Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19681 til 19700 af 52678
-
Linjer og vektorer
ForumindlægHej, jeg er i gang med aflevering, men står virkelig fast på en af opgaverne. Opgaven er todelt og lyder: Vektorerne ->a og ->b er givet ved ->a=(7 over 1), ->b=(-3 over 9), ->c=(-6 over 8) 1) Bestem koordinaterne til ->a + ->b (vektor a + vektor b), ->a + ->c... -
Hej :)
Forumindlæghej kan i hjælpe mig kan ikke finde ud af det :) Vinteren 2009/10 husker mange som en vinter med masser af sne. Det var den vinter med mest sne i det 21. århundrede - indtil videre. Et døgn med snedække er et døgn, hvor mere end 50 % af jorden er hvid af sne. Til højre ses en tabel ov... -
indsæt verbe
ForumindlægHar fået følgende opgave, hvor jeg skal oversætte parentesordet og indsætte det i sætningen. De sidste har jeg især haft problemer med. Håber nogen vil hjælpe (: Traduza al españöl y complete 1 ¿Cómo llama? (hedder du) 2 ¿Qué hora es? Pues, no sé. (Det ved jeg ikke) 3 ¿Dónde está la estación, po... -
oversættelser
ForumindlægNogen som lige vil se på mine oversættelser ? 1. What happend was strictly a privately matter 2. When she leaved she didn9;t thought twice 3. She lokked awful good in her new dress 4. John was offendet. It was not he9;s fault 5. He has to be full equiped to do the job 6. For six months ago... -
translation - help
ForumindlægHi Er der nogle der vil rette min engelske oversættelse? Jeg tror det meste er nogenlunde, så ret KUN hvis du er 100% sikker.Oversættelse:Det har vakt sensation i England, at redaktionen af Gorbbels9; dagbøger er blevet overladt til den fanatiske nazisympatisør David Irving, som benægter, at 6... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ... -
Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge indenfor HF
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige som er meget i Tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg går lige nu på stx men vil gerne tage en HF efter sommerferien, da jeg bliver demotiveret i min klasse, og fordi jeg ikke kan lide at vi bliver bombarderet med karakterer, altså både for standpunkt og afleveringerne. Jeg f... -
Kaliumindhold i banan (har lange spg., har selv lavet opg.)
ForumindlægHej, jeg er ved at regne en eksamensopgave på fysik A. Opgaven Mange fødevarer har et naturligt indhold af kalium. En lille del af kaliumatomerne er det radioaktive K-40. Det kan blandt andet henfalde ved elektronindfangning. Kernerne efterlades herved i en exciteret tilstand, hvorfor elektronind... -
BLÆKREGNING TIL PÅ MANDAG!
ForumindlægDel 15.000 kr. mellem A, B og C i forholdet 3:9:13. Hvor meget får de hver? Hvordan deler man sådan et tal i forholdene? -
Harmoniske svingninger
ForumindlægEr der nogen der er HERRE gode til fysik, og kan hjælpe mig med at forstå noget? Jeg kan ikke forstår hvordan de finder løsningen på denne differentialligning af anden orden: x9;9;(t)=(-k/m)*x(t) Jeg ved at det skal give x(t)=A*sin(w*t)+B*cos(w*t), men hvorfor? og hvordan? En der ved hvorfor?? -
Helsefysik
ForumindlægJeg kan se der er kommet et par nye indlæg inde på fysik-oversigten, men håber stadig at kunne få hjælp til denne her....Henfaldene af kulstof-14 i en person, hvor personen vejer 70kg.1. Hvor mange kg kulstof-14 indeholder personen?2. Beregn aktiviteten af kulstof-14 kernerne i personen?Skal jeg ... -
SSO.fysik - hjælp til perspektivering
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive SSO i fysik og er godt og vel næsten færdig, jeg er noget til konklusion/afrunding, i min problemering formulering bliver der stillet et spørgsmål, "hvis tiden og pladsen tillader det, kan du diskutere praktiske anvendelsesmuligheder af pendulsvingninger og rotation... -
Hjælp til sin,cos..?
ForumindlægHejsa..Sidder med lidt fysik og skal fra denne:x^2 - (v0^2*cos(a)^2*sin(a) / cos(a)*g)*x =0til denne:x^2 - (v0^2*sin(2a) / g)*x=0Men jeg kan ikke se hvordan det sker. Jeg kan se at cos(a) i brøken kan gå ud med hinanden så der kun er cos(a) tilbage i tælleren. Men det forklarer da ikke hvorfor si... -
At læse på uni vs. erhvervsuddannelse
ForumindlægEr der forskel på undervisningen, det faglige niveauet mm., når man kigger på at læse på hhv. universiteter som Århus, KBH etc. og de mere erhversrettede uddannelser fra fx DKs farmaceutiske uni og DTU?Jeg har en ide om at det er smartere (med henblik på arbejde senere) at tage en uddannelse fra ... -
Skrevet for meget, hvad skal man gøre?
ForumindlægHejsa Jeg er nu færdig med min SRP, og har skrevet ca. 2,5 ns for meget i forhold til de maksimale 15ns á 2400tegn jeg må skrive. Jeg synes ikke rigtig at jeg har noget jeg kan skære væk (da jeg har en meget bred problemformulering), så hvad skal man gøre? Jeg skriver i matematik/fysik, o... -
5 A-fag kontra 4 A-fag + C-fag
ForumindlægHej. Jeg har: Mat A, Kemi B og Fysik B Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal hæve begge b fag eller kun det ene. Er der nogen som har erfaring med 5 A-fag byrde mæssigt og ved. hvilken karakter man kan "nøjes" med for at de 3% giver det samme som hvis man havde 4 A-fag uden de... -
Induktion
ForumindlægHej alle der har forstand på fysik :-) Mine spørgsmål er: Kan man, uden at føre magneten gennem spolen, skabe en induktionsstrøm. Fx ved at lade magneten løbe lige under, ved siden af, ovenpå osv. spolen? Vil dette stadig skabe en induktionsstrøm? Kan man lave én stor cirkulær spo... -
Hjælp til Statik
ForumindlægHejsa :) Skal op i fysik A skr. eksamen imorgen og det eneste jeg plejer at havde problemer med er statik. Forstår simpelhel ikke hvordan man beregner krafter på opbjekter som feks står på en hældning osv. Er der nogle der ligger inde med nogle noter eller en løsning på en opgave som omhandler de... -
Karakter vægt?
Forumindlæghej alle sammen, er lidt forvirret over hvordan stx engelsk B niveau faget vægtes . Jeg har nu fået 2 årskaraktere og snart et eksamenskarakter, har kigget lidt på hvordan mit snit kommer til at se ud, og forstår ikke hvorfor både skriftlig og mundligt årskaraktere samt eksamen hvert tæller 0,75.... -
Funktion
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave om et matematisk pendul i fagene matematik og fysik. Jeg skal bruge en funktion, så jeg til en vilkårlig tid kan finde vinklen mellem den snor pendulen hænger i og indfaldsloddet. Dvs. funktionen skal hedde noget med θ(τ)=.....? Jeg har ingen ...
