Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19821 til 19840 af 32803
-
forhøjelse af gennemsnit
ForumindlægHvis man i 2.g står med et gennemsnit af afsluttede fag på 8,1, er det helt umuligt at forhøje sit gennemsnit til cirka 9,8 til 3.g? Det er jo næsten to karakter højere... Er der nogen der har prøvet at forhøje sit gennemsnit så meget i løbet af et år og tog det meget indsats? -
råd?
ForumindlægHej med jer! Jeg er en pige, som skal op i 2.g her efter sommerferien. Jeg vil smaddergerne have et højt gennemsnit (vil læse tandlæge/medicin, når jeg er færdig med STX). Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal have i karakter, for at nå op på ca. 10,5 i snit? (Jeg er en flittig + pligtopfyldend... -
Suppleringsfag? Matematik C-B samt Historie B/Samfundsfag B
ForumindlægHJÆLP :-) Jeg arbejder som kontorelev hvor jeg er færdiguddannet i midten af november. Det har hele tiden været min plan at starte på en videregående uddannelse med start sommer 2011. Nu står jeg så og skal koordinere de suppleringskurser jeg mangler for at blive optaget på drømmestudiet. Jeg søg... -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
Skal have en differentialligning på formen y'+y=2e^x
ForumindlægJeg sidder lige nu med en differentialligning, jeg meget gerne skulle have over på formen y'+y=2exLigningen hedder: y'+3*y2=0 og den går gennem punket (0,4)Lige nu har jeg separeret de variable, så den kommer til at hedde dy+3y2=dxJeg ved ikke om dette er rigtigt eller i så fald, hvad min... -
funktioner af to variable
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med den opgave jeg har vedhæftet ? -
cirklens ligning og ubekend
ForumindlægHej, sidder med en opgave: x^2+y^2-2k*x+6y-12=0, jeg skal bestemme k så radius = 5 Jeg kan ikke lige se hvordan den skal løses? tak på forhånd -
Kontinuert funktion?
ForumindlægHvad vil det sige at en funktion er kontinuert? -
Ligninger
ForumindlægLøs ligningssystemet x+y=2 3x+y=14 -
Bestem forskriften for den rette linje
ForumindlægHej! Min opgave lyder: En ret linie går gennem punkterne (-2, 6) og (4,3). Bestem forskriften for denne rette linie. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man skal kunne det. Hvilke funktion er der overhovedet tale om? Nogen der kan hjælpe? -
STX-1, Mat A og B, 18. maj
ForumindlægKortfattet resultatliste til STX-eksamen. Der tages forbehold for regnefejl, ligesom jeg ikke gennemgår detaljerede udregninger: STX-A Opg. 1: x=-4 v x=3 Opg. 2: t=-1/5 Opg. 3: 23 er antal fluer til start og 1,386 viser en vækst på 38,6% fluer pr. døgn. Opg. 4: f er løsning til differentiallignin... -
I en population
ForumindlægI en population af bananfluer kan udviklingen i antal fluer beskrives ved modellen N(t) = 23 * 1, 386t hvor N( t) betegner antal fluer til tidspunktet t (målt i døgn). Gør rede for, hvad konstanterne i modellen fortæller om udviklingen i antal fluer i populationen. Jeg forstår ikke overstående ... -
Bevis for toppunktsformlen
ForumindlægHej, er der nogle der har en god forklaring på beviset for toppunktsformlen? Når jeg kigger på beviset forstår jeg intet, som i intet. -
Virksomhedsanalyse ????
ForumindlægHej alle sammen Nogle der ved hvad en virksomhedsanalyse omfatter? Og så er næste spørgsmål stortset det samme - hvad omfatter et virksomhedsportræt? Skal nemlig skrive SRP hvor jeg skal vælge område Torsdag, og jeg har hørt at en virksomhedsanalyse skulle være rigtig omfattende, da j... -
Politik
ForumindlægHej! Nogen der kan forklare mig de enkelte partier som Venstre, konservative osv.. Er helt vild dårlig til samfundsfag :( -
differential regning !! hjælp
Forumindlæghej allesammen, har brug for jeres hjælp, jeg har vedhæftet min opgave som pdf, håber i kan hjælpe mig med nogen af opgaverne! det vil virkelig være sødt af jer! den sidste opgave har jeg lavet :)) -
Spændingsfald
Forumindlæg"Bestem spændingsfaldet over hver af de enkelte modstande og strømstyrken igennem hver af dem." kan nogen hjælpe med den her opgave? gerne god forklaring tak på forhånd :-) -
hjæp
Forumindlæghej studieportalen er der nogen der kan vise mig en fuld udregning af denne her opgave? Du har givet to punkter: A(x,-3) og B(2,5). Du skal bestemme x, når afstanden: a) AB = 6 b) AB = 8 c) AB = 10 -
Parameterfremstilling
ForumindlægHej allesammen Er der nogen, der kan hjælpe mig med denne opgave?. Jeg er helt forvirret, på forhånd tak. Planen alfa har parameterfremstillingen: (x,y,z)=(2+s-3t,5-s-7t,-1+s+4t) Angiv en parameterfremstilling for den normal til alfa, der går gennem punktet A (8,7,-4) -
Kan jeg dumpe mundt. spansk med vilje?
ForumindlægHej, jeg sidder i den situtation at jeg har fået 00/00 i begge årskaraktere i spansk. Jeg er kort sagt uduelig til det. Så jeg ville egentlig høre om i morgen når jeg skal til mundt. eksamen i spansk, kan vælge at gå ind og sige at jeg ikke vil gennemføre eskaminationen og derved få -3 og ikke sk...
