Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19381 til 19400 af 29738
-
Life is a bitch.
ForumindlægEy (; Jeg skal op i kortfilm i dansk og jeg har valgt "Life is a bitch" Men jeg aner ikke hvad jeg kan perspektivere den til. Nogen der kan hjælpe? Tak. -
Lektiehjælp
ForumindlægHej Jeg skal snart være lektiehjælper, hvor jeg skal undervise i fagene matematik og kemi, men jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal gribe det an, da jeg ingen erfaring har med den slags. Når man tager penge for det, synes jeg, at niveauet og kvaliteten skal være i top, og jeg kunne derfor godt tæn... -
HJÆLP! Matematik
ForumindlægHej jeg har 2 problemer med en matematik aflevering, jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.... Opgave 1: To skibe forlader to havne 34 km fra hinanden. Det ene skib er sejlet i alt 20 km og befinder sig nu 8 km fra kysten. Det andet er sejlet 18 km og befinder sig nu 15 ... -
Matematik på c niveau!
ForumindlægHejsa, er der tilfældigvis måske nogen derude som kan forklare mig hvordan man laver denne opgave? Kugler med samme form og vægt kommer i en dåse. Den samlede vægt af dåse og kugler er en funktion af antallet af kugler i dåsen givet ved, f(x) = 50x + 200 hvor f(x) er den samlede vægt (i g), o... -
Gærcelle og mælkesyrebakterier
ForumindlægHej, er der nogen som kan hjælpe med at beskrive de kemiske reaktioner under anaerobe forhold i en gærcelle og mælkesyrebakterier. -
Primær- og sekundærspændingen
ForumindlægPrimær- og sekundærspændingen Skal op til fysik eksamen imorgen, og mangler lige det sidste emne "Transformation" Er blevet i tvivl om hvad Primær- og sekundærspændingen og Transformere i serie er. Hvad er primærspænding? Hvad er sekundærspænding? Hvad er Transformere i serie? -
Darwins teorier i dansk litteratur
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive synopsis i AT10. Jeg har valgt fagkombination; dansk/A + biologi/C med emne (overskrift) Jeg har tænkt mig at redegøre for darwins teorier og dernæst analyse J.P. Jacobsens Fru Marie Grubbe (med darwins, seksuelle partnervalg og drifter i baghovedet). Men jeg føler at ... -
Vedtagelse af lov i EU
ForumindlægJa, hvem vedtager een lov i EU? Er det minister rådet, eller paralamentet? Eller måske begge? Hvem? :( -
Middelhastighed
ForumindlægHej, Hvordan skal følgende opgaver forstås? : Hvad er middelhastigheden i tidsrummet t1 = 1 sek til t1 = 5 sek for en bevægelse med følgende stedfunktion (graf vises)? Hvad er den øjeblikkelige hastighed til tidspunktet ? Hvad er farten til tidspunktet ? På forhånd tak! -
At opstille en formel
ForumindlægI en opgave skal jeg opstille en formel ud fra følgende oplysninger: Ved forsøgets start var der 15 bakterier. Antallet af bakterier fordobles, hver gang der er gået 22min. Nu skal jeg så opstille en formel, hvor f(x) er antal bakterier og x er antal minutter. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt... -
karakter
ForumindlægMå lærer og cansor give -03 hvis man har været der og deltaget i diskutionen? -
retorik?
Forumindlæghej hvad er en retorik -
SKOD BÆRBAR..
ForumindlægHvorfor skal gymnasieelever have så dårlige bærbare fra skolen, når det er ens "liv", altså det er jo på den alt styres, notatter, afleveringer, lektier osv. Hvorfor kan man så ikk skaffe nogle bedre, jeg sys det er irriterende næsten hver dag at skulle ned til it'erne fordi der er ... -
betegnes Buddhisme polyteistisk?
Forumindlægbetegnes Buddhisme som en polyteistisk religion? – gudeverdenen.. -
Fysik Eksamen 2.g
ForumindlægHej Jeg står nu i min eksamen, og har fået følgende til opgave. Jeg skal præsenterer emnet bølger, herunder dele af eksperimentet stående bølger på en fiskesnøre. Men emnet bølger er jo bredt. Så nogen der har gode forslag til hvordan jeg får formuleret det på en fornuftig forståelig måde På ... -
Hjælp :(
Forumindlæghej jeg er virkelig helt lost i figur 2, ved ikke hvordan jeg skal forklare den :( nogen der gider bruge et par min på at hjælpe mig ?? på forhånd tak -
Skitse af mængde
ForumindlægJeg skal lave en skitse af nedenstående mængde når w er et element i intervallet (0,1): hvor Jeg tror at facit (som måske er forkert) er den vedhæftet fil, men ved ikke hvordan jeg skal bære mig ad med at finde den pågældende fællesmængde. Normalt plotter jeg de indgående uligheder og fin... -
Betydning af Ekin = (1/2)•m•v2
ForumindlægEkin = (1/2)•m•v2 hvad symbolisere bogstaverne? og hvordan finder man m & v2?:-) -
Identitet for cosh
ForumindlægJeg har lidt svært ved denne opgave: vis: cosh(x) = 1 => x=0 Jeg kunne jo vise, at cosh(x)>1 for alle x>0. Men det lader til at være sværere, end jeg havde regnet med. Jeg er givet sædvanlige regneregler for eksponentialfunktionen, samt at den er defineret ud fra en regularite... -
Geometri
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der ser således ud: Figuren viser en trappe, hvor trinhøjden er 142 mm, og trinbredden er 330 mm a) Bestem trappens vinkel v. En trappe er god at gå på, når trinbredden + 2 gange trinhøjden ligger mellem 610 mm og 630 mm (trappereglen) b) Mellem hvilken gr...
