Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19861 til 19880 af 90635
-
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
HEEELP
ForumindlægFamilien Nielsen bruger 13,5 kWh elektrisk energi på et døgn. Hvor stort er deres samlede daglige elforbrug i enheden Joule? Den samme familie bruger på et døgn 15 MJ til varmt vand, som opvarmes i en vandvarmer fra 15 °C ti 50 °C Hvor mange liter varmt vand bruger familien i døgnet? -
Den afledede..
ForumindlægHvis jeg skal differentiere følgende udtryk: [(1/(1+c))*x^(c+1)]Er det så korrekt at skrive d/dx ?? Hvis der bare står jeg skal differentiere??? -
beregn vinkler
ForumindlægI en retvinklet trekant ABC, hvor vinkel C er ret, er a = 3,25 og b = 4,57. Beregn c. Beregn vinklerne A og B. hvordan gør jeg lige det? -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej tænkte på om en eller anden ikkek kunne fortælle mig, hvordan jeg regner den følgende opgave ud uden hjælpemidler I et koordinatsystem er en familie af parabler bestemt ved y = x2 - 4x + c . Bestem de værdier af c, for hvilke den tilhørende parabel har et toppunkt med positiv andenkoordin... -
Isolering af sinus i sinusrel.
ForumindlægJeg er lige pt. helt lost på hvordan man isolere sinus til A i sinusrelationen. \large\frac{a}{\sinA}=\frac{c}{\sinC}\Rightarrow\sinA=? er det evt: \large\sinA=\frac{\sinC}{c/a} -
BLÆKREGNING TIL PÅ MANDAG!
ForumindlægDel 15.000 kr. mellem A, B og C i forholdet 3:9:13. Hvor meget får de hver? Hvordan deler man sådan et tal i forholdene? -
F mærke af x
ForumindlægHej vi er et par piger, der har problemer med en matematik aflevering på A-niveau. Vi håber der er et par venlige sjæle derude, der kunne tænke sig at hjælpe os :) -
ligevægt
ForumindlægVed 25 grader C har vi ligevægtkonstanten K=8,9 *102 M-1 a. Er der ligevægt i en 0010 M KSCEN-opøsningm når [FeSCEN2+ ] er 1,0 *10-4 M, og koncentrationen af jern(III)ioner er 1,1*10^-4 M? Hvis nej, til hvilken side vil reaktionen da forløbe? Jeg har her brugt ligevægtsligningen og fik Y til at v... -
videregående uddannelse
Forumindlæghejsa. når jeg er færdig med min hf, har jeg overvejet at søge ind på en naturvidenskabelig uddannelse på Århus Unversitet, og jeg har i den forbindelses følgende spørgsmål: 1) hvor ligger det naturvidenskabelige fakultet rent geografisk(vedlæg gerne et kort, da jeg ikke er særlig kendt i årh... -
HF i enkeltfag
Forumindlæghejsajeg har tænkt mig at tage dansk A, engelsk B, mat B, på VUC som jeg mangler for at komme ind på sygeplejeskolen. Men jeg kan se der er noget med noget gebybetaling for fagene. Er der nogen der går på vuc der ved noget om dette for det kan da hurtigt blive dyr fornøjelse at gå på vuc. får man... -
Analytisk plangeometri
ForumindlægJeg har en opgave som jeg er helt tom på. Jeg har tegnet de 5 ligniner ind i koordinatsystem hvor de danner en femkant. y = ½x + 2½ y = -½x - 1 y = x + 3 y = 3x-4 y = -2x + 4 jeg skal nu finde arealet af femkanten, samt vinklerne inden i den? Er der en som er god til de... -
Ti-89 titanium
ForumindlægJeg skal til at bruge min Grafregner til at finde toppunkt og Støttepunkter og lign. men hvordan får jeg den til det?Alle forslag er velkommen.Jeg tror i øvrigt at det er en eller anden instilling for jeg kan godt finde den "knap" jeg skal trykke på men der sker absolut ingen ting!på fo... -
SØGER MATEMATIKNOTER!
ForumindlægHej søde mennesker. Er der nogen som har gode matematiknoter til 1.g på A-niveau i følgende emner?: Trigonometri: Beregninger i ”skæve” trekanter (sinus- og cosinusrelationerne) - Tangent til cirkel - Skæring mellem linje og cirkel - Skæring mellem linje og 2.gradspolynomium... -
eksamensopgave
Forumindlæghej.. jeg sidder med denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har et problem med opgave 5 d) hvor mange procent.... Derudover ved jeg heller ikk hvordan jeg skal gå i gang med opgave 6 og 7bhåber der er nogle der vil hjælpe..på forhånd tak -
ligning for cirkel
ForumindlægHej!Hvis man får oplyst at to punkter i et koordinatsystem( p(0,5) og q(12,9) er diameteren for en cirkel.Hvordan finder man så cirklens ligning?mvh. Interjak -
Afslag, selvom man opfylder adgangskrav
ForumindlægHej jeg er virkelig bekymret. Jeg havde søgt på aarhus universitet til medicin og psykologi, men jeg har fået besked om at jeg ikke opfylder adgangskravene. Jeg opfylder alle krav til psykologi, men til medicin skal jeg supplere, og det har jeg nævnt. Jeg har søgt Aalborg, Odense og KU og der var... -
Beregn vinklen fra rumsonden
ForumindlægSe vedæftede fil for opgaven... Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået formuleringen af opgaven Er det vinklen jeg skal finde, eller noget helt andet? Jeg ved ikke om jeg må bruge de værdier der ligger på nettet omkring jordens radius/omkreds til at beregne opgaven. Findes der en måde ... -
Gangetegn i word
ForumindlægEr der nogen genvej til at skrive dette gangetegn · i word? Jeg plejer altid at finde det oppe i menuen, men det tager sin tid. Jeg gider ikke at bruge tegnet * -
Definition af en funktion?? (haster lidt)
ForumindlægHej allesammen Jeg er ved at lave en matematikopgave, hvor jeg skal definere funktionen f(x)=2x^2+14x+24.. Er der nogen der ved hvordan man gør??
