Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 19841 til 19860 af 187712
  • Hurtig hjælp

    Forumindlæg
    En der kan hjælpe/forklare mig med at regne dette stykke ud : 2 * 3^3 - 3 * 5^2 + 4 * 7,5 Dette ^ er selvfølgelige betegnelsen for, at noget står i anden ! Håber der er en velig sjæl, som lige hurtig har tid til at kigge på regnestykket !!!!
  • hjæælp - hurtig:)

    Forumindlæg
    løs ligning: 1/2x+7=-2 1/2x 31? hvordan løser jeg den? der skal lige siges at 2 og 1/2 skal være sammen. prisen er steget fra 350 til 550 ? stigning er på = 5 reducer= 3(2b+a)-5b-a?
  • Reaktioner vand med baser

    Forumindlæg
    Carbonationen og phosfationen er baser. gør følgende reaktionsskemaer færdige: 1) H2O + CO3^- ? 2) H2O + PO4^(3-) ? Mit bud: 1) HCO3^- 2) H2PO4^- Ser det rigtigt ud?
  • Integralregning uden hjælpemidler.

    Forumindlæg
    Jeg skal bestemme integralet fra 0 til 2 af funktionen: (4x-x^2). Altså jeg skal finde arealet. Jeg har via lommeregner fundet arealet til 5,333. Men kan ikke huske metoden i hånden.
  • integraler, partial-brøker!!

    Forumindlæg
    S = integral tegn S (x-3)/(x^2 - 3x + 2) dx ved ikke hvordan jeg skal vælge som f og g.. ved ikke rigtig hvordan man renger sådan en opg. ud.. nogen der kan finde ud af det?
  • komplekse tal - haster!

    Forumindlæg
    Lad u betegne det komplekse tal u = 1-2i. Bestem u^2 på formen a+ib. Bestem derefter løsningerne til den komplekse ligning z^2+z+(1+i) = 0
  • Karakter til gymnasiet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går i ottende klasse, og har lige fået min halvårskarakter. Jeg ønsker virkelig at komme på gymnasiet efter niende, altså stx. Men jeg er ikke sikker på at mine karakter er gode. Min lærer siger, at karakterne spille...
  • "Mein Onkel Fred" - Hjælp til forståelse

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg er igang med en 24 timers forberedelse til Tysk A eksamen, og jeg har trukket teksten "Mein Onkel Fred" af Heinrich Böll, som er skrevet i 1951, og som hører under temaet "De 50er Jahre". Jeg forstår godt teksten og hvad den går ud på, men jeg har svært ved at s...
  • Anderledes (mat)opgave...

    Forumindlæg
    a+b=3 og a^2+b^2=13bestem:1) a*b 2) a^3+b^3Har lavet altmuligt, isoleret, sat ind osv., men kom ikke frem til et tal.::2835::
  • Reducering

    Forumindlæg
    Har 2 stykker i en aflevering der driller Reducering af disse 2 udtryk: Nr 1. -8x-(2x-3y)(-y-4)-2y(6+x) Nr 2. (x + y - x2)(x + y) + y(x - 1)2
  • hurtig hjælp!! stamfunktion til 2x osv

    Forumindlæg
    Hej Hvis man har 2x2 hvad er stamfunktionen så? skal man først finde stamfunktionen til 2 og så derefter x2 ? TAK
  • Stokastisk analyse – Doob's max L2 ulighed

    Forumindlæg
    Godaften Kan nogen hjælpe med denne? Sætningen siger: For en ikke-negativ L2-sub-martingal er E((Xn*)2)≤4E(Xn2) med Xn*:=maxk≤nXk dvs. ||Xn*||22||Xn||2
  • isoler

    Forumindlæg
    Hvordan isolerer jeg t: 0=-1/t^2 på forhånd tak
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til at afstemme dette reaktionsskema:MnO4 + C2O4^2- -> Mn^2+ + CO2Kan ikke få det til at passe med stigning og fald af oxiditionstal.
  • sammensat og omvendt funktioner

    Forumindlæg
    Hvordan løser man dette stykke? Bestem forskrifter for f¤g og g¤f når,1) f(x)=x^2+x og g(x)=-x+2
  • redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hej. 0 0 +2-2 2 Mg (s) + O2 (g)→ 2 MgO (s) Hvordan kan man præcis forklare hvad der sker i denne redoxreaktion?
  • Brøkforkortelse

    Forumindlæg
    hej, jeg har et lille problem med et forkorte denne brøk: (2x^2-6x-20)/(x^2+3x+2) Håber nogle kan hjælpe :) Tak på forhånd :) Kh Anne Kirstine
  • hjælp mig med brøker

    Forumindlæg
    2 * 2 ---- 5 10 * 3 --- 4 3 ----- * 2 7
  • Reduceringer

    Forumindlæg
    Vil en se om det er det rigtige facit jeg er nået frem til i disse reducerings opgaver, da jeg er lidt i tvivl, hvor vidt det er rigtigt:1) ((a^2)*(b)*(c^5)*(b^-4))/ ((a^-2)*(b^2)*(c^3)) = ((a^2)*(c^5)*(b^-4))/ ((a^-2)*(b)*(c^3) = ((a^2)*(c^2)*(b^-4))/ ((a^-2)*(b)) = ...
  • Skæringspunkter

    Forumindlæg
    Jeg skal finde skæringpunkterne.f(x)=5-x^2 og g(x)=4/x5-x^2 = 4/xEr der nogen af jeg der kan løse de her??Hjælp...