Søgning på: engelsk grammatik delprøve 1. Resultater: 19901 til 19920 af 168904
-
fejlskøn
ForumindlægHvor stort er dit fejlskøn for år 1 til 2 i % hvordan laves det ? -
nikkelallergi ?
Forumindlæg1)Hvordan adskiller nikkelallergi sig fra pollenallergi ? skal aflveres imorgen på forhånd tak :) -
Økonomi (polit)
ForumindlægKære alle, Jeg går med tanken om at skifte uddannelse til økonomi på ku. Jeg har mat A samf A engelsk A fra gymnasiet samt en naturvidenskabelig bachelor. Jeg er usikker på om jeg vil komme til at klare mig “dårligt” i matematik, hvis man ikke har høje karakterer i matematik fra gymnasiet. Min... -
int.
Forumindlægintegrer f(x)=1/(4x^2) -
Opgave
ForumindlægHvordan skal jeg lave følgende? Beregn pH for en 0,20 M opløsning af Na3PO4. Det kan antages, at phosphat opfører sig som en monohydron base. -
Konfidence intervaller
ForumindlægHej hvordan opstiller man konfidence intervaller? -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
HASTER_KARAKTER?? HELT LOST? KAN MAN IKKE KOMME IND VHIS MAN DUMPER I ET FAG?
ForumindlægHEj derude ;) JEg er lidt nervøs over nogle af mine skriftlige eksaminer. Håber der er ngn der kan hjælpe mig derude :) Hvis man nu dumper i et skriftligt eksamen, f.eks. fysik. Og ens årskarater i skrftlig fysik er 10 og mundtlig også er 10. og Fysik er adgangskrav i et videregående uddannelse m... -
Karakterblad, gennemsnit?
ForumindlægHvad var jeres gennemsnit på jeres seneste karakterblad? Mit var på 8,5! - dte nye skala. -
Kildekritik i historie??
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP og skal derfor lave kildekritik. Hvordan skal jeg helt præcis inddrage dette? Skal man nævne det i et afsnit for sig selv, eller bare på et tidspunkt hvor man benytter kilden? Jeg har brugt "sekundære" kilder som history.com, faktalink og derfor bliver de "... -
Matematik gåde
Forumindlægan·ap = an+p 0(1/2)·0-(1/2) = 0(1/2)-(1/2) = 00 = 1 Resultaten kan også skrives som (√0)·(1/(√0)) = (√0)/(√0) = 0/0 = NAN DVS.. 1 = NAN Bare en sjov gåde :) -
hjælp til ligning for tangent
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe med denne opgave?Find ligningen for tangenten i punktet (1,f(1)) til grafen for funktionen.f(x)=2x+1/3x+1.Håber der nogen, der vil hjælpe :) -
differentialregning - korrekt?
ForumindlægHejsa min opgave lyder som følgende og jeg vil høre hvilket af disse resultater der er korrekte: g(x)=-x2+12x+7 g´(x)=-2x+12 har røringspunkt 1 herefter skal jeg bestemme ligningen: g(1)=-12+12+7 mit spørgsmål er så om g(1)=18 eller g(1)=20 (20 fordi der skal parents rundt om... -
Fremskrivsningsformlen - bevis ?
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor vi har fået at vide at vi skal bevise Fremskrivsningsformlen /renteforlen K,n = K,o (1+r)^n . Men er det ikke umuligt at bevise den som sådan ? Man kan vel ikke bevise en formel der er så simpel kan man ? det er jo nærmest på aksiom niveau :D -
polynomiets rod
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med at vise at polynomiet p(x) = 2x4 – 3x3 – 3x2 + 2x = 0 har roden -1 uden brug af lommeregner. PFH tak -
Skæring mellem kugle og plan
ForumindlægJeg har en kugle med forksriften (x - 1)^2+ (y + 3)^2 + (z - 1)^2 = 3^2 Kuglen skærer planet der indeholder koordinatsystemets første og anden-akse, altså z=0, i en cirkel. Jeg skal bestemme radius i denne cirkel. Jeg har prøvet ved at indsætte z=0 i kuglens ligning og derved få en cirkel, men ... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har store problemer med følgende opgave: Lad funktionen f være givet ved: f(x)=((x^2)+1)/(x-1) x er forskellige fra 1 Beregn de x-værdier, for hvilke grafen for f har vandrette tangenter. løs derefter ligningen f'(x)=(1/2) Nogen der har lyst til at hjælpe en i nød ;) -
diff
ForumindlægEr på bar bund i den her opg: Om en bestemt løsning til differentialligningen dy/dx = (x+1)(y-1), x tilhører R og y>1, oplyses at grafen forløber i området Rx)1,uendelig(. a)Bestem ekstremumssted og monotoniforhold for denne løsning til differentialligningen -
SSO - Tvivl om Indledning!
ForumindlægHeysa..Er i gang med at skrive SSO i faget engelsk, og er kommet i tvivl om, hvorvidt man i indledningen også skal skrive hvad man har tænkt sig at komme ind på/belyse i den roman man gennemgår..Altså således; i flg tekst har jeg tænkt mig bla bla bla etc..Kan nemlig huske at man skulle det sidst... -
forvirret! 5 A fag???
ForumindlægHej derude, Jeg har den samfundsvidenskabelige studieretning på almen gymnasium STX, dvs Samfundsfag A, MAtematik, B og engelsk A. Jeg overvejer stærk at tage matematik på A niveau, som valgfag, har hørt at det skulle være super hårdt, mennn .... ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg klarer ...
