Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 19241 til 19260 af 44202
-
Find fejlen
ForumindlægJeg skal i en grammatikopgave finde og rette fejlen i en sætning, og så skal jeg også forklare hvorfor det er en fejl. Men jeg har fået en så dårligt skruet sammen sætning, at jeg ikke kan finde hoved og hale i, og så kan jeg heller ikke finde ud af, at forklare hvorfor fejlene er fejl, hvis man... -
HHX, HTX eller STX?
ForumindlægHej jeg ved ikke hvad jeg skal vælge efter 9.klasse så jeg tænkte om i kunne hjælpe mig. Jeg vil gerne være noget med Business eller Marketing/Management Noget i den stil.. Hvilke af disse(HHX,HTX ELLER STX) kan jeg vælge hvis jeg vil studere noget med Business osv.. Kan man også tage STX? Hvilk... -
HTX Mat B eksamen
ForumindlægHej ... Tænkte at vi kunne få brug for at hjælpe hinanden med denne eksamen. Personligt fatter jeg ikke selv meget, så jeg skal nok dukke op med et par spørgsmål (: / Morten Kjær -
Hjælp til emneopgave
ForumindlægEmneopgave – Funktioner-Lineære funktioner Forklar hvad der forstås ved en funktion. Herunder skal du komme ind på: • Hvordan kan funktioner beskrives • Begreber som f.eks Definitionsmængde og Værdimængde Du må gerne benytte et selvvalgt eksempel Du skal desuden gennemgå ... -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
Free fall
ForumindlægForstil jer, at når et legeme kastes opad (glem modstanden) på 15 m/s, altså t0 = 0, v0y = 15 m/s og y = 0. Så spørgsmålet er, hvordan man finder tiden (t1), når man kender v1y = 11.3 m/s og y = 5? Anden oplysning; t2 = 1.53 s, v2y = 0 og y = 11.5 m. Jeg ved, at man benytter nogle forml... -
kan jeg få hjælp tak
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe migg med dem her spgml hvilke rolle spiller medier i din hverdag -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Ejefald
ForumindlægHej. I nogen af de følgende sætninger, er der fejl og jeg skal placere de manglende apostroffer. Så det kunne være ret. Hvis nogle vil se om jeg har lavet dem rigtigt. 1. The boys are singing a song 2. Have you seen john's new bike 3. All the girls' dresses were red 4. He... -
Standardafvigelse
ForumindlægHej, Jeg har regnet på standardafvigelsen for 9 forsøgsresultater, der giver σ = 0,154 og hvor middeltallet er på μ = 0,582. Kan man sige noget entydigt om, hvor god/dårlig forsøget har været? Tak på forhånd. -
Tror i på naturvidenskaben?
ForumindlægJeg skal skrive en stil om freud og at nye forskningsresultater har vist sig at Freuds teorier ser ud til at passe på nogles hjerner. Altså mht til fx underbevidsthed.Mit problem er imidlertid at jeg skal inddrage i hvor stor vægt folk tilægger naturvidenskaben. Personligt opfatter jeg forsknings... -
Primtal
ForumindlægJeg ved ikke om andre har fundet frem til dette, men sig til, hvis det er tilfældet. Et primtal Pn kan skrives som Pn = Pn-1 + n*2, hvor n tilhører N0. For eksempel kan 37 skrives som 31 + 3*2, 397 som 389 + 4*2 og 997 som 991 + 3*2. Jeg har egentlig kun prøvet op til tallet 59, der kan skrives s... -
fotonenergi (haster!)
Forumindlæghej allesammen, håber i kan hjælpe mig med denne opgave? Ioniseringsenergien for kviksølv i grundtilstanden er 10,4 eV. Emissionsspektret for kviksølv indeholder blandt andet linjer med bølgelængder på 140nm, 254nm, 313nm og 579nm. a. Beregn de tilsvarende fotonenergier jeg er i tvivl om hvilk... -
Beregn værdier for a, b og c i en parabel
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at forstå hvad de forskellige værdier i en forskrift gør ved en parabel. Jeg har vedhæftet et eksempel fra en opgave. Jeg kan ikke se logikken i at funktionen g er lig funktionen f minus en, når funktionen g er længere ude af x aksen. Jeg vil have g til at være lig f... -
Mystisk opgave, sansynlighed
ForumindlægHej derude. Jeg prøver, at løse en opgave, men opgaven forvirrer mig aller mest. Opgaven er svært og mystisk for mig. Vil nogen derude prøve at hjælpe med opgaven? På forhånd tak. Opgaven Vi skal lave et eksempel på identisk fordeling, men afhængig Bernoulli random variabler sådan at ... -
Fysik gaslov
ForumindlægHej.. Jeg sidder her og forberederer mig til fysik årsprøve.. Jeg er i gang med at lave en disposition til gaslovene.. Herunder har jeg en række spg. til gaslovene i fysik.. Jeg har læst og fået kendskab til mange informationer fra min bog og nettet.. Men synes egentlig, ikke jeg er kommet frem... -
Matematik og andet fag?
ForumindlægHej folkens Jeg søger ind på matematiske fag på KU. Jeg har sendt min ansøgning afsted, og kommer forhåbentlig ind med mit snit på lidt over 10. Mit spørgsmål går på opbygningen af studiet i forhold til inddragelse af andre fag.Jeg ved at der er mulighed for at kombinere med f.eks. økonomi, stati... -
Profil-oplysninger på Studieportalen.dk
ForumindlægKan du forklare, hvorfor der er nogen af Studieportalens brugere, der 'digter', når de i deres profil oplyser navn, fødselsdato, køn og uddannelse? Hvad mener du om det? -
Er det ytringsfrihed?
ForumindlægEfter de kontroversielle tegninger af profeten Muhammed i jyllandsposten, har en grupper ægyptere i frustration officielt brændt dannebro ned. Er det iorden vi gensidigt krænker hinanden? Er det, det vi kalder ytringsfrihed? Når millioner af muslimers forkærlighed til deres religion krænkes og nå... -
Studere medicin!
ForumindlægHey, jeg ville høre om der er nogen kan hjælpe mig med noget. Jeg vil meget meget gerne på medicinstudiet, det er virkelig virkelig det jeg brænder for, men nu ligger landet sådan at jeg har været uheldig i 2 eksamener i denne uge og har fået 02, hvoraf en af dem tæller for 2. Mit snit ligger ...
