Søgning på: fysik noter b. Resultater: 19501 til 19520 af 110438
-
reducer, og løs ligning
ForumindlægA: (2a+b) i anden - a(4a+b) -b(3a-2b) løs ligning: 2/3 (x+6) = 10 - kan virkelig ikke finde ud af at udregne dem, håber jeg kan få hjælp da det skal afleveres i morgen :) -
Beregn højden i en trekant
ForumindlægHej allesammen, jeg skal beregne højden i en retvinklet trekant, dvs. b, men jeg har kun fået oplyst C som selvfølgelig er 90 grader, B som er 21 grader og a som er 15 m. Hvordan kan man regne b ud på det? Mange tak. -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHej,det er denne opgave der volder mig en del problemer:1) Bestem en forskrift for parablen, når det oplyses, atgrafen går gennem:* Punkterne (2,1) , (-2,13) , og (1,1)MINE BEREGNINGER:Jeg ved, at når et punkt ligger på parablen, passer dets koordinater i parablens ligning. Ved at indsætte (x,y)-... -
lineær funktion
ForumindlægJeg skal finde forskriften for en lineær funktion y = ax + b, når nedenstående er givet: a = 2 og støttepunktet (3,10) Hvordan skal jeg gøre det? -
Syrer afgiver H+ ioner?
ForumindlægHej Jeg skal til FSA fysik/kemi prøve om godt en uge, og nu hvor jeg sidder og laver disposition til omkring syrer og kigger på nette efter mulige oplysninger, ser jeg alle steder, at en syre åbenbart kan afgive H+ ioner. Okay, jeg ved, at en syre indeholder H+ ioner, men at den ligefrem afgive... -
-
ForumindlægOkay jeg ret ny med det her, men jeg prøver. Jeg har et meget stort problem, jeg aner ikke, hvad jeg skal være, når jeg bliver voksen. Det kan godt være, det er for tidligt at tænke på det, men jeg bliver nødt til at hve et mål. Jeg går i 1.g på en skole i udlandet (derfor taler jeg flydende enge... -
Hvorfor er medicin så populært?
ForumindlægSom titlen antyder, så er jeg særdeles interesseret i at vide, hvorfor medicin er så populært, som det er. Hvis nogen har nogen som helst ide om det, må I være venlige at sige frem. Tallene taler i hvert fald for sig selv. Alle uddannelsessteder med medicin har adganskvotienter på over 10, ... -
hjælp til vektorer opg!
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med denne opg:\nAfgør, om vinklen v mellem vektorerne a=(3,4) og b=(7,-5) er spids, ret eller stump.\n\n -
Matematik ... Hjælp...
ForumindlægHeeejsa.. jeg vil lige spørge igen... ved jeg har spurgt før, men hvordan er det man: -Omskriver 4x^2-12x+9 til formlen (ax^2+b)^2 Kan nemlig ikke finde ud af det.(selvom har spurgt om der før) TAK -
Har brug for, ikke hjælp, men "vejledning"... (differentialkvotient)
ForumindlægParablen med ligningen y = ax2 (i anden) + bx + c tangere linien y = x i (0,0). Desuden er y = 2x - 3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a, b og c. Hvad gør jeg så!? -
Sin og Cos
ForumindlægHey... Er så blank på området om sinus og cosinus.. Har bla. en opgave her: I en trekant ABC, er Vinkel A = 73,2, Vinkel C = 41,6 og lille b er = 6.9 .. Hvad skal man taste ind på lommeregneren og hvorfor mm.? På forhånd tak' -
Reducer et udtryk.
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave om reducering, som jeg sidder lidt fast med. Opgaven lyder "reducer udtrykket 2(a+b)/a^2-b^2. Håber at få lidt hjælp, på forhånd tak. -
potensfunktioner og logaritmer
Forumindlæghar fået af vide og gør rede for potensfunktioner f(x)=b*x^a og skal komme ind på regneregler for logaritmer spørgsmålet er hvad har logaritmer har med potensfunktioner og gør el. hvad er det der bliver forventet at man kommer ind på håber nogle der geder og hjælpe. det er en eksamensspørgsmål... -
Vektorfunktioner - Skæring med akserne
ForumindlægEr der nogen som kan tjekke om min fremgangsmetode er rigtig? Desuden er jeg i tvivl om betydningen af de værdier jeg fik i udregningerne, kan I derfor lige vurdere om jeg har forstået det rigtigt eller ej under 'note'? -
Ligning for parabel ?
ForumindlægHej, jeg er lige igang med en opgave til IT projektet på B niveau (htx)Jeg skal have fundet en ligning til to (ens) parabeler.MEN det eneste jeg ved er at parablen krydser x-aksen ved (1,5;0) [punkt A på billede] og (16,5;0) [punkt B på billede] samt at parablen har en 22 graders indfaldsvinkel (... -
Eksamensstil A
ForumindlægHej allesammen. Hvis nogen har lyst, må I meget gerne se på mit essay og sige hvad I synes. Mvh. Katrine -
24 timers eksamen; Im Gebüsch
ForumindlægJeg har lige været oppe og trække mit emne til mundtlig tysk eksamen, som jeg skal op i i morgen. Emne: Die DDR und die Mauer Tekster: 1) Heinz Rein: Im Gebüsch 2) Mauer, Opfer und Täter (artikel i Spiegel, 12. aug. 1991) Vil høre om der evt. er nogen, der ligger inde med nogle noter, til de t... -
Nedarving af øjenfarve
ForumindlægHejsa jeg har om nedarving af øjenfarve i biologi på stx men har lidt problemer med de første to spørgsmål så jeg tænkte på om nogle kunne hjælpe mig med at komme i gang sætter alt information ind nedenunder: Billedet med skemaet er vedhæftet med!! Men fremgangsmåden lyder: Materiale To ens m... -
SSO i Matematik - Notesapparat samt afslutning/konklusion
ForumindlægHvordan skriver man bedst litteraturhenvisninger/noter i matematik? (Altså i SSO) Har både læst nogen hvor eleverne konsekvent skriver hvor de har stoffet fra i starten af det pågældende afsnitFx. Carstensen s 122-130Andre skriver det på normalvis som vi kender det fra historie og dansk. Altså ba... -
Rettelse
Forumindlæg1. Han var overrasket over at hun havde sagt ja til jobbet. HE WAS SURPRISED OVER THAT SHE HAD SAID YES FOR THE JOB.2. Han så godt ud til trods for, at han ikke havde barberet sig i flere dage. HE LOOKED GOOD EVEN HE HAD NOT SHAVED IN MANY DAYS.3. De talte om, at de ville købe hus i Spanien. THEY...
