Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 19741 til 19760 af 144397
-
solen
ForumindlægHer er lige et par spørgsmål. Hvis nogen af jer kan svare vil det være super!a) Forklar, hvorfor solen egentlig er under horisonten, når man ser den gå ned.b) Forklar, hvorfor solen ser fladtrykt ud, når man ser den lige over horisonten.Kristian/ -
Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe - integration
ForumindlægHej Er der nogen, der trinvist kan forklare mig følgende vedhæftede billede? Jeg er blandt andet i tvivl om, hvor k1 kommer fra. Hvis nogen kan forklare det trinvis ved enten differentiation eller substitution, så bliver jeg meget glad :-) -
Førsteordensbetingelsen
ForumindlægNogen der kort kan forklare mig hvad det er det går ud på ? altså jeg er med på hvad det er i generelle træk, men jeg skal skrive en opgave hvor jeg blandt andet skal forklare hvad det er så ville være rart hvis jeg kunne få en lille forklaring på hvad det helt præcist var På forhånd tak -
Potensfunktion
ForumindlægNår en kvægavler skal bestemme vægten af en kvie, kan han måle omkredsen af dyrets bryst (bringemålet) og derefter finde vægten i en tabel. Denne sammen hæng kan med god tilnærmelse beskrives ved y=b*Xa , hvor X er bringemålet (cm) og y er vægten (kg). Grafen går igennem (69,30) og (160,3... -
Enhedscirklens omkreds. hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal gøre detaljeret rede for Arkimedes' metode af enhedscirklens omkreds. Det er formlen O=2pi*r. Men hvordan skal jeg bevise det? -
Væsentligt Bevis
ForumindlægNu har jeg bevist at ln(ab) = lna +lnb for R Hvordan beviser jeg at ln(a^b)=b*ln(a) for R ? -
Sammenligning af gennemsnit og standardafvigelse for 2 grupper
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvordan jeg sammenligner gennemsnit og standardafvigelser for klienter i et casestudie med en klinisk standardiseringsgruppe på en række spørgeskemascores før behandlingen for at undersøge, om klienterne er typiske for deres diagnostiske kategori. Jeg har udregnet gennemsni... -
Hvordan kan man se dette
ForumindlægHej Jeg har oploaded en opgave, som et billede. Jeg er ikke særlig god til se sådan nogle type opgave, og har aldrig kunne forstå det. Er der en metode, for at se hvad/hvordan det gælder? På forhånd tak! -
Kombinationer af kodelås
ForumindlægHej folkens. Jeg har en opgave hvor jeg skal regne ud hvor mange kombinationer der er i en kodelås hvor der er tallene fra 1-8 og 4 af dem skal være trykket ned. Er der nogle der kan hjælpe mig. Kan simpelthen ikke finde ud af det :) -
hjælp til opgaven
ForumindlægHej. er min opg. a korrekt og er der en fremgangsmåde til at løse b og c? -
Redegør kort for egenskaber ved de trigonometriske funktioner
ForumindlægHvis jeg siger følgende som svar: Tidligere har vi anvendt cos, sin og tangent som redeskaber til beregning af i trekanter. Disse trigonometriske funktioner beskriver en sammenhæng mellem vinkler og det trigonometriske udtryk, og derfor kan de beskrives som funktioner. Yndividere kan man sige a... -
Diff - f´´
ForumindlægEr der nogen, som kan forklar mig lidt mere om f´´. Skriver studieretningsprojekt og har fået stillet følgende spørgsmål: Gør rede for, hvordan man ved brug af diff. regning bestemmer den stejleste punkt på en graf? (Bjerrumdiagram) Håber der er nogen som kan hjælpe :) -
opgaver
Forumindlæghej, jeg sidder med nogle opgaver, som er forvirrende (for mig), ar brug for noget hjælp, tak opgave 1 der er et tabel, hvor x er lig med antal år efter 2005, og y er årslønnen (målt i yuan) år: 2005 , 2009 årsløn: 14.033 , 24.192 tabellen viser årslønnen (målt i yuan) for kinesis... -
Monotoniforhold
ForumindlægEn funktion f er givet ved (se vedhæftet) Opgave lyder: Bestem f'(x) og bestem monotoniforholdene for f -
Matematik skriftlig karakter - årsprøve/ måske eksamen - undren over krav til karakter
ForumindlægHej Jeg er virkelig ved at nå en hrænse, hvor jeg ikke forstår hvorfor jeg får så lave karakter i matemarik når jeg beregner og kommer fremt il de korrekte svar i næsten alle opgaver. Kan det virkelig passe, at en lærer kan hive en ned i karakter når der er tale om en skriftlig eksamen/årsprøve/ ... -
Q-værdi?
ForumindlægJeg er gået i stå i denne opgave: Til et neutrinoeksperiment havde man i Gran Sasso-tunnelen i Italien anbragt en beholder, der indeholdt 30,3 ton af grundstoffet Galium. Neutrinoerne registreres ved reaktionen v + 71-Ga → 71-Ge + e- b) forklar, hvorfor neutrinoer med energi mindre end 3,... -
Gnidningskraften
ForumindlægHvordan skal man forklare det på en let måde det sidste spørgsmål -
Vektore/bevis
ForumindlægHej!Jeg skal indtegne følgen punkter; A(4,3), B(-1,5), C(-3,2), D(2,0) OG E(9,1). Så skal længden beregnes af hver af vektorerne AB OG CE, dem har jeg fået til henholdsvis; (5/2) numerisk og 12. Herefter skal jeg bevise at vektor AB = vektor DC.Hvordan skal dette gøres??Hvis det tegnes kan man se... -
Hjælp til 2. gradsligning
ForumindlægHar lidt bøvl med denne andengradsligning: b) x2-16x+28 = 0 a = 1 b = -16 c = 28 d = b2-4*a*c For at finde diskriminanten, bruger jeg ovenstående formel og sætter mine tal ind. -(-16)2-(4*1)*28 = (256-4)*28 = 7056 d = 7056 d>0 dvs. der er to løsninger x = -b+√d/2a x = -b-&ra... -
Hjælp med algebraproblemer:
ForumindlægHej alle. Normalt har jeg det ikke så svært med matematik, men for nyligt har jeg haft det ret udfordrende med at forstå noget algebra. Min lærer har sagt alt muligt og forklarede kvadratsætninger, og jeg føler at jeg er nogenlunde godt med, men at jeg ikke helt kan anvende det. Jeg føler især a...
