Søgning på: religion c noter. Resultater: 19821 til 19840 af 76504
-
100 lire koster 0,3842.....
ForumindlægHejj håber der er nogen der kan hjælpe nem opgave men kan ikke finde ud af det håber der nogen der kan forklarer :-) 100 lire koster 0,3842. 100 svenske kr. koster 86,25. A hvad koster 21000 lire i danske penge? B hvor mange danske kr. er 100000 lire? C hvor mange danske kr. er 100000 svenske k... -
2. gradspolynomier og parabler
ForumindlægHej, jeg har fået følgende opgave: y1=2x^2+x-1 a)Er parablen glad eller sur? (her har jeg svaret glad, da a er positiv!) b)Hvor skærer parablen y-aksen? (er det b?) c)Bestem nulpunkter og toppunkter. (Hvad er nulpunkter?) Håber der er nogen som gider hjælpe mig... -
Psykologi -valgfag .
ForumindlægJaaa, som sikkert mange andre 1.g'er, har jeg også lige fået taget mig sammen og valgt mit valgfag .. - Efter længe tænkning er jeg kommet frem til psykologi.. Ville lige hører, til dem som har psykologi på C-niveau, hvad synes i om det? -er det godt/skidt? .. Noget jeg kan glæde mig til?, ev... -
Mat. finde vinkel B
ForumindlægHej. Vi har en trekant som er 20 m, 8 m og 21,6 m . Og vi ved at vinkel C er 90 grader. Vi skal så finde ud af hvor mange grader vinkel B er. hvordan gøre jeg det? Altså har prøvet at bruge sinA men det giver et MEGET stort tal :S Håber der er nogen der kan svare hurtigt, da det er noget jeg h... -
Konstanter i 2. gradsligning
ForumindlægHåber der er noget hjælp at hente, for er virkelig lost, kan overhovedet ikke tænke lige nu. Men opgaven lyder således: En parabel er givet ved ligningen y=x^2+bx+c. Punktet P(3;4) ligger på parablen og parablens tangent i punktet P indeholder punktet Q(-1;-4). -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa, jeg har følgende problem: Opgaven handler om luftmodstandens indvirkning, når man falder i frit fald. Jakob vejer 75 kg og hopper ud fra 7000 meters højde. Først antages at der ikke er nogen luftmodstand. a) Opstil en differentialligning for Jakobs hastighed v målt i m/s og tiden t m... -
graf + funktion
Forumindlægmin opgave lyder: grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). bestem en forskrift for f(x). hvordan ville du gøre? jeg har fundet fortegnene for a,b,c og d, men hvordan får jeg en egentlig forskrift ud af det? -
Tekstopgaver - HASTER
Forumindlæga) 150 kr er 30% af et beløb. Beregn hele beløbet. - hvordan? b) Renten af 2000 kr til 5 % p.a. i 1/4 år er? -||- c) Hvor meget koster 1800, når kursen er 105? -||- d) Skriv facit med 1 decimal: 3,75 * 0,75 = ? (jeg ved, at man se bort fra kommaerne, men hedder det så 075 eller 75 eller noget hel... -
Bestemmelse af stamfunktion
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave uden hjælpemidler, der lyder som følgende: Bestem den stamfunktion til funktionen f(x)= - 2/x , x>0 , hvis graf går gennem punktet (e,1). Jeg har først fundet en vilkårlig stamfunktion: ln x + c + K ? Men er i tvivl om hvordan jeg udfra denne vilkårlige stamfunkti... -
hjælp til kvardratsætninger
ForumindlægHeej med jer. Har fået en matematik opgave for som jeg bare ikke kan løse. Opgaven lyder: Benyt kvadratsætningerne til at omskrive følgende udtryk. a. 3² - a² b. (2a)² - (3b)² c. 9a² - 1 Håber i vil hjælpe. -
Kondensatorpladers ladning - hvordan?
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave om en kondensator. Jeg ved at der over kondensatoren er en spænding på 9 V, mellemrummet imellem pladerne er på 2 mm, pladernes areal er på 7,3 cm. Jeg ved at der er en formel for ladning: Q=C*U Hvordan regner man den enkelte plades ladning ud? Bisp... -
Matematik
ForumindlægHej jeg har en opgave henne i skolen som jeg virkelig bare ikke kan finde ud af jeg håber der er nogle der kan hjælpe :) Skriv en funktionsforskrift til den sproglige beskrivelse. a. y er 2 gange så stor som x. b. y er hele tiden 2. c. y er 3 gange så stor som x. d. y er halvt så stor som x... -
Beregning af masse - det haster :(((
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig fast i denne opgave. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal beregne den eller om det jeg har lavet er overhovedet rigtigt. Jeg skal beregne massen af C-vitamin/Ascorbinsyre i denne øvelse. Jeg håber virkelig at der er nogen der kan kigge det igennem og se om hvor fejlen ... -
Differentialligningen: g'(t) = A*g(t)
ForumindlægJeg sidder med differential ligningen g'(t) = A*g(t) ,jeg har en Terminal betingelse som hedder G(T) = 1. Jeg skulle gerne nå til et resultat som hedder: e^-a(T-t) Men jeg får noget helt andet: e^-1/2 + C. Nogen som kan hjælpe? -
Fordøjelsessystemet: Proteiner&stivelse HJÆLP
ForumindlægHeey Alle :) Jeg er igaang med at læse op til eksamen og jeg stødte på et problem: gøre rede for stivelse og proteiners nedbrydning og optagelse i fordøjelsessystemet og diskutere hvilken betydning kostsammensætningen har for fordøjelsen og sundhedstilstanden fx hvilken betydning har kostfibre fo... -
Please hjælp med Kemi (Alkoholer, ethere og phenoler?
Forumindlæga) Hvilke intermolekylære bindinger findes mellem alkoholmolekyler? b) Hvilke opløsningsmidler er bedst til alkoholer korte carbonkæder? Hvilke opløsningsmidler er bedst til alkoholer med lange carbonkæder? c)Hvilke produkter opnås ved en stærk oxidation af en alkohol? (en stærk oxidation er ... -
Matematik konstruer figuren
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp, jeg skal lave en opgave på geogebra, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal gøre det, på geogebra håber du vil hjælp mig. AC = 7 cm Vinkel A = 50 grader Vinkel C = 40 grader Aflæs vinkel B samt linjestykkerne AB og BC Indtegn trekantens højder Find trekantens areal... -
elektrokemi
ForumindlægHejsa. Jeg har vedhæftet en opgave om elektrokemi. Vil nogen være så kær at se, om det jeg har lavet indtil videre er korrekt? Jeg har lavet opgave a) delvist og b). Dog mangler jeg at vise, at cellereaktionen vil se ud som den gør og hele opgave c). Kan nogen hjælpe med at forklare det? Mange... -
Repetetion af 1.g matematik
ForumindlægVi har fået en matematik aflevering her i 2.g som handler om repetetion i forhold til det vi lærte i 1.g Her er opgaven: http://tinypic.com/r/2i7bwoz/8 Det er lykkes mig at løse opgave a, da det bare var en forklaring af hvad a og b var i en lineær funktion Dog kan jeg ikke kom helt rundt om o... -
Hjælp:-)
ForumindlægHej Jeg har en opgave om vektore men kan ikke huske hvordan man løser den. Her kommer opgaven: Bestem koordinaterne til punkterne C og D , når du har følgende oplysninger: A(5,3) B(-2,4) vektor: AC og vektor BD Håber at der er nogen der kan hjælpe mig:) Tak på forhånd:-) ...
