Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19861 til 19880 af 33706
-
En uretfærdig karakter!
ForumindlægHej allesammen!!Jeg befinder mig i øjeblikket i en svær situation. Jeg har i dag fået min geografi karakter at vide. Jeg har fået et 8-tal, som jeg er utilfreds med, for jeg finder det uretfærdigt. Da jeg har fået et 10 og 9 pil op ad for mine rapporter. Han kan kun bedømme os ud fra det skriftli... -
Komplekse tal: modulus og argument
ForumindlægJeg er godt i gang med at skrive min SSO, og er stødt ind i lidt af et problem - den skal afleveres om 36 timer, og jeg har vældig travlt!Mit spørgsmål drejer sig om argument for komplekse tal. Jeg kan simpelthen ikke finde frem til de to løsninger, der skal være - jeg kan kun finde den ene. Hvor... -
y''=4y ?
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, som vi ikke har gennemgået løsningsmodeller for i klassen, og har derfor prøvet at gætte mig frem. Men dog uden megen held. Bestem løsningen til y''=4y Der opfylder at y(0)=1 og y'(o)=0 Her tænkte jeg, at man først kunne finde en løsning til y''... -
tage gymnasiet om igen
Forumindlægikke fordi jeg har besluttet mig for at gøre det, men hvis jeg ser at mit gennemsnit er ikke nok til at komme i mit drømmestudie fordi jeg ikke har gidet gøre noget vel gymnasiet sådan rigtigt, kan jeg så tage gym forfra? -
Mat a, fysik b, kemi b
ForumindlægHej alle sammen Sidder og skal til at vælge min endelige studieretning jer om ikke særlig lang tid, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg overvejer stærkt linjen mé matematik A, fysik B, og kemi B. Men har hørt fra folk at dette v... -
Ha (jur)
ForumindlægJeg overvejer at søge ind her til sommer. Håber der er en der kan hjælpe mig med et spørgsmål, omkring ha (jur). 1. Hvad ligger ens start løn ca på efter ent uddannelse. Er vi over de 30.000 kr ? -
Kan nogen bøje i neon?
ForumindlægFor mig, hvad det præcis er jeg gør når jeg differentierer en funktion? Det lyder måske mærkværdigt.. Men nu har jeg været gennem differentialregning to gange i min levetid - og min hjerne kan simpelthen ikke forstå, hvad det er der foregår! Så jeg ville høre om nogen kan skære det ud i pap.. Med... -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Forskel på epsilon-delta definition og en fra DTU e-noter
ForumindlægHej derude Sidder og læser lidt op på noget matematik inden jeg starter på DTU og har prøvet at lede efter en forklaring på engelsk af den definition de giver af kontinuitet i DTUs e-noter, men kan ikke finde nogen på google. http://01005.mat.dtu.dk/materialer/enoter/afsnit/NUID27-tn14/ På den... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
ang lineære vækst, eksponentiel vækst etc.
ForumindlægJeg er ved at forberede de mundtlige spørgsmål til matematik eksamen og er blevet i tvivl om formuleringen af nogle af spørgsmålene. Vil helst ikke misforstå dem. Spørgsmålene som forvirrer mig er disse her "Gør rede for lineære vækst", "gør rede for eksponentiel vækst" og &... -
Skal til afgangsprøve.. Hjælp!
ForumindlægHej Studieportal. Jeg står og skal til afgangsprøve på torsdag, da jeg skal ind på tekniske skole, og jeg har ALTID været dårlig til matematik, bestod ikke til eksamen i folkeskolen, og jeg vil helt vildt gerne bestå denne gang! Jeg skriver blot her, fordi jeg håber i vil kunne fortælle mig ... -
Kontor uddannelse
ForumindlægHej StudiePortalen! Jeg er en dreng som lige nu går i 10 klasse. Jeg vil mægtig gerne have mig en kontor uddannelse, som fokusere på både skriftligt og mundtligt arbejde via IT. Jeg har overvejet at tage HF, siden jeg har en 10 klasse i baglommen, kræver det mere? Det er vel bare hvilke... -
Letteste metode til at dividere
ForumindlægHvilken metode, synes I, er den letteste at bruge, når man skal dividere? Jeg tænker ikke på lette regnestykker som 20/5, men regnestykker som 3421/7 eller 2981/9 (bare nogle tilfælde eksempler). Jeg har nemlig altid divideret store tal i hovedet, men aldrig lært, hvordan det reelt set gøres på ... -
er funktionen f(x) løsning til differentialligningen?
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til terminsprøver og er lige igang med at kigge matematik igennem med de opgaver der er uden hjælpemidler. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg skal gribe sådan en opgave an, som følgende? Gør rede for, at funktionen f(x) = x^2 * e^x er løsningen til di... -
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m... -
statistik
ForumindlægHey derude, Jeg har en matematikopgave, som jeg ikke helt ved hvordan skal honteres. den lyder således: I Tidsskriftet The American Journal of Medicines beretter et amerikansk forskerhold følgende om en undersøgelse af risikoen for Alzheimers sygdom (en sygdom, der især rammer ældre mennesker)... -
Mat: "Hjælpemidler" til afleveringer
ForumindlægJeg har datalogi og vi har lige lært at programmere simple ting. Fx har jeg lavet et program til at regne vinklen ud mellem to vektorer, når deres koordinater er givet. I matematik skulle vi i en aflevering lave en opgave, hvor man skulle finde vinklen mellem to vektorer, så jeg brugte selvfølge... -
Hjælp til mat..
Forumindlæger der en sød person som kan hjælpe mig med nogle matematik stykker som jeg ik rigtigt kan lave dem.. kan i hjælpe mig ??? :) Jeg håber det kan hjælpe jer nu :D 1. Forkort brøk: X^2 +2X --------- 4X + 8 2. Reducere: 8a^3* b*a^-2 -------- (2b)^2 3. omskriv: 4x^2 -12x + 9 ti... -
At tage sig sammen?
ForumindlægJeg startede rimelig godt ud i starten af af året og fik en del topkarakter, men nu falder det hele fra hinanden har fået 00 i mat efterfulgt af et 02! Min historie lærer tog lidt lysten fra mig hvilket har resulteret i at jeg har fået et indskærpet syn af hende oig hendes undervisning! Til trods...
