Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19741 til 19760 af 23489
-
en lignong jeg ikke kan komme videre med
Forumindlægdenne ligning volder mig lidt problemer jeg kan ikke komme videre pga jeg ender i nul. hvad gør jeg lige de to første ligninger er opgaven resten er mine mellemregninger. 2x+3y=1 3X+y=3 X=(3-y)/3 2((3-y)/3)+3y=1 2(1-1/3y)+3y=1 2-2/3y+3y=1 2-1=2y-3y Y=-3 X= -
integration ved substitution
ForumindlægJeg kan ikke få følgende opgave til at passe. Bestem integralet: ∫2x/x^2+3 dx t=x^2+3 t ' = 2x ∫2x/x^2+3 dx = ∫ 1/2x 2x/t dt = ∫1/t dt = ln|t| = ln|x^2+3| = ln(x^2+3) Hvor kommer 1/2x fra i ovenstående? -
Partikeldensitet
ForumindlægJeg får at vide, at jeg skal bruge Boltzmann-fordeling til at finde ud af, hvor hurtigt partikeldensiteten falder som funktion af højden over overfladen. Jeg har oplyst T = 110 K som er den atmosfæriske temperatur og udelukkende består af SO2, samt g = 1,796 m s-2. Jeg synes ikke jeg kan gennems... -
Tysk stil
ForumindlægNogle der vil hjælpe med eventuelle fejl? :-) Ich wohne in Holstebro mit meinem Vater und meiner Schwester. Mein Bruder zu Hause nicht mehr lebt, weil er zu Hause gelassen. Ich gehe am Rolf krakes Schülern in 9 klasse. In meinem Freitag ich oft bin mit meiner freunde. Wie sehen film, und ist unt... -
Dansk eksamen STX 2012 - Litterære artikel Tyngde :)
ForumindlægHej søde mennesker :) Jeg frygter lidt, det som jeg har skrevet til dansk eksamen. Jeg vil gerne oploade min opg., hvis en af jer er interesseret i at læse den igennem, og se hvor den ligger hen.. Jeg er bange for at have misforstået opgaven .. :( Tusind tak på forhånd! -
Dumme mig :)
ForumindlægHej Nogle gange får jeg en type af opgaver som jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal regne.. fx. hvor mange gange er 567 større end 89 ..?? eller hvor mange gange er 89 mindre end 567.? Jeg ved simplehen ikke hvad jeg skal sætte som divisor og dividend.. Jeg har hørt at det er lige meget,... -
rettelse af opgave..
ForumindlægHej.. er der nogen der gerne vil rette min fransk opgave. der er også nogle ord på dansk som jeg ikke kan finde ud af at oversætte til fransk.. Une interview entre un journalist et un sans-abri. Jean-Paul: Bonjour. Je m’appelle Jean-Paul et je suis journaliste pour le journal français qui s’appe... -
Komma i "Så forstår jeg godt hvad det er du ikke forstår"
ForumindlægTroede egentlig den var ret nemt - men jo mere jeg pludselig gav mig i kast med den, jo mere umulig synes jeg at den blev Nogen der er sikke rpå kommasætningen i den? (NB uden start-komma) -
Tre ligninger med tre ubekendte
ForumindlægJeg har tre ligninger med tre ubekendte. -Hvordan løser jeg opgaven? d1=(300.000m/s)*t d2-d1=(24.000m/s)*t 2=(d2-d1)/d1 -
Den fotoelektriske effekt
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man på mest simpel vis, kan eftervise den fotoelektriske effekt? -
Religion?);
ForumindlægForklaring på hvad :: Regeletik, Konsekvensetik og Sindelagsetik er? -
Differentiering af f(x)=x^n
ForumindlægHej Jeg forstå ikke følgende fremgangsmåde til at differentiere f(x) = xn Specielt første skridt, hvor det står an - bn =.... (Hvad foretages der helt specifikt her?) Benyt denne formel, der gælder for hvert naturligt n > 0 : an - bn = (a-b)·(an-1 + an-2·b + an-3&midd... -
Mislykket forsøg
ForumindlægHej Vil det være forkert at skrive i en konklusion, at da mit forsøg ikke lykkedes efter hensigten, kan min hypotese ikke bekræftes, men der er heller ikke tale om, at hypotesen er blevet modbevist? Jeg mener i hvert fald ikke selv, at man har modbevist en hypotese pga., at ens forsøg ikke ha... -
DF - Ideologi
ForumindlægSidder mit i en opgave og kom til at tænke på hvilken ideologi DF (Dansk Folkeparti) egentlig har, har kigget lidt rundt på nettet men kunne ikke lige finde noget... Hjælp søges! På Forhånd tak! Frank -
Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?
ForumindlægDet som man har skrevet i synopsis må man gerne sige det? eller skal man lave det hele om? -
lokale ekstrema
Forumindlæghvordan finder jeg lokale ekstrema til funktionen x når jeg kender funktionen x og dens intervaller???? -
lineær funktioner (bestemmelse af b)
Forumindlæghej Hvordan bestemmer man b ved hjælp af to punkter. :P -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
En Københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
uni i Skotland
Forumindlæghej Jeg går i 3.g, og har altid drømt om at læse på et universitet i udlandet. I begyndelsen af året forsøgte jeg mig med USA, men måtte temmelig hurtigt give op. Jeg går på et ganske almindeligt STX i udkantsdanmark, og alle mine lærere nægtede at hjælpe mig med ansøgningen (nok mest fordi d...
