle lave denne oversættelse fra Dansk til Tysk, her er mit bud på den, kan nogle hjælpe mig med nogle af mine gramatiske fejl? Deutschland nach dem Krieg Mai 1945: Deutschland liegt in Trümmern. Menschen kämpfen um ihr Überleben. Die Hälfte der Bevölkerung finden sich auf der ... -
Hjælp til samfundsfag.
ForumindlægHej, jeg skal ud fra en video som hedder mad, muskler og lykke, bruge de teoriske begreber på virkeligheden. Jeg skal bruge teoretiske viden til at undersøge hvad der sker i klippet. Jeg skal også bruge de sociologiske teoretikere (hint: Giddens, Ziehe og Beck) til at forklare videoklippet med s... -
Aarhus eller København (generelt og ift. fysik)?
ForumindlægJeg planlægger at læse fysik, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det skal være i Aarhus eller København. Umiddelbart trækker Aarhus mest, især fordi det meste af unviersitetet er samlet ét sted, og fordi jeg bor i Jylland, men der er nogle ting, jeg godt kunne tænke mig at vide mere om: 1) Studiemi... -
Storkespringvandet budskab/betydning?
ForumindlægHej Jeg sidder med Storkespringvandet af Cæsar, men jeg kan simpelthen ikke finde budskabet/tema/hvad meningen med teksten er. Håber nogen kan hjælpe. Ali bali ali bali bi luk nu dine øjne i. Vi går aldrig mere forbi det store stygge storkespringvand. Byens stemning er så hjertevarm men på ... -
SRP. aerodynamik og kræfter i et flyver
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med at skrive SRP-opgave omkring aerodynamik og kræfter i et flyver. et af mine 3 spørgsmål lyder følgende lav en analyse af den samlede kraftpåvirkning af flyet i forskellige højde og evt. ved forskellige hastigheder. Til dette er jeg begyndt at beregne lift i en boe... -
afslutning på en essay
Forumindlægjeg har lavet en essay og mangler en afalutnin. Ansvar Ansvar, ansvar og atter ansvar. Det er egenskab som gør at man hjælper folk som er f.eks. sultne, døende osv. Men der ligger faktisk mere i ansvar. Man kunne f.eks. tænke over hvorvidt man skal blande i andres liv hvis kender en der begår k... -
Tredje eksamensforsøg
ForumindlægJeg læser til softwareingeniør, og jeg skal op til en eksamen i tredje forsøg i august, fordi jeg lige har dumpet 2. forsøg. Da jeg i sin tid valgte at læse IT (blev uddannet datamatiker sidste år, og læste derefter videre til ing. via merit), var koncentrationsevnen en af mine stærkere sider i...
