Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 19721 til 19740 af 76732
  • skæringspunkt

    Forumindlæg
    Der er givet en funktion y = x3 + 6x2 + k , hvor k er et tal - bestem de værdier af tallet k, hvor hvilke grafen har netop 2 skæringspunkter med x aksen. Jeg kender kun til diskriminaten, men kun hvor grafen har x2 og ikke i tredje..
  • Differentialligning (4. december 2003) opgave 6b

    Forumindlæg
    Opgaven lyder:dy/dx = 0,05y(20-y) og f(1)=5-Forskrift for f: er fundet:y = 20/(1+8,15*e^(-x))-lim (når x går mod uendelig) for f(x): er fundet:lim(x)= 20Men her kommer så det dumme spørgsmål:Bestem den værdi af x, for hvilken dy/dx antager sin størsteværdi.Jeg er temmelig blank...
  • differentation af cosinus...

    Forumindlæg
    Hej!Jeg ville bare lige høre om:f(x)= 7x * cos(x) differentieret giver:f'(x)=7cos(x) - 7sin(x^2)Håber på bekræftelse!
  • Hjælp til aflæsning af løsninger til en ligning??

    Forumindlæg
    Jeg har fået et billede af grafen - f og nu skal jeg ud fra aflæsning af finde løsningerne til ligningen f(x) = 2 Nogen der kan forklare hvad jeg skal gøre?
  • f ' (x) - Haster -hjælp!

    Forumindlæg
    jeg skal finde f'(x) af funktionen f(x)=3^(2x)+1. Er der nogen der kan hjælpe mig eller give mig nogle hints til hvordan den skal løses???
  • Er linjen en tangent til grafen?

    Forumindlæg
    En graf har forskriften: f(x) = 2x^2En linje har ligningen: y = (-27/10)x - (91/100)Beregn ved eksakte udregninger om linjen er tangent til grafen for f ?
  • Negative Xer?

    Forumindlæg
    Kan det passe at dette giver 2 negative X`er ved en Monotoniundersøgelse?f(x)=200*Pi*t-(2*pi*t^3)
  • differentialligning

    Forumindlæg
    Gør rede for, at funktionen f(x)=x^2*e^x er en løsning til differentialligningen (dy/dx)=(2y/x)+y Nogen der kan hjælpe mig her?
  • Nulpunkter

    Forumindlæg
    Prøver igen herinde. Jeg vil høre om der var nogle som evt. kunne vise mig hvordan du regner nulpunkter i denne funktion. forskriften for funktionen er: f(x)x^3-3x^2-10x+24 På forhånd tak :)
  • Differentier brøk

    Forumindlæg
    Findes der en regle jeg kan gå efter når jeg skal differentierer funktioner som f(x)=x^2+5x/2x-8 ? Jeg har altid svært ved det når de er opstillet som brøker.
  • en funktion

    Forumindlæg
    Vis at funktionen med forskrift f(x) =exp(x)-117 exp(-2x) er voksende . Hvordan kan jeg vise at funktionen er voksende?
  • Bestemt integral

    Forumindlæg
    Jeg har to funktioner: f(x) = x^2-2x-3 g(x) = -x^2+1 Jeg skal finde arealet imellem graferne f(x) og g(x) Først har jeg fundet f(x) = g(x) og dermed bestemt grænserne at være x=-1 og x=2 Jeg har derefter fundet frem til at denne formel skal bruges: ∫-12 (f(x)-g(x))dx Jeg har prøvet at regne ...
  • find f'(x) ved hjælp af tretrinsreglen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg løser denne opgaven, er der en der kan hjælpe mig? Vis ved tretrinsreglen, hvad f'(x) er når f(x) er ax^3
  • en hjælpende hånd.

    Forumindlæg
    hey,en funktion f er betemt ved f(x)=x^3/ x^2+1 gør rede for, at f er voksende. på forhånd tak (:
  • nulpunkt i polynomiet.

    Forumindlæg
    Hej, nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? Vis, at 2 er nulpunkt i polynomiet f(x)= x^3 - 4x^2 -4x + 16.
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil gerne ha lidt hjælp her :P jeg får opgivet ; 1) f'(x) = f(x)*(2+2x) jeg skal så vise at funktionen med forskriften f(x) = 3exp(x^2+2x) er løsning til differentielligningen 1). altså jeg vil gerne vide om hvordan man matematisk viser det. for jeg kan sagtens vise det ved ...
  • differentiering

    Forumindlæg
    Jeg skal differentiere f(x)= ln(x^3+2x)på lommeregneren, men jeg synes jeg får sådan et mærkeligt resultat. En der kan hjælpe?
  • Beregn f '(1)

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder og kæmper lidt med denne opgave, så håber der er nogen der kan hjælpe :) Find f '(1) til følgende: f(x) = kvadratrod(x) * (kvadratrod(x) - 5)
  • aftagende

    Forumindlæg
    er der nogen der kan hjælpe: f(x)= e^-x -2x gør rede for at f er aftagende jeg må ikke bruge lommeregner :s
  • dirfirantilitet

    Forumindlæg
    hej allesammen, jeg har fået en opgave der hedder: udled diferentialkvortienten for f(x)=x^2 betyder "udled" ikke at jeg skal differenser funktionen?