Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19281 til 19300 af 48240
-
Syre/base og pH
ForumindlægVed ikke lige hvad der gik galt med mit sidste opslag, så prøver lige igen.. :-) Ønsker hjælp til nedenstående: a. Opskriv saltsyres reaktion med natriumhydroxid: HCl (aq) + NaOH (aq) --> NaCl (aq) + H2O (l) b. Opskriv svovlsyres reaktion med kaliumhydroxid: 2 KOH (aq) + H2SO4 (aq) --> K2... -
Mekanik grafer
ForumindlægHej, jeg har virkelig svært ved at forstå mekanik, så hvis nogen kunne hjælpe mig med at lave opgaverne, eller kigge på om mine svar er rigtige, så ville det være skønt! Tusind tak på forhånd! Opgave 1 Kig på de 7 grafer A17, A18, A19, A20, A21, A22 og A23. (se vedhæftet) Hvilken af de 7 grafe... -
ppm og ppb
ForumindlægEn som kan hjælpe? Hvaler opsamler tungmetaller fra havene. i 1,07 kg hvalkød findes 10,3 g pb beregn bly-indholdet i masse-% o ppm og i ppb? -
Fysik aflevering
ForumindlægHejsa, jeg har en fysik aflevering til i dag, og jeg søger virkelig hjælp til de to sidste spørgsmål jeg mangler svar på?? Håber at en kan hjælpe:) tak på forhånd. Spørgsmålene: “Beregn energien i den eksisterende tilstand med n = 5 for hydrogen” & “Udregn massetab og Q-værdien for henfaldet af... -
Ligebenet trekant
ForumindlægNogen der vil hjælpe med denne opgave? -
Vektorer
Forumindlægsøger hjælp til følgende opgave om vektorer håber nogen kan hjælpe. Opgaven er vedhæftet tak på forhånd -
Nernsts ligning
ForumindlægHej Jeg bikser med vedhæftede; kan ikke forstå, hvordor wordmat ikke vil samarbejde. Mon nogen vil tjekke min beregning, det kan sagtens være, jeg har lavet en fejl. Giv gerne forklaringer, da fysik på dette niveau er nyt. På forhånd tak -
Kan nogen forklare mig hvorfor svaret er 19,2 kj
ForumindlægElkedlen havde en nyttevirkning på 87,2 % og skal benyttes til at opvarme 1,20 kg vand. Elkedlen tilføres 2200 W. Beregn varmeenergien, vandet tilføres i løbet af 10 s. -
Udviklingen af elbiler
ForumindlægNogle der kan hjælpe? :)) </quillbot-extension-portal> -
GULDBARRE
ForumindlægVerdens største guldbarre vejer 250 kg, og dens rumfang er 12 953,4 cm3. Guldbarren er udstillet på Toi Gold Mine i Japan. A Beregn massefylden for guld. B Beregn, hvad barren ville veje, hvis den i stedet var lavet af sølv, som har en massefylde på 10,5 g/cm3. -
Bestem tallet a, så andengradsligningen "a*x^2-40*x+10=0" har netop en løsning
ForumindlægDavs gutter. Kan sgu ikke finde ud af denne opgave i min matematik opgave og er seriøst løbet tør for ideer så håber i ka hjælpe Bestem tallet a, så andengradsligningen "a*x^2-40*x+10=0" har netop en løsning -
Bestem tallene a og b til funktionen
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til den vedhæftede opgave:9 -Tak på forhånd -
Betydningen af N'(200)
ForumindlægHej, jeg er igang med denne opgave, men jeg er lidt i tvivl om hvad N'(200) fortæller om epidemien. Jeg har fundet frem til at N'(200)=0 så jeg tænkte måske at det betød at der 200 dage efter epidemiens start er der 0 ebola ramte. Men det passer bare ikke helt med min beregning i del b.... -
sandsyndlighedsregnings opgaver hjælpppp
ForumindlægHey Jeg har 4 opgaver vedhæftet, som jeg ikke lige helt forstår Kan i hjælpe med dem? -
Densitet (massefylde)
ForumindlægHej. Jeg sidder her og regner lidt på ethanols (sprit) densitet. Densiteten er tabelleret til 789 kg/m^3, og formlen er . Jeg har i et forsøg hældt en sjat ethanol i et måleglas, og aflæste det til 10,8 ml, som er det samme som cm^3. Så vejede jeg målebægeret på en vægt, og trak vægten af de... -
Opløselighedsproduktet.
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål vedr opløselighedsprodukt som jeg ikke lige kan regne ud. Ksp er givet ved = 1.05*10^(-16). molarmassen er 418.57g/mol. Der er tale om Ag3Po4. Jeg har opstilt ligningen Ag3Po4 => 3Ag(+) + Po4(3-) Hvorefter jeg vil finde opløseligheden. Ksp=[Ag][Po4]... -
hjælp til let fysik spørgsmål?
Forumindlæghej nogen der kan foreklarer hvorfor svaret ikke er 0,0114 kg/m^3, men 1140 kg/m^3 mellemregning 1 dl = 114 g saft 10 dL= 1 L 1 L = 0,001 m^3 0,001 * 1/10 * 114 = 0,0114 -
hjælp til fysikopgave
Forumindlæghej :)). Jeg skal til at skrive en større fysikopgave, og har haft nogle problemer med disse spørgsmål nedenfor. Hjælp gerne! :)) mvh Redegør for bevægelse med konstant hastighed Forklar hvad de fysiske størrelser tid t, hastighed v og afstand s står for og hvilke SI enheder de har (så de p... -
hjælp
Forumindlæger i tvivl om hvordan jeg skal gøre: har jeg gjort det rigtig Forskrift: f(x) = bax dvs. g(x) = xbax Da a er større end 1 (1,02) vokser f(x) for alle x´ og det gør g(x) dermed også -
Valgfag - Musik eller billedkunst eller...?
ForumindlægHeyJeg har både fysik og matematik på 2-årigt A-niveau og har kemi på b-niveau i år. Men nu er tiden kommet hvor jeg skal vælge mit mellemniveau fag som jeg skal have i 3.g.Tidligere var jeg sikker på at jeg skulle have musik fordi jeg både spiller klaver og synger (til husbehov!) og syntes at ...
