Søgning på: det moderne gennembrud problemformulering. Resultater: 19961 til 19980 af 26879
-
4 opgaver til differentation jeg ikke kan løse
Forumindlægfilen er vedhæftet, tak på forhånd -
Hjælp mig
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med følgende opgaver i fysik?Er lidt lost.. -
Differantialregning
ForumindlægHej, jeg har problemer med at løse en opgave, som lyder: Brug formlen for apq på følgende udtryk, som er :f(x)=2. Kan det passe at det er denne formel jeg skal starte med; 2* (x+h) - 2x / h ? -
Omverdensmodellen - Fjernmiljø - International miljø
ForumindlægJeg er i gang med at at lave en omverdensanalyse på IRMA men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive til det internationale miljø. - Kan nogen forklar mig hvad der indgår under det internationale miljø? IRMA er meget kendt for deres økologiske varer. -
Tre-trinsreglen
ForumindlægHej alle, jeg har et problem med denne opgave: Differentier f(x)= 3x2-x vha. Tretrinsreglen. Hvert trin inkl. mellemregninger skal klart fremgå Problemet er ved det første trin, hvor jeg skal udregne (3x-x+h)2-3x2-x da jeg ikke er vildt god til sådan nogle slags kvadratrodssætninger. På fo... -
Rektangulær form
ForumindlægHalløj Jeg har denne opgave hvor jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal løse nr. b) Min s1 værdi er 8 Min s2 værdi er 5 Håber der er nogle som kan hjælpe:D -
kræfter
ForumindlægHej, er der nogle som gerne vil hjælpe mig med denne opgave? :) -
egnet til Gymnasium
ForumindlægHej alle sammen:) Hvis man skal blive egnet til Gymnasium (STX) efter niende, hvad vil i så sige at man mindst skal have af karakter (standpunkts karakter), hvor meget aktiv skal man være i timerne og alt det andet?0:) PS. Hvis ikke hvad kategorier skulle være, så jeg valgt bare Dansk:)- -
Bestem afstand
ForumindlægHej. Jeg skal løse denne opgave, men ved ikke helt hvordan jeg kan løse den på matematisk vis. Opgaven lyder: En figur viser fem huse der står ved siden af hinanden med 10 meters mellemrum. Det første hus er 10 meter højt og 10 meter bredt. Det andet er 20 meter højt og 20 meter bredt, det tred... -
Modsatte af genert?
ForumindlægModsatte af genert, gerne flere eksempler -
Statistik - empiriske regel
ForumindlægJeg har fået til opgave at undersøge, om den empiriske regel er anvendelig på en given variabel. Ifølge den empiriske regel skal 68 % af observationerne være inden for en standardafvigelse og 95 % inden for to standardafvigelser. Mit spørgsmål er så, hvordan jeg finder den reelle afgrænsing, h... -
Hvordan løses denne opgave?
ForumindlægHvad skal jeg gøre, hvis jeg skal finde de partielle afledede i et punktet (0,0) og får givet følgende? Normalt ved jeg godt hvordan man finder de partille afledede, når jeg får givet en funktion, men bare ikke på denne form? -
Roterende stol. arbejde?
ForumindlægHey, jeg er i gang med et projekt om en person på en roterende stol som holder 2 lodder på 2 kg hver ud fra kroppen. og efter et par omgange trækker han disse til sig og begynder at rotere hurtigere. Jeg kender inertimomentet for begge scenarier, så hvordan finder jeg det arbejde han har udført? -
Kan man bruge snorkel på dybt vand?
ForumindlægHey, vi har fået stillet et spørgsmål af vores lærer: "Når fritidsdykkere skal ned på større dybder, har de luft med i trykflask. Hvorfor kan man ikke bare bruge en lang snorkel op til overfladen?" Altså er lidt i tvivl, men går ud fra at det har noget med trykket at gøre? -
Kan man blive millionær ved at sætte penge i banken?
ForumindlægHej, Studieportalen. Jeg sidder med nogle svære spørgsmål... Kan I hjælpe mig? 1) Er det muligt at blive millionær ved at sætte penge i banken? 2) Hvad har du brug for at låne penge til om ti år og hvordan er det muligt at financiere det? -
stationære punkter/ saddelpunkt
Forumindlæg8.1: Benyt Maple til at finde alle stationære punkter for f : R^2 −→ R givet ved f(x,y)=x(3x^2 +4x+siny), og til at afgøre om de er lokalt maximum, minimum eller sadelpunkt for f. Lav et plot af f i nærheden af et af de lokale ekstrema, samt et tilsvarende plot for et sadelpunkt, ti... -
Den samlede koncentration
ForumindlægHejsa... jeg er lige gået lidt i stå! Jeg har titreret danskvand med natriumhydroxid og har beregnet stofmængden af det tilsatte NaOH og dernæst skal jeg beregne den samlede koncentration af carbonsyre og carbondioxid i danskvand? Er der nogen der hjælp ??? hvordan? -
Saltkoncentration - differentialregning
ForumindlægRogn fra en bestemt slags fisk lægges i en saltlage for at øge holdbarheden. Når rognen har ligget t timer i saltlagen, er saltkoncentrationen i rognen f(t), målt i gram salt pr. kg. rogn, bestemt ved f(t) = 2,7 * (1 - e-0,021 * t) a) Bestemt saltkoncentrationen i røgnen, når den har ligget 24... -
Find 3 fejl i ligningen
ForumindlægJeg har løst ligningen I opgave 4, men finder umiddelbart en fejl, hvilke sidste to overser jeg? Den som jeg stødte på på er hvor man skal gange i parantesen. Se filen Hvordan løser jeg I øvrigt opgave 6 -
Forsøg med fedt i chips
ForumindlægHej. Mit forsøg med var at se, hvor meget fedt der er i chips. Dertil følger et spørgsmål, jeg ikke er helt sikker på, om jeg er korrekt i. Spørgsmålet lyder således: “Forklar hvorfor I, i øvelsen, bruger rensebenzin og ikke vand til at finde fedtindholdet i chipsene.” Mit svar er: Fordi de...
