Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19801 til 19820 af 20689
-
Hvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`HHX, STX eller HTX?
ForumindlægHvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`? STX eller HTX eller HHX. Nu tænker jeg lektie og afleveringsmæssigt. -
MATEMATIK 1 messing- terninger
Forumindlæghej alle sammen er der nogen som kan hjælpe mig. jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgaver. 3. du har en mængde messing- terninger af forskellige størrelser, som du kan måle med en lineal og veje på en vægt.er der en lineær sammenhæng mellem deres rumfang og deres vægt? tak på forhånd -
renæssancen
ForumindlægHey i need help ... fast Jeg skal lave en dansk fremlæggelse om renæssancen og dens tekster og skal finde ud af hvilke genre de skrev om og hvad de handlede om... Altså om det var glade tekster eller sørgelige tekster om de handlede om krig eller sygdom eller hvad de gjorde... I må også gerne gi... -
3 Matematik (A) opgaver
ForumindlægHej Jeg har 3 opgaver, som jeg ikke kan finde ud af. Jeg har svært ved at skrive det hele ind her, så derfor har jeg bare vedhæftet et word dok. med disse opgaver. Håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg forstår dem ikke rigtig. Hvis ikke ikke kan se opgaver (i billeder), som prøv at trykke fl... -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi... -
Beregning på Helmholtz spoler
ForumindlægHej, Jeg skal som et led i min SRP laver udregninger på det midterste punkt mellem to Helmholtz spoler, som har en afstand imellem sig som er ens med radiusen af de to spoler. Jeg synes, at dette er svært og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme i gang. Er der nogen, som ligger inde med noge... -
Mat-øk eller økonomi
ForumindlægHej alle :) Jeg skal som så mange andre til at søge studie meget snart. I den forbindelse er jeg meget i tvivl om hvor vidt jeg skal sætte Matematik-økonomi eller Økonomi som min første prioritet, jeg synes snart jeg har læst samtlige debatter og al den info jeg kan finde om uddannelserne på ... -
Volt?
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd :) Når man laver er forsøg i f/k med strøm, hvordan ved man så, hvor mange volt forsøget skal være på? Det skal dog lige siges, at jeg går i 8... -
Spørgsmål om tangenter og vektorer
ForumindlægHej, Kan tangenter opfattes som vektorer (og/eller omvendt) ? -
Tandlæge
ForumindlægHej jeg brænder for at blive tandlæge og vil gerne starte her til sommer eller vente et år. Mit problem er at jeg ikke helt har gennemsnittet kan man søge ind via kvote 2 hvis man har 8.5 i snit. Er der nogen anden vej man kan søge ind, kan man tjene nogle point? Og vedrørende til point, så hører... -
Sinus og cosinus funktionerne
ForumindlægJeg kan ikke helt forstå denne defination og notationen, hvorfor har de skrevet det på den måde: Funktionerne cosinus og sinus er periodiske med perioden , dvs. for ethvert ∈R, gælder det at: - Skal der egentlig være et mellemrum mellem cos og t? Hvorfor har man lagt 2 pi til... -
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
Matematik - Opg. 2
ForumindlægOpgaven: (Uden hjælpemidler) Om en ret linje med ligningen y= ax + b oplyses det, at linjen går gennem punktet (1,5), og at y-værdien vokser med 6, når x-værdien øges med 2. Bestem tallene a og b. Mit bud: For at bestem b benyttes y = ax+b For at finde a er det ikke formlen, y-y0 = a(x-x0) E... -
hvem er glad for at de tog hf?
Forumindlæghej som overskriften også siger hvem er glad for at de tog hf? altså jeg overvejer lidt at tage hf efter 10 kl..og til den tid er jeg 17 år, når jeg starter på hf, og er der nogen ,som er glade for at de tog hf, og er de eksaminer svære når man skal afslutte sin første og andet år ... :) håber i ... -
Lidt hjælp ønskes..
ForumindlægVed titrering af Fe2+ med permanganat, MnO4-, i sur opløsning forløber følgende reaktion: Fe2+ (aq) +MnO4-(aq) --> Fe3+ (aq)+Mn2+(aq) a) Afstem reaktionsskemaet b) Beregn ΔG? for reaktionen ved 25 °C c) Beregn reaktionens ligevægtskonstant ved 25 °C Det er afgørende for tit... -
Neutralisation af saltsyre med NaOH
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om Neutralisation af saltsyre med NaOH (natriumhydroxid). Vi lavede et forsøg med det, men det nogle uger siden, og jeg har (desværre) glemt det. Mine notater blev (øvsa) væk i skolen. Hvorfor, aner jeg ikke. Jeg kan kun huske noget med bas... -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Er det nedladende?
ForumindlægHejsa, jeg har simpelthen gået og tænkt på, hvorfor nogle folk må søge ind gennem kvote 2? Det er jo klart at alle der har fået gennemsnittet får et direkte adgang til deres drømmestudie, men de der ikke har fået gennemsnittet må søge gennem kvote 2. Kunne de ikke bare droppe kvote 2 ansøgerne,... -
integration
ForumindlægEn fabrik skal fremstille metalplader til industrimaskiner. Man har brug for at vide, hvor meget pladen vejer, og hvor pladens tyngdepunkt findes.Fabrikken skal fremstille 3 nye pladetyper. Tyngdepunktsberegningerne skal indkodes i udskæringsmaskinen.Pladerne skal være 4 mm tykke, og det anvendte... -
Hej derude
ForumindlægFor konstant acc. gælder: a = v ' (t) = s '' (t) => s = 0.5 * a * t2 Da a cykel = 2, når cyklen sin max fart efter 5 sek, så vi har: s cykel = 0.5 * 2 * 52 + (t-5) * 10 (hvor t er samlet tid og sidste led er bidrag fra og med v er konstant) s bil = 0.5 * 1...
