Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19521 til 19540 af 22257
-
Lambert Beers lov
ForumindlægJeg skal til at skrive studieretningsprojekt, hvor jeg skal komme ind på lambert beers lov, jeg skal komme med en diskussion / udledning af den. Det har noget at gøre med en eksponentiel udvikling har jeg fundet ud af ellers ved jeg ikke hvordan sammenhængen skal forklares, er der nogen der kan h... -
allergi hypoteser
ForumindlægEr der et eller to kloge hoveder herinde som kender link til hypoteser om Hvordan det kan være at allergi er så udbredt idag i forhold til tidligere ? Mit bud at vi omgiver os med lang flere kemiske stoffer og nogle af dem kan påvirke udviklingen - antigen antistof reaktionen i imunforsvaret. Men... -
Hypotesetest
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe!!! Jeg er igang med en opgave der omhandler at slå sek´sere med en terning, med sandsynlighed på 1/6 Jeg vedhæfter opgaven Jeg har svært ved at tolke på resultatet, i forhold til at min signifikansniveau er 5% Der er her jeg er gået i stå. -
eto spørgsmål om mol
ForumindlægAfstem Reaktionen: CaCO3 + HCL -> CaCl2 + H2O + CO2 Hvor mange mol CO2 dannes der ved at komme 0.5 gram CaCO3 ned i saltsyre? Hvor mange liter filder den dannede CO2 (Tryk = 1atm og temp. 20grader) tak på forhånd ;D Håber nogen har forstand på det her >-> -
redox og ligevægte
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaverne? -
Hjælppp
ForumindlægVil mindre skat give flere i arbejde ? Please argumenter for det også -
Uretfærdig eller retfærdig bedømmelse af essay
ForumindlægHej! Jeg skulle skrive et essay om elektroniske medier. Min lære gav mig 4 for den, men synes ikke det er retfærdigt. Synes i det er en retfærdig eller uretfærdig bedømmelse? Vil nemlig gerne vide hvad, der skulle gøres bedre til næste gang. Her er det: Mildere syn på medier Tv, c... -
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHaster -- SRP Jeg har fået følgende reaktion at afstemme.. S2O82- + Mn2+ --> SO42- + ? Hjælp bedes.. -
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
Opløselighedsprodukt
ForumindlægEn opløsning, som er mættet med calciumhydroxid ved 25 oC, har et pH på 12,5. Beregn opløselighedsproduktet for calciumhydroxid. K_o = [Ca^2+][OH-]^2 og pOH = 1,5, så [OH-] = 10^-1,5. Men hvad skal jeg så? -
Redoxreaktion
ForumindlægEr min fremgang rigtig i afstemningen af redox : Mn(s) + H+ (aq) --> Mn2+ (aq) + H2 (g) ?? oxidationstal: -ll 0 +ll + Mn(s) + H+ (aq) --> Mn2+ (aq) + H2 (g) ladninger: -ll 0 +ll + Mn(s) +... -
Polynomier+differential
ForumindlægPolynomiet f er bestemt ved forskriften: f(x) = -2x^3+3x^2+12x-3. a) Find polynomiets rødder ved hjælp af grafregneren. b) Bestem f '(x), og løs ligningen f '(x) = 0. c) Bestem monotoni-intervallerne for f ved hjælp af fortegnene for f '. d) Beregn de lokale ekstrema for f. Jeg har be... -
Hjælp til rettelse af spanskstil
ForumindlægHej derude :-) Jeg vil bare lige høre om der er en der har lyst til at læse min spansk stil og rette for eventuelle fejl? Har selv læst den i gennem en masse gange, men kan simpelhent ikke se om der er fejl i den, så det ville være en stor hjælp hvis der var en der ville læse den igennem :-)... -
Trekant
ForumindlægHvordan beregner jeg BC -
Kan man finde bølgde længden for en 0. orden
ForumindlægHej Alle. Kan man overhoved finde bølgelængden for en 0. orden ? Normalt benytter man sig jo af gitterligningen: n*lambda=d*sin(theta) lambda = sin(theta)*d / n Men for en 0. orden er n jo lig 0. Derfor vil bølgelængden altid blive nul her? :S -
NIM spillet
ForumindlægNIM: Vinderen er den deltager der tager den sidste pind. Man kan spille med 1, to eller flere bunker. Eksempel på spilleregler: NIM med en bunke - Deltagerne må fjerne en eller to tændstikker fra bunken - Deltagerne skiftes NIM med to eller flere bunker - Deltagerne må fjerne lige så mange tænds... -
FYSIK
ForumindlægFor stjernen Sirius er parallaksen bestemt til 0,000103. beregn afstanden til sirius i enhederne km, lysår og i parsec? jeg har prøvet lidt, men kan ikke rigtig komme igang. Tak for hjælpen :) -
Induktion
ForumindlægHejsa derude. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan frembringe den størst mulige induktionsspænding? -
Rødforskydning-need help!!
ForumindlægHey folks. Jeg sidder og er ved at skrive en opgave om Edwin Hubble og skal i den forbindelse forklare rødforskydning. Jeg har læst på wikipedia og andre sider, men har sgu brug for at få fænomenet forklaret meget pædagoisk og uddybende. Er faldet over denne forklaring:" Rødforskydningen er... -
Hjælp til radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave dispositioner til FSA i fysik/kemi, og der er noget jeg bare ikke kan finde ud af. Jeg har læst at når et stof udsender en alfa-partikel (helium-kerne), så bliver stoffet til et andet stof. Det stof kan så måske kun udsende en beta-partikel (elektron) og stoffet bl...
