Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19521 til 19540 af 31486
-
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på... -
iq er ikke det samme som at være klog
ForumindlægHej, jeg er en pige på nu 16 år som snart er færdig i folkeskolen. jer har i et stykke tid, haft det dårlig med mig selv, fordi jeg ikke mener jeg er klog nok. Det skal ikke på nogen måde forstås som mon jeg er dum. Nej faktisk har jeg en utrolig høj rumlig og logisk intelligens. Og en iq på ca. ... -
Adgangsgivende eksamen, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg stoppede for få år siden på gymnasiet, lige før sidste eksamen i 3.g. Dvs jeg har afsluttet alle fag på nær ét(matematik mundtlig). Jeg vil så gerne have gerne have en adgangsgivende eksamen nu, således jeg kan tage en videregående uddannelse. Jeg gik på matematisk linie, med matemati... -
Kan jeg kræve en ny lærer?
ForumindlægI starten af 3.g blev dem der havde valgt Matematik A (inklusiv mig) delt ud og der blev lavet en ny valgfagsklasse i Matematik. I den forbindelse fik jeg også en ny lærer i Matematik. Og her starter mit helvede. Mit generelle faglige niveau ligger ikke super højt. Men heller ikke i nærheden af d... -
Eksamen
ForumindlægHvordan er et typisk eksamensspg. i mundtlig mat udformet ? Hvis der er nogle der kan huske spørgsmål fra tidligere eksamener eller mener de kender en generel model udfra hvilken eks. spg. er udformet vil jeg gerne høre om det.mvh. Mads Andersen -
Parentes
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide, om der skal være en parentes inde i en parentes, når man forklarer ting. Hvad for en sætning er mest rigtig: 1. Hun var cool (sej (et engelsk udtryk)). 2. Hun var cool (sej (et engelsk udtryk). På forhånd tak. -
Rumfang omsætning
ForumindlægJeg sidder lige og har lidt problemer med omsætning, og så vil jeg lige høre ,om jeg er helt galt på den med disse opgaver: A 1 dm3 = 1 liter B 1 dm3 = 0,01 cl C 13 dm3 = 0,13 cm3 D 250 dm3 = 0,250 m3 E 2500 cm3 = 25000 dm3 F 1 m3 = 1 liter G 565 cm3 = 0,565 ml H 0,068 m3 = 0,00... -
Find ligningen på en funktion
ForumindlægHej jeg skal finde ligningen på den exponentiale funktion der går igennem (2,45) og (11,1730), nogen der kan hjælpe? :) -
Harmoniske svingninger
ForumindlægEr der nogen der er HERRE gode til fysik, og kan hjælpe mig med at forstå noget? Jeg kan ikke forstår hvordan de finder løsningen på denne differentialligning af anden orden: x''(t)=(-k/m)*x(t) Jeg ved at det skal give x(t)=A*sin(w*t)+B*cos(w*t), men hvorfor? og hvordan? En der ved hvorfor?? -
Teknisk fysik
ForumindlægNogen der læser på Teknisk Fysik uddannelsen på universitetet, som kan fortælle lidt om det, jeg har tænkt mig og læse til det, men jeg ved ikke helt hvad det kræver, altså om det er svært osv... -
Kaosteori
ForumindlægHej! Jeg har tænkt mig at skrive SSO i fysik om klassisk kaosteori, så jeg tænkte om du/I eventuelt kender nogle bøger, som er gode at læse? Jeg allerede læst "Kaos: en ny videnskabs tilbliven" af James Gleick. -
Kemi og fysik råd
ForumindlægHej i hjælpsomme bruger på studieportalen! Jeg er i gang med at fuldføre min hf uddannelse. Og min plan er at læse medicin, hvis jeg nu kommer ind. Jeg har i alt seks fag og kæmpe med, men frygter mest fysik kemi. Jeg ved ikke om det bare er i starten man bære denne følelse. Som det kendt, sk... -
Bestem en ligning for tangenten
ForumindlægGrafen for funktionen med forskrift f(x)= x^2-6x+8 har en tangent med stigningstallet -4 Bestem ved håndkraft en ligning for tangenten. Jeg har ingen idé om hvordan jeg skal gribe opgaven an. :S Hjælp -
Matenatik Opgave..?
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/?id=1405Hvordan skal man skære den? :]På forhånd tak -
Hvad er meningen med livet?...
Forumindlæg... er et spørgsmål jeg, og helt sikkert et par millioner andre, længe har tænkt over.Nogen der vil komme med deres syn?Bare nysgerrig... -
Integralet som grænseværdi for summer
ForumindlægHej jeg har fået et srp spørgsmål som jeg ikke helt forstår. "Med udgangspunkt i en matematisk beskivelse af integralet som grænseværdi for summer skal begrebet inertimoment indføres" Skal jeg forklarer integral regning, ligesom jeg har haft? eller hvad.. -
sinh(x) - vurdering
ForumindlægHejsa ...Jeg har udviklet taylorpolynomiet af 7. grad til funktionen sinh(x). Jeg skal nu vurderer fejlen, i sinh(1).sinh(1)= 1,175201 (TI-89)sinh(1)= 1,175198 (Taylor)dvs. der er fejl i det 4 decimal.jeg har sat intervallet til [0;1]. Hvad er så rigtigt?:- |R7| - |R7| det ses nu at begge fej... -
monotoniforhold - hvad ? !
Forumindlægjeg kan simpelthen ikke finde ud af det ! :D please hjælp søges :D monotoniforhold i f(x)=x^4-4*x-2 - hvad menes der med monotoniforhold ? :S på forhånd tak. -
Standby eller kvote 2
ForumindlægJeg vil hører hvad forskellen er på standby og kvote 2 det er noget med i kvote 2 kigger man på andet karakterer altså erhversarbejde og lign. men hvad med standbý kan enhver få det? Jeg skal nemlig ud og rejse efter sommer og vil gerne sikre mig en plads når jeg kommer hjem.. er bange for... -
Magnetismens vigtige teori?
ForumindlægHvad er den vigtige teori om magnetisme??
