Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19381 til 19400 af 23684
-
Tamilflu
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive studieretnignsprojekt og har et spørgsmål angående Tamilflu's fremstilling Jeg har ikke særlig meget materiale om det, så jeg ville høre om der var nogen som evt. kunne hjælpe mig På forhånd tak -
Idealisme - kollektiv sikkerhed
ForumindlægHej! I forbindelse med teorierne Realisme og Idealisme, er jeg kommet i tvivl om, om medlemmerne af en sikkerhedsorganisation ( i dette tilfælde FN) vælger at anvende militær magt mod aggressoren/den angribende stat? Mener ikke selv, at det kan passe, da idealisterne jo mener at krig bør og ka... -
Konklusion og perspektivering
ForumindlægHeej :) Hvordan skriver man en god konklusion? Hvordan skriver man en god perspektivering? Hvad skal jeg perspektivere til? Har novellen "Den anden pige" hvilket er om en pige med identitetsproblemer -
Antallet af fodnoter og kilder
ForumindlægJeg tror jeg har fået skrevet lidt for mange fodnoter, 82 alt i alt! Tænkte på om nogen ved, om det trækker ned, og om andre har skrevet så mange? Derudover har jeg næsten to sider litteraturliste, mange forskellige kilder... er det okay? skriver i samf. og hist., og mit emne er meget nyt, så de... -
Perspektivering eller ej?
ForumindlægSkál man perspektivere i en opgave, er det ligemeget, eller er det bare en god íde at gøre det? -
Hjælp til Ulighed
ForumindlægJeg tror ikke at jeg forstår nedenstående implikation: hvordan kommer man fra det ene udtryk til det andet? Her er et bud: Jeg er dog i tvivl om jeg må bruge absolutværdi på begge faktorer i trin 3. Nogen der kan hjælpe mig? :-) Mvh. -
Kvinde sagen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive anden års opgave. og ville høre om der er nogle af jer der måske kender nogle gode bøger hvor det kunne stå noget om kvinde sagen fra omkring 1960'erne og til idag. Helst om hvordan kvinderne på landet havde det. - og hvis der skulle være nogle der har skrevet... -
Obama vs. Clinton
ForumindlægVil Danmark ændre sig, hvis Obama eller Clinton kommer til magten i USA? -
"Integrations metoden"
ForumindlægOpgaven lyder på følgende måde: Bestem ved integrations metoden en partikulær løsning til differentialligningen: (y^4)-(y^3)=24t mit bud: karakterligning: (L^4)-(L^3)=0 De homogene løsninger har jeg fundet vha. programmet MAPLE til følgende: L1=0 L2=0 L3=0 L4=1 og så aner jeg ikke hvad jeg ... -
HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har en dansk opgave for til lige efter ferien, og jeg kan virkelig ikke gå i gang med den.. Jeg har læst et folkeeventyr; De tre Gaver, og skal forholde mig til nogle spørgsmål, og skrive en sammenhængende opgave, dvs at jeg ikk skal dele mine 'svar' op.. Et af spør... -
SIR-model
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skriver jeg om influenza A(H1N1) og epidemimodeller. Inden for matematikken skal jeg bl.a. opstille de relevante differentialligninger og løse dem numerisk. Da man med sådanne differentialligninger ikke kan løse dem analytisk, kan man vha. et computerprogram fx. m... -
Trigonometri - Hjælp velkommen
ForumindlægJeg har en opgave der lyder som følgende: Beregn Skalafaktoren og siderne af a1,b og b1 jeg har regnet a1 ud, da jeg allerede kendte a, men jeg kender hverken b, eller b1. De kendte mål I trekanten er: a=2 c=5 vinkel A = 200 Vinkel B1 = 700 skalafaktoren er 2.2 Så mit spørgsmål er, hvordan re... -
Læse min synopsis?
ForumindlægHej, jeg har forsøgt at lave min synopsis færdig. Den skal også afleveres på mandag. Den handler om velfærdssamfundets fremtid. Ville være rigtig godt hvis nogle gad at læse den igennem inden i morgen? Svar hurtig på dette... Please.. -
Regler for filmvisning i 10ende klasse
ForumindlægJeg står midt i et engelsk praktikforløb med en 10'endeklasse hvor vi har om emnet "bullying". Dertil kunne jeg godt tænke mig at vise kortfilmen "Ronan's Escape". Der er en smule fysisk mobning, men aldrig noget blod eller noget. Til gengæld slutter filmen med at ma... -
Eksamen!!!
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har min aller første eksamen om under en måned.. Mit overemne er kontraster men ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge at fremlægge om og det haster virkeligt! Hvis der er nogle som har en ide så skriv endelig! Gerne et emne som kan forklares med en med en masse produkte... -
Ekstremum - randundersøgelse?
ForumindlægHej Jeg skal forsøge at løse denne opgave, men kan ikke huske hvordan jeg gør! Der er givet en funktion: f(x, y) = x*y2 + x2*y2 og et område R = {(x, y) | − 2 ≤ x ≤ 2, x ≤ y ≤ 2} (a) Bestem den absolutte maksimumsværdi og den absolutte minimumsværdi af funktionen f(x, y) på områ... -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Personlige pronomier, hensynsled
ForumindlægHej folkens. Jeg er virkelig på røven. Jeg skal i min spansk aflevering oversætte en tekst, og bruge personlige pronomier. For at kunne gøre dette skal jeg sætte, kryds, bolle, firkant og trekant.( som man lærte i folkeskolen). Jeg kan virkelig ikke finde ud af at sætte firkant, nogen der kan hjæ... -
Jesus?
ForumindlægHvori ligger forskellen på den historiske Jesus og på den guddommelige Jesus? Altså, hvad er det, der gør, at der er denne skillelinje? -
Konvergens af Markov matrix
ForumindlægHej. Jeg arbejder pt. med min SRO om Markov matricer og Google's PageRank algoritme. Jeg er nået til det punkt hvor page rank vektoren skal beregnes vha. af en iterativ metode, som er den dominerende egenvektor til egenværdien 1 for ligningen Ax = λx <=> Ax = x. Hvis vi n...
