Søgning på: spansk noter 2.G. Resultater: 19261 til 19280 af 23138
-
hvordan skriver man en til et 10 tal??
ForumindlægHey folkens.. Jeg synes selv jeg skriver rigtig flot på engelsk... og jeg har næsten aldrig nogen grammatiske eller sproglig fejl når jeg skriver engelske stil... men alligevel får jeg kun 7?? altid... uanset hvor meget jeg gør ud af stilen...altsåå om jeg skriver den kl. 2 om natten eller bruge... -
Isolér potenser / eksponenter
ForumindlægEr der en venlig matematisk sjæl, der vil afse lidt tid til at rette mig her Palmesøndag? (jeg har prøvet at indtaste formlerne i symbolab efterfulgt af et komma , solve for t, men uden held) Opg. 1: Isolér t i : På begge sider tager jeg ln Opg 2.: Isolér t i formlen: jeg vil ... -
diff
ForumindlægHejsa, jeg har lige en opgave her jeg gerne vil have tjekket :) Find ligningen for tangenten til funktionen f(x) = √x i x0 = 36 mit bud: f(x) = √x f(x) = 1/2√x f´(x0) = f´(36) = 1/2√36 = 3 f(x0) = f´(36) = √36 = 6 y = f(x0) + f´(x0) * (x-x0) y = 6 + 3 * (x-36) y = 6 ... -
Gammels dansk ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog, som kan oversætte gamle danske ord, til nudanske ord ? -
stamfunktioner
ForumindlægJeg skal finde stamfunktioer til de her f(x) = -4 f(x) = 2+1/x , x>0 f(x) = x-3+1 f(x) = ex -x Jeg ved virkelig ik meget om stamfunktioer, er det sådan... f(x) = -4 + k f(x) = In x + k f(x) = -3x + k f(x) = ex - x + c hmm.. -
hjælp.. ionisation
Forumindlægheej (: Jeg sidder lige med en fysik opgave, og ved altså ikke hvordan man regner den ud ;s så håber der er nogen der vil hjælpe. opgaven lyder: Ved en ionisation måles elektronens kinetiske energi til 7,3 eV. b) Bestem elektronens fart. c) Bestem frekvens og bølgelængde af lyset, der ionisere&no... -
Integraleregning - angiv mindst tre andre stamfunktioner
ForumindlægGodmorgen folkens Jeg sidder med en integrale opgave som lyder således: Vis, at F(x)=0,5x^2-x+9 er en stamfunktion til f(x)=x-1- Angiv derefter mindste tre andre stamfunktion til f. Jeg har integreret den så jeg har fået stamfunktionen, men hvad menes der med 'angiv mind... -
ubekendt koordinat
Forumindlæghey jeg sidder her med en opgave til torsdag og jeg er ikke helt sikker på hvordan man løser denne opgave "Beregn x, når P(-2,5), Q(x,5) og |PQ|=6½" håber i kan hjælpe mig lidt med evt. nogle metoder eller noget ;) -
Reaktionsskema
ForumindlægHej hvordan kan man færdiggøre følgende reaktioner B(OH)3+H2O -> ? Na2O2+H2O->? P4O6+H2O->? -
Integralregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? (se vedhæftede billede) -
Hvordan får man 12 i tysk eksamen?
ForumindlægEr der nogen der sidder med nogle gode råd til eksamen, så sig endelig frem! Jeg kunne rigtig godt bruge det. -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg har fået en matematik opgave som jeg sidder lidt fast i, og kunne godt bruge lidt hjælp! Opgave lyder på: Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne (2,6) og (9,4). a) Bestem ved beregning en forskrift for f. b) Bestem halveringskonstanten for f- Opgave... -
Mundtlig historie - 9. klasse
ForumindlægI dag fik jeg at vide at jeg skal op i mundtlig historie (prøveform A, 9. klasse). Vi har haft om: Danskhed Kvindefrigørelsen 2. verdenskrig - holocaust (ved ikke om de to emner hører ind under hinanden) Danmark og verden efter 1945 og så tror jeg vi har haft noget der hedder "... -
Enzymer
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad enzym er osv. pls er gået i stå -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej! Jeg ved godt, der er utrolig mange topics herinde omkring det moderne gennembrud, men jeg er stadig i tvivl om noget, som jeg håber, jeg kan få svar på nu: Altså, det moderne gennembrud var tiden 1870-1890 og hovedemne var kvindeemancipation? Men altså, var det i de 20 år der, der var proble... -
Penge og økonomi
ForumindlægHej, SP. Jeg har meget svært ved penge og økonomi samt renter, da der indgår alt for mange nye fagord. Kan I hjælpe mig med så mange opslag som muligt?:((( Det er svært. -
Bestem førstekoordinaten til røringspunkter
ForumindlægHej folkens! Jeg har gået i stå ved denne opgave (opgaven er vedhæftet) Jeg har forsøgt at bestemme tangentligningerne for de to tangenter der omtales, men kan ikke helt finde ud af det ud fra blot et punkt. Nogle der kan hjælpe? -
hvordan kan det være?
ForumindlægHvorfor er fortegnet for de 10 mio liter (107) i minus her ---- H3O+] = 1.0*10-7 mol/L -
Blanding af cyclohexan og bromvand
ForumindlægDe to stoffer er blevet rystet meget grundigt. Skriv din iagttagelse ned. Hvordan vil du forklare din observation? Du kan gøre det ved hjælp af strukturformler og evt. et reaktionsskema. Mine iagtagelser: Så snart vi rystede den kunne vi se at der skete en reaktion. De var begge 2 blevet to hvid... -
hjælp, mat b mundlig eksamen.
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b-niveau, og vi har fået 18 spørgsmål udl. Jeg er i tvivl om, hvad der er godt at tale om i nogle af emnerne. Trigonometri har disse to: fortæl om sinus-relationerne og deres anvendelse på vilkårlige trekanter fortæl om cosinus-relationerne og deres anv...
