Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19881 til 19900 af 95434
-
Stereoselektiv syntese
ForumindlægJeg har problemer med underopgave b og c. Især c) kan jeg ikke få til at give mening. Håber der er nogen som kan hjælpe mig med at forstå dem :) Ved den traditionelle syntese indeholder produktblandingen fire forskellig stereoisomeere former af C og D. b) Gør rede for, at der findes fire stereo... -
Engelsk oversættelse... Brug for at blive rettet.... Det haster ....
ForumindlægTranslte the Danish text into English:Hvis man er tålmodig og ikke for principfast, kan man fylde sin computer til randen med ulovligt kopieret musik fra Internettet. Musikindustrien bryder sig naturligvis ikke om, at Nettet flyder med ulovlige musikfiler, og her i landet har en række organisatio... -
bestem vinkel
ForumindlægB) C= 90g, B= 47,3g, og b = 17,6cm Du skal tegne trekanten og bestemme vinkel A og siderne a og c -
Varmefylde
ForumindlægVarmefyldeVæske c i J / kg * grader cEthanol 2430___________________________________________Beregn den energi, der skal tilføres for at opvarme 300 g ethanol fra 15 grader C til 60 grader C. -
temperaturen på Jorden
ForumindlægTemperatur ved overfladen Gnsn. 14 °C Min. temperatur -88 °C Max. temperatur +79 °C Hvad mener man med, at den mindste temperatur er -88 grader fx, det passer jo ikke? -
spørgsmål
Forumindlægfindes der en cirkel hvor arealet øges med 2 når radius øges med 2 og findes der en cirkel hvor arealet øges med c når radius øges med c(antag at c > 0) (gerne forklaring til) -
andengradsligning en løsning
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået følgende opgave: Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax2+2x+c=0 har netop en løsning. Hvordan bestemmer man den sammenhæng der er mellem a og c, når andengradsligningen har en løsning? -
trekanter
Forumindlægom en trekant ABC oplyses at C er stump, a = 5, b = 8 og trekantens areal er 10. Jeg skal bestemme C hvordan gør jeg det ?? -
Resistivitet og resistens
ForumindlægEr der nogen der ville have lyst til at hjælpe mig med et kæmpe svagt punkt inden for fysikkens verden? jeg sidder med et fælles spørgsmål med flere tilhørende delspørgsmål der omhandler el-lære, og selvom jeg for det meste forstår teorien er den praktiske anvendelse et kæmpe hul i jorden for mi... -
Planetbevægelser: Forskellige spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at læse noget teori om Planetbevægelser i "Fysikkens verden 3". Jeg har læst det igennem op til flere gange, men der er simpelthen noget af det jeg ikke kan hitte ud af - derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til det. Her kommer mine spørgsmål: a) I bogen på ... -
Hjælp t rettelse og fransk oversættelse
ForumindlægJeg har frank og skulle lave følgende oversættelse!\n\nDet første verbum som vi lærer at bøje: Jeg er, du er, han, hun, den, det er... er også det vigtigste. Det handler om at være- og at høre til. For gør man ikke det, kan det være lige meget. Nicolas Philibert har valgte "At være og at hav... -
Den omskrevne cirkel
ForumindlægHej studieportalen, er der nogle, som kan forklare mig detajleret hvordan man laver den omskrevne cirkel i en trekant? Jeg vil gerne vise den til min mundtlig eksamen, hvis jeg trække et spørgsmål, som der omhandler dette. Mvh. Signe :) -
Gamle skoleting
ForumindlægHej. Jeg er her for 1,5 uge siden starter i STX. Fedt, fedt. Jeg har lige et spørgsmål, det er nok forsent nu men alligevel. Gamle ''stuff'' fra mine folkeskoleår har jeg smidt ud.. dog har jeg beholdt nogle stile, rapporter og noter til de forskellige afgangsprøver.. Ell... -
Kan fravær fjernes?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er kommet i en lidt speciel situation... Jeg har - allerede her i grundforløbet - fået rigtig meget fravær, desværre. Heriblandt sygdom, hvilket er rigtig irriterende. Jeg har aldrig været syg og så rammer det mig lige i starten af Gym.. Jeg har overvejet lidt at... -
Kemi-hjælp
ForumindlægJeg har cirka 30 opgaver som jeg skal løse:jeg ved ikke helt hvordan jeg skal det, fordi jeg slet ikke er god til kemi? Og desværre står opgaverne ikke i min bog, men i min folkeskole bog, på grund af de opgaver er letopgaver. I folkeskolen havde jeg en dårlig lærer til fysik/kemi faget og kan de... -
Syre & base - titrering
ForumindlægHej jeg står med noget titrering her. Min lærer har skrevet to formler, hvilket er c=n*V og c*v=c*v, hvilken formel skal jeg bruge til hvad? -
MATEMATIK-HJÆLP!
Forumindlægen så simpel opgave uden hjælpemidler som denne, for har lært om 2.gradsligninger: bestem de tal k, for hvilke ligningen x^2+4x+k=0 har mindst én løsning -fattede ikke de tidligere svar jeg fik -
Saltvand og kartoffel
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave nogle opgaver i biologi, men kan simpelhen ikke få svar på to spørgsmål? • Hvad sker der hvis vi har en højere koncentration af salt omkring kartoffelstangen end inde i den? - Hvis saltindholdet i reagensglasset er større end koncentrationen i kartoffel... -
parabels toppunkt i TI
Forumindlæg0,87064135*x^2-2,7881634*x-11,75859 Ved hjælp af TI 89 og differentialkvotient bestem parablens toppunkt? Nogle der kan forklare mig hvordan jeg skal bære mig ad? -
forkert differentialligning?
ForumindlægJeg får at vide at r er en funktion af t, så har jeg en differentialligning der lyder: dr/dt= -0,025 r r(0)=0,017 jeg skal bestemme r som funktion af t. hvis jeg sætter r = 0 i differentialligningen så får jeg ikke 0,017... er det mig der har misforstået noget? hvordan løser jeg den opgave?
