Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19241 til 19260 af 21415
-
Problemformulering AT 2012. Hjælp!
ForumindlægJeg sidder lige i øjeblikket og river mig selv i håret over min problemformulering til AT 10 eksamen. Emnet er: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg har lavet et par underspørgsmål, men har svært ved at komme frem til hvad mit hovedspørgsmål skal være for at belyse min sag ordentlig... -
snit ganget med 1,08
ForumindlæghejDet eneste jeg indtil videre har lagt mærke til, som efter min mening er iøjnfaldende i den såkaldte "Velfærdsreform" er at ens snit bliver ganget med 1,08 hvis man gå i gang med en langvideregående udd. hvis man starter inden 2 år eller noget lignende anyway..! Er der nogen som ved... -
11 september
ForumindlægStår USA selv bag 11.september, for at have en grund til krig? -
magnetisme
Forumindlæg3 parallele tråde ligger i en plan. seperationene mellem dem er 0,1m og hver tråd bærer en strøm på 10A i samme retning. -find størrelsesordnen(magnitude) af den totale kraft pr unit længde. a) central tråd: jeg tænker lidt at jeg skal bruge denne formel : F/Δl = (2K'ii')/... -
spg om hjortetakssalt
Forumindlæghej er der en der ved hvorfor hjortetakssalt kan give en kraftig lugt at ammoniak men ikke giver smag til kagerne? -
Free fall
ForumindlægForstil jer, at når et legeme kastes opad (glem modstanden) på 15 m/s, altså t0 = 0, v0y = 15 m/s og y = 0. Så spørgsmålet er, hvordan man finder tiden (t1), når man kender v1y = 11.3 m/s og y = 5? Anden oplysning; t2 = 1.53 s, v2y = 0 og y = 11.5 m. Jeg ved, at man benytter nogle forml... -
Analyse af ''Just like that''
ForumindlægHeej allesammen :) Jeg vil være ret taknemlig hvis nogen måske havde en analyse eller en stil af ''just like that'' af forfatteren Michael Richards. -
Hjælp tak
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skriver her, for har brug for vejledning. Jeg blev student i sommers fra en naturvidenskabelig retning. Så ville jeg videre, nu går jeg så på københavns universitet og læser farmaci. Farmaceut. Jeg har bare et lille proble... -
Pengepolitik
ForumindlægEr der nogen der vil uddybe/forklare hvad der menes ud fra teksten fra min lærebog ? Jeg har skrevet i parantes der hvor der er noget jeg ikke forstår, og gerne vil have forklaret/uddybet noget. "For amerikanske og andre vestlige regjeringer i 1970-årene ble pengepolitiske tiltag præget af a... -
ANDENGRADSLIGNING
ForumindlægOpagven lyder: For hvilke tal k ≠0 har ligningen kx^(2)+kx-1=0 Netop en løsning Så har jeg skrevet følgende er det rigtigt? Denne ligning er en andengradsligning , da der er 3 kofficienter og x er opløftet i 2. Der er netop en løsning når diskriminant er lig med 0 Men hvad skal man så nu? -
Kastemaskine..
ForumindlægHej nogen (håber jeg). Jeg sidder fast i en opgave som skal afleveres snart: En kastemaskine står så den kan affyre bolde 1.5m over jorden. Der er 6m op til loftet ialt (dvs. 4.5 fra kastearmen), og 18m væk er der en væg. Den skyder med 15m/s og det rør der affyrer kan justeres i vinklen. Opgave... -
Nu må lærene komme igang!
ForumindlægJeg mener ærligt talt at lærene må se at få hjernecellerne igang... Det kan ikke være rigtigt at vi har lærer i Danmark, som mener at det er uretfærdigt at de lige pludselig skal arbejde lidt mere. Lærerne har en udemærket strategi, men strategien er så egoistisk og upædagoisk. Hvis vi lader ... -
Læse i USA eller Canada
ForumindlægHej folkens, Jeg skal starte i 2.g her til august, men har siden jeg gik i 8. klasse gerne ville jeg læse en bachlor grad (og måske en master degree) i (forensics) chemistry i enten USA eller Canada. Til dette har jeg et par spørgsmål. 1. Er det 'bare' karakterer universiteterne bedømmer ... -
Hvad er dit yndlingsland?
ForumindlægHvad er dit yndlingsland? Mit er Luxembourg, fordi de har den højeste BNP pr. indbygger, både målt nominelt og i forhold til købekraft. -
Kemiopgaver, simple - need help
ForumindlægHej alle, vil I hjælpe med nogle af opgaverne? Jeg har Kemi A Har vedhæftet :) -
Styrkekonstanten!
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Opskriv et udtryk for styrkekonstanten for følgende syrer: H3PO4 H2CO3 HCO3- Opskriv et udtryk for styrkekonstanten for følgende baser: PO43- HPO42- H2PO4- HCO3- -
Marathon?
ForumindlægHej Sp. Jeg er en 16 årig knægt, 1,85 m høj og slank.jeg har løftet mig et nyt mål, nemlig kunne løbe halv marathon! (22 km) Men er jeg i utrolig dårlig form, så jeg håber I kan svare på disse spørgsmål: 1 - Hvor langtid tager det, at opnå til at kunne løbe sådan et marathon? Er 6 Måneder, en re... -
Syre og base kemi (hjælp!!!!!)
ForumindlægHej allesammen :) sidder med disse opgaver.. kan nogen herind' hjælp' mig med at løse dem? Det vil' betyde virkelig meget! :) Opgave 3 Citronsyre (3-carboxy-3-hydroxy-pentandisyre) er en trihydronsyre. 2,0 mL citronsaft titreres med 0,100 M NaOH, og ækvivalenspunktet nås efte... -
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
Hvor ligger trykket i "primær"?
ForumindlægHej Jeg tænkte, om der er nogen, som ved hvordan man udtaler primær korrekt. Altså om trykket ligger i pri- eller -mær ? Tak for hjælpen på forhånd :) VH Kira
