Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19461 til 19480 af 22257
  • fejlkilder=> spørgeskemaundersøgelse?

    Forumindlæg
    hvilken årsager er der til eventuelle fejlkilder i ved en spørgeskemaundersøgelse?
  • diskrimination i 90'erne

    Forumindlæg
    Hej, Hvordan argumenterer man for at det i 90'erne var tabu at snakke om race-diskrimination ?
  • Opgaver med normalitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg har svært ved at forstå hvordan man generelt løser opgaver med normalitet. Nogen der kan hjælpe mig med følgende?: Normaliteten af en opløsning fremstillet ved at opløse 75,0 g citronsyre (trivalent-syre- molvægt 192,14 g) i 250 ml vand er ..... mvh
  • Differentalregning - Finde monotoniintervaller

    Forumindlæg
    Hej, lige et andet spørgsmål. Jeg har prøvet at løse den vedhæftede opgave ved at først differensere, regne f(x)=0 og derefter tegne en graf. Derfra ved jeg ikke hvad jeg skal gøre? Min fremgangsmåde kan ses i #svar 1.
  • Rim

    Forumindlæg
    AAbb - parrim abab - krydsrim we der nogle der ved hvad man kalder denne rimrytme: abcb ?
  • genplejsning eksam imorgen haster

    Forumindlæg
    hej havde mega besværlige med at forstå genplejsning, altså tager man noget dna fra en celle, og putter den til en anden celle. er det sådan jeg har forstået. og er det rigtig at dna klipper dna ved hjælp af enzymer? tak
  • binomialfordeling

    Forumindlæg
    jeg har brug for hjælp til denne opgave: bestem sandsynligheden for at der i en tilfældig gruppe på 10000 personer er 0,1,2,...,n der har sygdommen. jeg ved at n/antalsparameteret = 10000 X = 0,1,2,n men hvad er p og r her?
  • Trigonometrisk Grundligning og ligning med num. værdi

    Forumindlæg
    Jeg har glemt alt om hvordan man løser den slags opgaver... 1. Opgave lyder: Sin(t)=0.34 i intervallet [0;2pi] - det er garanteret simpelt har bare glemt det og synes ikke lige jeg kunne finde noget om det. 2. opgave I 3x-1 I = 4 - ligning med nummerisk værdi. så endnu en gang kunne lidt forkla...
  • Aerob glykolyse

    Forumindlæg
    Aerob glykolyse. Hvorfor er den aerobe glykolyse langsommere end den anaerobe glykolyse? Desuden dannes der lige meget ATP ved dem begge, så hvorfor bruges glykogen fra glykogendepoterne også under aerobe forhold? Det ville da være langt bedre at gemme depoterne til under anaerobe forhold. ...
  • V = r² * p * h

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og der skal jeg snakke om formlen for rumfang. Nu er det store spørgsmål: Hvorfor er det r². Jeg har søgt på internettet og i forskellige bøger, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor, r skal være i ². Jeg håber der er nogle som kan hj...
  • aktuel koncentration

    Forumindlæg
    hej har fået en underlig opgave for Opgave 11. En opløsning af Fe2(SO4)3 indeholder 40 masseprocent af saltet. Massefylden er 1,45 g/ml Beregn [Fe3+] i opløsningen forstår den bare ikke
  • Gavner en stor offentlig sektor den økonomiske vækst?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har en samfundsfagsopgave for, og mit sidste spørgsmål lyder, om en stor offentlig sektor gavner den økonomiske vækst. Jeg har selv et par idéer, men er ikke helt så sikker endnu, så det ville være dejligt med noget hjælp :) Mhv. Navid
  • engelsk på A-niveau

    Forumindlæg
    hej jeg går i 2.g og har nu engelsk på B-niveau, jeg har overvejet at opgradere det til A-niveau næste år . Er der nogen som har det der kan fortælle hvordan det er m.m ???
  • differentiering

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen kan kan svare mig på hvordan jeg differentiere denne her? O(x) = 0,2x + 100 + 30Sin(0,006x)
  • Gitterligningen

    Forumindlæg
    Goddag. Jeg har fået spørgsmålet: "Forklar hvordan i benytter gitterligningen til, at beregne de ting der skal beregens." Har ikke helt fattet gitterligningen, og ville hører om der var nogen der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål.
  • ionforbindelsers opløselighed

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg er i gang med rapporten: Hvilen type stof - ionforbindelse eller ej? Er der nogen der kan forklare mig, hvordan ionforbindelser opløses? Hvorfor opløses de i vand, men ikke heptan? Hvad afhænger det af? Og hvad sker der når de opløses?
  • Manuel metode til eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Jeg har en vigtig opgave, hvor jeg har en opgave der lyder således: Undersøg for Afrika og Asien, om en lineær eller eksponentiel model kan bruges til at beskrive udviklingen af gælden. Landenes udlandsgæld i Mia. US dollar: Årstal: 1973 1979 1980 1981 1982 1983 Asien: 30 76...
  • Hvilken formel har..

    Forumindlæg
    Sæbe? Mættet fedtsyrer? Umættet fedtsyrer? Sæbe-ion? Base?
  • Hjælp til genetik og nedarvning

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg er normalt ikke typen der beder om hjælp til mine opgaver, men i dette tilfælde føler jeg mig godt og grundigt F***** Vi har i biologi arbejdet med arvelige bygningstræk og foretog forleden nogle undersøgelser, angående mængden af folk med blå/brune øjne osv. (se vedhæftede fil) Følgen...
  • hjælp

    Forumindlæg
    jeg skal til mundtlig matematik. og jeg vide, at vi selv skal lave sprøsmål til vores opgaver. kan i eller du hjælpe mig, med at finde ud af hvilken vigtig sprøsmål det skal være. det er min førte gang jeg skal til mundtlig mate... *********************************************** gider i hjælp...